Ga naar inhoud

WEP encryptie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is het instellen van een 128bit encryptie veiliger dan een 64bit encryptie of maakt dat niet zoveel uit?\r\nIk probeer nl. mijn netwerk zoveel mogelijk te beveiligen, mits het instellen voor een niet al te technisch computer gebruiker als ik nog te doen is.\r\n\r\nIn afwachting van jullie reacties,\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nA-U
Link naar reactie
Nja, mac-adressen zijn te spoofen. Ligt er maar aan wat je voldoende noemt, de een vind het voldoende, de ander niet.\r\nLigt ook een beetje aan het bereik van je draadloze netwerk. Over het algemeen bij de thuis netwerken zal er toch iemand ergens voor de deur moeten komen dan met een laptop of in de brandgang achter het huis, meestal is het bereik van die dingen niet groter, dus ja in dat geval is het veilig genoeg.\r\n\r\nWil je niet dat je buren ofzo op je net kunnen, vooral als er iemand een beetje slim is met computers, nee dan is het onvoldoende. Het is maar wat je wilt.:)
Link naar reactie
WPA is inderdaad veiliger dan WEP, maar word door veel goedkope netwerkkaartjes niet ondersteund. ook oudere type routers en accespoits hebben deze mogelijkheid niet.\r\n\r\nIkzelf gebruik m\'n WLAN alleen voor m\'n laptop, en die gebruik ik zelden. Ik zet mijn WLAN dus gewoon uit als ik het niet gebruik. Als ik het nodig heb, hoef ik alleen maar even met me vaste pc in te loggen op de router en een vinkje te zetten.\r\n\r\nMac adress filtering heb ik ook aan staan. Dit schijnt vrij makkelijk te omzijlen te zijn, maar alle beetjes helpen :)\r\n\r\nHet is trouwens raadsaam om +/- elke maand je WEP-key te veranderen. Mocht iemand hem gehackt hebben, en op jouw verbinding mee internetten, moet diegene weer opnieuw beginnen :)
Link naar reactie
Wat dat betreft bof ik eigenlijk wel dan. Ik heb kort geleden een wireless pcmcia kaartje gekocht voor € 9,99 (54g) en daar zat WEP, WPA en WPA-PSK op. Die laatste heb ik dus in gebruik en tevens mac-filtering.\r\nDeze logt in op een Accespoint die weer aan mijn switch in het netwerk hangt, werkt perfekt. Het voordeel hierbij is dat alles bij mij via een Linux machine, met daarop aanwezige router/firewall (iptables) naar binnen komt, en elk vreemde pc die op het netwerk komt meteen registreert en mij daar onmiddellijk een mailtje van stuurt.\r\nDus toen ik met m\'n laptop op het net kwam, kreeg ik gelijk een mailtje hierover. Dus bij mij komt er zelfs al heb ik geen encryptie, geen vreemde op het net zonder dat ik het weet.\r\n\r\nMisschien geeft het zich ook een softwarematige firewall of zit er ook zo\'n optie in zo\'n wireless router, dat is me niet bekend, maar zoiets komt wel van pas in zo\'n situatie.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...