Ga naar inhoud

Enters


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Soms wil ik een lijstje van een internetpagina halen. Als ik dan de hele handel kopieer en plak in Word, dan zie ik keurig mijn lijstje, maar in veel gevallen staat/staan na iedere regel één/meerdere enters. Is er een snellere manier dan één voor één om al die enters weg te krijgen? Op Moviemeter.nl heb ik namelijk een filmlijst van al mijn dvd\'s en daar verandert nogal eens wat, vandaar dat ik die lijst meerdere keren per maand opnieuw wil opslaan. Ik kan de lijst wel eerst in kladblok plakken, of er een CSV-export van maken, zoals de site zelf ook al aangeeft, maar dan ben ik de links die eronder staan kwijt.
Link naar reactie
Ja, met zoeken/vervangen in Word (CTRL-H) kan dat vrij eenvoudig. Je moet dan wel even weten hoe je naar een harde return zoekt, want gewoon op ENTER drukken werkt dan natuurlijk niet. Alle speciale tekens (zoals alinea-einde en tabs en zo) vindt je in dit menuutje:\r\n\r\n1) Ga naar het zoeken&vervangen menu met Control-H\r\n2) Klik onderaan op de knop \"Meer\"\r\n3) Klik dan op de knop \"Speciaal\" en kies \"Alineamarkering\" uit de lijst. Je gaat nu zoeken naar alle \"enters\" die er in het document staan, en die kun je dan vervangen door wat je maar wilt.
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp.\r\n\r\nEerst was mijn lijstje als volgt:\r\n\r\n[img]http://img68.imageshack.us/img68/6893/18lu.png[/img]\r\n\r\nNou is het met jouw hulp als volgt:\r\n\r\n[img]http://img132.imageshack.us/img132/1511/26ba.png[/img]\r\n\r\nGraag zou ik het als volgt willen:\r\n\r\n[img]http://img132.imageshack.us/img132/4307/32cr.png[/img]\r\n\r\nJe schreef dat je moet weten hoe je naar een harde return zoekt, dus mijn vraag is hoe dat moet. Ik heb zelf zitten puzzelen en de helpfunctie geraadpleegd, maar ik word niks wijzer.
Link naar reactie
In WORD staat in de werkbalk het zogenaamde PILCROW SIGN.\r\nDit lijkt een beetje op een muzieknoot. Wanneer je er met je muis op gaat staan verschijnt de tekst \"weergeven/verbergen\"\r\nKlik hier op en je ziet veel van die tekens in het document staan.\r\nDit zijn al je enters. Hieraan kan je zien welke je moet laten staan en welke weggehaald kunnen worden.
Link naar reactie
[quote=ferret]In WORD staat in de werkbalk het zogenaamde PILCROW SIGN.\r\nDit lijkt een beetje op een muzieknoot. Wanneer je er met je muis op gaat staan verschijnt de tekst \"weergeven/verbergen\"\r\nKlik hier op en je ziet veel van die tekens in het document staan.\r\nDit zijn al je enters. Hieraan kan je zien welke je moet laten staan en welke weggehaald kunnen worden.[/quote]in wp kan ik die wel als een soort batch opdracht (bij zoeken en vervangen) in een keer de dubbele weghalen en dat wil de ts ook in m$**** \r\nik kan zelf deze kode niet vinden in m$**** en in wp wel
Link naar reactie
Je kunt in Word ook gewoon zoeken naar harde returns, alleen Word noemt dat dan alineamarkeringen. En als je wilt dat je lijstje gewoon netjes blijft, kun je ook zoeken naar twee of drie enters achter elkaar, en die dan vervangen door één enter. Als je een aantal keer achter elkaar zoekt naar twee enters achter elkaar, dan heb je ze op een gegeven moment allemaal te pakken en houd je alleen enkele enters over, wat jij dus wilt hebben.\r\n\r\nDus nogmaals, in die screenshot die jij plaatste klik je onderaan op Speciaal en kies je alineamarkering, en dat doe je dan twee keer, dan krijg je dus twee keer ^p te zien. Als je zelf een ^ en een p invult, werkt het niet, dat moet via dat menuutje. In die gele balk vul je dus ^p^p in en in de onderste ^p...
Link naar reactie
[quote=JohnL]Je kunt in Word ook gewoon zoeken naar harde returns, alleen Word noemt dat dan alineamarkeringen. En als je wilt dat je lijstje gewoon netjes blijft, kun je ook zoeken naar twee of drie enters achter elkaar, en die dan vervangen door één enter. Als je een aantal keer achter elkaar zoekt naar twee enters achter elkaar, dan heb je ze op een gegeven moment allemaal te pakken en houd je alleen enkele enters over, wat jij dus wilt hebben.\r\n\r\nDus nogmaals, in die screenshot die jij plaatste klik je onderaan op Speciaal en kies je alineamarkering, en dat doe je dan twee keer, dan krijg je dus twee keer ^p te zien. Als je zelf een ^ en een p invult, werkt het niet, dat moet via dat menuutje. In die gele balk vul je dus ^p^p in en in de onderste ^p...[/quote]\r\n\r\nHartstikke bedankt!! (F) Eindelijk gelukt!! (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...