Ga naar inhoud

Wie geeft me goede raad voor draadloos ADSL


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben niet zo heel erg thuis in de hardware van mijn computer. Ik heb een pc uit 2000, met Windows XP SP2. Alles draait super. Momenteel heb ik ADSL via Planet met een standaard bedraad modem. Ik heb dus een utp-kabel over de plint in de woonkamer lopen...die achterin een netwerk-kaart de pc binnenkomt.\r\nIk ga verhuizen over een week en wil dan overstappen op draadloos ADSL. Ik wil graag goede raad. Mijn buurman heeft een Linksys ADSL-gateway (modem en router ineen) die de standaard KPN modem vervangt. Voor de verbinding van zijn pc met deze router, gebruikt hij een usb-ontvanger. Ik heb echter alleen usb1.1 en geen snelle 2.0-poort en ben bang dat hetd an al minder goed werkt.\r\nDe buurman raadde me daarom aan een wireless pc-kaart (met antenne) achterin een vrij slot te (laten) plaatsen waarmee ik gebruik kan maken van een gateway (bijv. Linksys). Ik heb echter geen idee of dit werkt. Mijn pc staat in een hardhouten kast en ik heb geen idee of zo\'n \"insteekkaart met antenne\" z\'n bereik daar doorheen goed heeft.\r\nIk kon in die insteekkaart ook een desktop-antenne (antenne met kabeltje, die dan ergens los staat) draaien en dan was het probleem helemaal opgelost (bijv. van Sweex), maar werkt dit dan wel met de Linksys gateway? Of moeten de gateway en de antenne/insteekkaart van hetzelfde merk zijn?\r\n\r\nWie kan me tips geven? Ik heb dus geen snelle usb-poorten en wil geen kabels meer van modem/router naar mijn pc hebben. wat raden jullie me aan, wat is voor mij een goede oplossing?\r\n\r\n\r\nSorry, ik ben geen technicus en hoop dat iemand me tips kan geven in begrijpelijke taal haha
Link naar reactie
Dank je. Moeten die pci-kaarten van hetzelfde merk zijn als de gateway (modem/router).\r\nIk laat het kaartje overigens inbouwen bij mijn leverancier. Die is tevens Linksys-dealer. Ik neem een Linksys-gateway\r\nBij mijn buurman werkte het trouwens direct: zonder drivers. Onder XP werd dat allemaal direct herkent.\r\n\r\nMensen me (andere) ervaringen, mogen uiteraard gewoon reageren. Ik ben heel benieuwd wat voor mij het beste is en OF het uberhaupt kan.
Link naar reactie
Hoeft niet, maar natuurlijk wel makkelijk.. opzich heeft het geen problemen om een andere te nemen.\r\n\r\ninderdaad: de makkelijkste manier is het gewoon laten inbouwen, en als je dat doet, laat hem dan gelijk installeren zodat je hem kan gebruiken.. is maar iets meer werk, maar dan ben je er vanaf.\r\n\r\nOverigens: ik lees nu ff terug, en \'k dacht dat u zei dat u een Windows 2000 had, maar ik zie dat u toch een WXP heeft. Laat die drivers maar, bij bijna alles word het automatisch herkent.. Windows XP is wat dat betreft erg makkelijk (blijft in Windows Vista zo..) Gó Windows!
Link naar reactie
Nou.. opzich, je hebt niet echt veel handigheid hiervoor nodig. Misschien kan je buurman zelfs helpen mocht het nodig zijn..\r\n\r\nWat je moet doen:\r\n1. Kopen (verkoper kan evt. wel helpen hiermee ;), die wil dat maar al te graag)\r\n2. Kast openhalen (van de computer)\r\n3. Anti-statische maatregelen nemen (pas dus op met ijzeren dingen aanraken, het is niet echt gevaarlijk, echter zijn sommige onderdelen gevoelig; bijv Ram-geheugen\r\n4. Kaart uit verpakking halen (meestal een antistatische verpakking).\r\n5. Gewoon een schot weghalen, en deze erin klikken, even met een schroefje vastzetten (speciale plek voor schroefje is aanwezig.\r\n6. Kast weer dicht, en je kan beginnen.\r\n\r\nBij opstarten herkent hij hem waarschijnlijk gelijk wel, anders gewoon de drivers installeren die bij de cd zitten (is meestal bijgeleverd, of te downloaden van website).\r\n\r\nDit zou eventueel de kosten besparen van de benzine (alsmaar duurder ;)), en natuurlijk ook de repareerkosten, alhoewel ik denk dat paradigit daar niet echt heel veel voor rekent.\r\n\r\nMaar u mag het natuurlijk beslissen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...