Ga naar inhoud

Casing / voeding keuze


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nOnlangs heb ik een videokaart gekregen van een vriend omdat hij en andere kocht. Omdat ik gebruik maar van een oude PII 300 heeft het geen zin om die erin te zetten (als dit al kan).\r\nIk wil dus graag een nieuwe PC zelf bouwen. Nou moet ik keuzes maken voor onderdelen. Waar moet ik beginnen? Bij het Moederbord of Casing / Voeding. Kan ik elke (goedkoopste) casing kopen of moet ik perse voldoen aan een voedingswattage.\r\nKan iemand me anders een site wijzen met daar casings etc?\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Een goeie site hiervoor vind ik zelf die van Alternate met hun PC-builder\r\n\r\n[url]http://pcbuilder.alternate.nl/[/url]\r\n\r\nHier kun je zelf onderdelen uitzoeken voor je PC, de site laat je enkel dingen zien die in bij de rest van je odnerdelen passen. Het belangrijkste op dat gebied is het moederbord, de rest komt daarna pas. De kast is zo ongeveer het minst belangrijk omdat die niets met de werking van je systeem te maken heeft. Puur uiterlijk dus. Alleen je voeding moet zwaar genoeg zijn, maar als je ervoor zorgt dat je minstens 350 à 400 Watt hebt, dan moet dat verder ook geen probleem zijn.\r\n\r\nVind je het trouwens niet een beetje een dure grap om een hele nieuwe computer aan te schaffen alleen maar omdat je een videokaart gekregen hebt? Wat voor kaart is dat dan wel niet? Ik bedoel, het moet toch wel een hele goeie kaart zijn als ik daar een heel nieuw systeem omheen zou gaan bouwen.
Link naar reactie
Deze kaart moet je niet in een Pentium 2 kopen.\r\n\r\nVoor een nieuwe computer moet je alles nieuw kopen, behalve dan je grafische kaart.\r\nDus ook een nieuwe kast en voeding.\r\nDat is wel beter en die 2 zijn niet het duurste.\r\n\r\nVoeding 400 Watt.\r\nKast ATX groot model, heb je lekker veel ruimte en koeling. etc.\r\n\r\nPentium of AMD maakt niets uit. Wat je zelf wilt.\r\nGeheugen minimaal 512 MB\r\n\r\nMinimaal Windows XP.
Link naar reactie
Voor games kun je die ouwe PC vergeten, met een P2 gaat niets meer werken dat gebruik maakt van die videokaart. En het gaat sowieso niet, de X600 is een PCI-e kaart en die kun je dus niet gebruiken op een P2 systeem. Als je die kaart wilt gaan gebruiken dan wordt dat dus een hele nieuwe PC en dan is die kaart juist niet zo bijzonder meer. Kun je alsnog beter voor een 6600GT gaan.
Link naar reactie
Q-Tec of Sweex kan meestal ook niet zoveel kwaad, maar dan moet je wel ruim rekenen. Als je een 350W Antec, Coolermaster of Tagan pakt (of één van de andere A-merken op deze site: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1050553[/url]) dan kun je die doorgaans veel zwaarder belasten als een 350W Sweex of Q-Tec. Maar zolang je geen zware eisen aan je systeem gaat stellen, kun je vaak met zo\'n goedkope voeding wel werken.\r\nPersoonlijk zou ik overigens wél voor een A-merk gaan, maar dat is wel duurder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...