Ga naar inhoud

welke aansluiting


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om evt. een draadloos netwerk aan te leggen.Maar zegt men dat het wel eens problemen kan geven als ik door 2 plafonds van gewapend beton moet.Nu is mijn vraag waarom adviseren de providers altijd om je modem aan te sluiten op het ptt stopcontact waar je lijn binnenkomt?? Ik heb nl boven bij mijn pc een ptt stopcontact (van vroeger met inbellen) en dit zit niet achter een huiscentrale of zo.Waarom kan ik dat niet gebruiken?? Er ligt tenslotte ook al meters (kilometers??) kabel in de grond naar mijn huis dus waarom dan niet die 10 meter in huis erbij??\r\n\r\n\r\nGrtjz,\r\n\r\nWillie
Link naar reactie
Als je goed geisoleerde kabel neemt zou die 10 meter ook nog wel kunnen lukken misschien. Ik heb hier een 4-8mbit abonnement. De splitter moet gewoonweg bij het eerst binnenkomende punt liggen, daar is niets aan te doen. Zet je die achter je telefoon in plaats van ervoor is er meer dan 95% kans op storingen.\r\n\r\nNa de splitter krijg je de aansluiting van je modem. Het beste is om deze aansluiting zo kort mogelijk te houden. Dat heeft net als Sjouwer al zegt, te maken met het verminderen van risico op storingen.\r\nEr liggen namelijk wel kilometers kabel in de grond, doch dat is maar tot de wijkcentrale, vanaf daar is het glasvezel. De lijnen naar je huis zijn opgewaardeerd. Na je splitter echter (naam zegt het al) word het signaal gespleten. Dat is om verschil aan te brengen tussen de (effe heel simpel uitgelegd) lage band waar internet op zit en de hoge band waar je telefoongesprekken op lopen (of omgedraaid).\r\nAls deze scheiding eenmaal is aangebracht, kun je niet meer te veel kabel gebruiken, aangezien je dan sneller kwaliteitsverlies hebt.\r\n\r\nBij mij thuis heb ik ongeveer 8 meter telefoonkabel tussen de splitter en het modem. Daarna komt er nog eens 15 meter utp kabel achter het modem, dus van het modem naar de computer. Snelheid is perfekt.\r\nIk heb niet van die dunne platte telefoonkabel maar dikke ronde die goed afgeschermd is.\r\n\r\nJe kunt het dus proberen, als je splitter maar bij het ISRI punt zit. Werkt het niet goed met je modem boven, trek je het toch uit en steek je het toch weer onder in?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...