Ga naar inhoud

draadloos en gewone pc bestanden delen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop via draadloos router op internet. Ik heb een desktop via kabel op die zelfde router op internet. Ik kan alleen geen bestanden delen. Ik maak een netwerk op desktop. Geef pc een naam, netwerk een naam. Bestands deling is geinstalleerd. ik zie dan ook in mijn netwerkomgeving de pc en de gedeelde map staan.\r\nOp mijn laptop probeer ik hetzelfde maar kom niet verder bij wizzard netwerk instellen. Daar staat alleen mijn gewonen netwerkkaart in de te selecteren netwerkwerk verbinding. Ik kom nergens draadloos tegen. Wat doe ik fout. Op mijn laptop bij eigenschappen netwerkkaart draadloos, krijg ik ook bestands en printer deling niet geinstalleerd. Hij vraagt dan om drivers die ik niet heb. Ook niet nadat ik de laatste drivers van internet gedowload heb,
Link naar reactie
En nog geen toegang? Hmmz.. misschien kun je dan kijken bij configuratiescherm, mapopties en daarin het tabblad \"weergave\", controleer daar of \"eenvoudig delen van bestanden gebruiken\" aangevinkt staat, zoniet, effe aanvinken.\r\nDaarna kun je eventueel nog even een nieuwe share aanmaken van een folder ofzo, dat schijnt soms ook wel te helpen.\r\nEn beide pc\'s even opnieuw herstarten zodat er ook weer een goede nieuwe verse aanmelding geschied (voor alle zekerheid).
Link naar reactie
Toch een rechtenprobleem dus... vaag. Misschien kan het nog eens helpen om de wizzard opnieuw te draaien?\r\nEn ik neem aan dat het met die gebruikersaccounts in orde is, dus bijv. op pc headstart het account bas met als wachtwoord 123\r\nen op die andere pc is dan ook dat account bas met wachtwoord 123 aanwezig. Idem voor het andere account.\r\nEn dat je ook inlogt gebruik makend van het wachtwoord.\r\n\r\nClient voor microsoft netwerken is neem ik aan ook geinstalleerd?
Link naar reactie
[quote=Erikisboos]Op mijn laptop probeer ik hetzelfde maar kom niet verder bij wizzard netwerk instellen. Daar staat alleen mijn gewonen netwerkkaart in de te selecteren netwerkwerk verbinding. Ik kom nergens draadloos tegen. [/quote]\r\nHet doet eigenlijk niet meer terzake, maar toen ik dit las, dacht ik meteen aan het probleem dat ik hier mee had. In dit venster moet je gewoon het vinkje inschakelen voor: \"verbroken netwerkverbindingen negeren\". In dit venster worden namelijk juist de niet-aangesloten kaarten weergegeven, dat draadloos er niet bij staat, betekend dus dat je wel verbinding hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...