Ga naar inhoud

Welk Merk Dvd's?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is heel erg afhankelijk van merk brander en brand snelheid ,en kan ook zelfs nog verschillen per dvd speler.\r\n\r\nIk gebruik zelf alleen maar Epublic of philips.\r\nDie zijn wel iets duurder ,maar tegenwoordig toch ook goedkoop.\r\nEpublic wordt op beurzen verkocht in een stand die alleen maar dit merk heeft ,en ze geven meestal ook dvd\'s weg om eerst te proberen.\r\nDe laatste die ik daar een half jaar geleden van heb gekocht waren 25 voor 18 euro.\r\nMaar twee maanden geleden heb ik op een beurs ook philips gekocht ,25 voor 10 euro.\r\n\r\nHet beste kun je eerst maar een paar kopen ,en pas als die goed bevallen grotere hoeveelheid aan schaffen.\r\nIk heb met andere merken te vaak problemen gehad ,dus begin daar ook niet meer aan.
Link naar reactie
Eigenlijk kunnen we nu nog niet zeggen wat de beste dvd\'s zijn. De beschrijfbare dvd bestaat immers nog niet zo lang. Laten we over een jaar of 10 eens kijken wat er nog leesbaar is van de dvd\'s die we nu gebrand hebben. Pas dan kun je vaststellen welk merk goed is, en welk slecht.\r\n\r\nNatuurlijk kunnen we nu wel al het kaf van het koren scheiden. dvd\'s waarbij snel de bovenste zilverkleurige laag eraf bladderd zijn natuurlijk erg slecht. Dit kan vaak voor komen bij de allergoedkoopste onbekende merken, dvd\'s van het kaliber 13 in een dozijn.
Link naar reactie
Tja downforce je kunt geluk hebben. Ik heb hier batches gehad in het begin ook van wat zich maar voordeed.\r\nTotdat ik een keer 15 van de 100 kon weggooien wegens problemen.\r\nAnderen hadden altijd Princo\'s, maar die wijzigen hun batches nog wel eens. Vaak heb je Ricoh da\'s vrij goed, de andere keer weer zo\'n rommelmerk waarbij er veel fouten en problemen voorkomen.\r\n\r\nHet beste is daarom om te kijken naar diegenen die -wel- problemen hebben gehad, en met welk merk dvd\'s en van welke fabrikant die af kwamen.\r\nDaarnaast kun je dan kijken waar bedrijven als Opus bijv. wel garantie op geven, want normaliter gebeurd dat niet. En dan zie je dat er bijv. wel garantie word gegeven op Verbatim, maar die zijn weer erg duur en da\'s ook niet altijd nodig. Fujifilm schijnt het ook goed te doen en Philips heb ik zelf geen ervaring mee maar word dacht ik ook garantie op gegeven.\r\n\r\nPrinco komt toch vaker als naam naar boven bij probleemdvd\'s. Maar in feite zegt het merk niets, de fabrikant is de belangrijke factor.
Link naar reactie
Een beetje marktonderzoek kost je helemaal niets. Integendeel, het kan je een hoop geld en heel wat ergernissen uitsparen.\r\nVia onderstaande link kun je kijken wat de reacties zijn van andere consumenten.\r\n[url]http://www.videohelp.com/dvdmedia[/url]\r\nJe hoeft enkel maar het merk of de mediacode in te toetsen, en je krijgt (in 95% van de gevallen) de mening te zien van andere consumenten die al praktijkervaring hebben met het schijfje die je eventueel wilt kopen.\r\nVerschillende dvd winkels hebben ook\'n eigen forum(niet 100% betrouwbaar omdat meestal de verkoper bepaalt welke reactie ie wel of niet plaats. Je kunt je voorstellen dat\'n negatief bericht over\'n schijfje dat hij verkoopt niet bepaald z\'n verkoop zal stimuleren...).\r\nTegenwoordig is\'n bepaalde merk of mediacode geen garantie meer voor kwaliteit.\r\nD\'r wordt te vaak van fabriek gewisseld, de dvdmal is onderhevig aan slijtage, het brandlaagje (dye) is van afwisselende kwaliteit, de lijmlaag tussen 2 schijfjes in kan van mindere kwaliteit zijn, de mediacode wordt gefaked, je brander kan moeite hebben met bepaalde schijfjes...\r\nGenoeg factoren die erop wijzen dat je bijna geen constante kwaliteit kan verwachten.\r\nDe kostprijs (per stuk-10-25-50-100...) en de verzendkosten zijn heel vaak van doorslaggevend argument.\r\nEn al heb je dan\'n goed schijfje, ti\'s algemeeen bekend dat standalonespelers ook heel kritisch en eigenwijs kunnen zijn bij het afspelen.\r\nDan hebben we het nog niet gehad over de duurzaamheid van het (organische) laagje (dye).\r\nVia bovenstaande link en andere forums en je eigen ervaring kun je nog steeds de beste indicatie krijgen.\r\nHeb\'r ruim 1500 gebrand. De eerste 1000 steeds met Prodye Goud(vertrouwen in het schijfje was 100 %).\r\nTotdat de kleur v.d. spindel veranderde (blijkbaar was d\'r meer dan enkel de kleur v.d. spindel veranderd...) en de kwaliteit ook dropte als\'n baksteen.\r\nDaarna heb ik ong. 30 verschillende merken geprobeerd.\r\nIn 90% van de gevallen had ik\'n zeer goed schijfje(kun je checke via o.a. nero),\r\nde rest kun je zelf invullen.\r\nVreemd is dat dat de minder goede dvd\'s -vaak- wel geschikt zijn voor andere data (bvb backups van je HD)\r\n\r\nDuur staat niet garant voor goed,\r\ngoedkoop is zeker niet altijd slecht.
Link naar reactie
Zonder meer waar. Maar dat is dus ook een reden om te kijken naar waar de verkoper garantie op geeft. Want uiteraard weten verkopers, en zeker de groten zoals Opus, dit ook allemaal en die kijken wel uit voordat ze ergens garantie op geven. In die context gezien heb je toch wel kans op toch wat stabielere kwaliteit.\r\n\r\nMaar je verhaal klopt verder zonder meer.
Link naar reactie
Waarom -R? Je kunt beter +R nemen, die zijn toch goedkoper en die draaien ook overal op. \r\nDiverse aanbiedingen voor 100 stuks + 100 doosjes, zelfde site.:)\r\nEnnuh.. niet elke player kan met -R overweg, in mijn kennissenkring staan een paar dvdspelers die lusten alleen +R.\r\nDe meeste huidige spelers kunnen wel beiden aan, dat klopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...