Ga naar inhoud

inloggen op bedrijfsnetwerk.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik werk bij een klein hulpverleningbedrijf. Nu staat de wet niet toe dat mensen mappen met klantgegevens mee naar huis nemen of aan zichzelf toe sturen. Nu probeer ik de mogelijkheid te onderzoeken zodat mensen thuis kunnen inloggen op het bedrijfsnetwerk. Helaas weet ik daar weinig van.\r\nKunnen mensen dan ook naar hun eigen computer gaan? Heb ik misschien een server nodig? Ook kwam ik in mijn zoektocht terecht bij een term als VPN (virtual private network)\r\nKan iemand mij iets vertellen over hoe zo`n verbinding met een bedrijfsnetwerk tot stand komt en welke hardware je daarvoor nodig hebt? groetjes.
Link naar reactie
Als het je om beveiliging gaat, en om gevoelige klantgegevens, dan zou ik je willen aanraden niet zelf te gaan proberen, maar professionals in te schakelen. Dit kost geld, maar dat kost verlies van data/klantgegevens ook, plus verlies aan klandizie.\r\n\r\nProbeer het anders eerst thuis uit. VPN is inderdaad een uitstekende manier voor veilig inloggen op het netwerk. In de nieuwste PCM staat bijvoorbeeld hoe dat voor de thuissituatie in te stellen. Bij mij op het werk (groot academisch ziekenhuis) hebben ze die mogelijkheid deels ook geopend, kan ik via een webbrowser verschillende dingen doen. Maar daar zit ook een programma bij dat de internetcache achteraf leegt, omdat anders al de vertrouwelijke gegevens in de cache staan.\r\n\r\nOftewel: belangrijk? Dan niet zelf klooien.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie en ja om dat zelf te proberen te installeren daarvan zie ik maar af.\r\nHeb ik toch nog een vraag voordat ik dat uitbesteedt: Ik heb een encryptie programmaatje gedownload: cryptainer le vs 6 Hiermee kun je o.a. bestanden per e-mail versturen die worden encrypt en die de ontvanger kan decrypten. Weet iemand of de wet wel toestaat privacy gevoelige bestanden op die manier te versturen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...