Ga naar inhoud

Server service


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Server service is niet gestart en ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Wat kan ik fout doen? (WINXP Pro NL, andere PC\'s WinXP Pro NL en Win2K NL) Andere PC\'s kan ik zien en delen en alles, ook vanaf de PC die de andere niet kunnen zien...\r\nIk zie het ff niet meer. Firewall is het niet, ze zitten in dezelfde IP range, kunnen allemaal het Internet op. Ik kan de betreffende PC pingen, ook op naam, maar ik krijg hem niet te zien in de verkenner. Wanneer ik probeer bestanden te delen, krijg ik de melding dat de server service niet gestart is. Wanneer ik die probeer te starten, krijg ik de melding [quote]Fout 5: Toegang geweigerd.[/quote] Account warmee ik het probeer is hetzelfde als op de andere PC\'s, heeft ook voldoende rechten. Ook als ik het als Administrator probeer, krijg ik de melding dat er andere services afhankelijk zijn (dit gaat dan over de Computer Browser), maar als ik die ook probeer te activeren, krijg ik de melding [quote]Raadpleeg het systeemlogboek foutcode 2184[/quote] :-| \r\n\r\nZeg maar ja...\r\n\r\nIemand een idee? Met google kwam ik niet echt ver...\r\n\r\nBedankt, Mike
Link naar reactie
De foutcode wil alleen maar zeggen dat je geprobeerd hebt een service te starten hetgeen niet gelukt is.\r\nJe kunt proberen met een command prompt en dan het commando: NET START SERVER\r\nOf dat zal helpen betwijfel ik echter.\r\n\r\nToegang geweigerd? LoL, da\'s een goeie. Server service en browser service moeten dan wel draaien ja. Ik denk niet dat het hier gaat om een echt toegangsprobleem, maar waarschijnlijk iets wat het blokkeert, misschien spyware?\r\nIk heb het een niet zo gek lang geleden ergens gezien of meegemaakt en het werd opgelost, maar ik ben compleet kwijt hoe. Volgens mij via Microsoft, maar daar ben ik ook al aan het zoeken geweest, en vond ik zo vlug niets wat hierop wees.\r\n\r\nHeb je een firewall draaien (misschien windows firewall)? Zoja, schakel eens alle firewalls uit en probeer dan nog eens de computerbrowser en server service te starten, lukt het dan wel?\r\nKijk ook even in het logboek, welke foutmelding je daar vermeld staat, meestal geeft die een foutcode mee c.q. in het logboek is meestal meer te zien.
Link naar reactie
Ik hoop dat het lukt, ik zag net hetzelfde probleem [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/15425730][color=red]hier [/color][/url] bij Tweakers op het forum, maar helaas zag ik daar ook geen oplossing staan, ze hadden het daar wel over een virusje en de registry.\r\nDus misschien kun je eens een online virusscan proberen bij Panda of Trend Micro ofzo?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...