Ga naar inhoud

Formateren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Omdat ik de problemen met Systeemherstel, kaartlezen/usb aansluitingen en andere ongeregeldheden niet opgelost krijg wil ik mijn C: schijf formateren. Hoe doe ik dat met WIN XP Home?\r\nWat ik ook probeer het lukt me niet om die schijf geformateerd te krijgen.\r\nNiet met de recovery disk, niet met mijn originele Windows CD en ook niet via de DOS prompt met de tekst: format C: /q/nfts.\r\nWie helpt me verder?\r\nVr.groet,
Link naar reactie
Formateren moet je alleen in uiterste noodgevallen.\r\nJe bent echt alles kwijt en je kan daarna helemaal opnieuw beginnen.\r\n\r\nProbeer eerst met behulp van de recovery disk Windows XP er opnieuw op te zetten.\r\nMeestal formateerd hij de schijf dan alsnog, dus zorg wel voor een hele goede backup.\r\n\r\nVerder zorg voor een goede up to date virusscanner en firewall, als alles straks weer werkt.\r\n\r\nGeef ook even wat meer informatie over je computer en vertel eens welk probleem je precies hebt. \r\nWat is de reden dat je wilt formateren.\r\nWat je nu schrijft is wel heel erg weinig informatie.
Link naar reactie
Dat is afhankelijk van welk soort rescue cd je hebt. Er zijn er die duw je in je pc, dan word nog een vraag gesteld en daarna begint deze rescue cd automatisch je systeem opnieuw te partitioneren en formatteren.\r\n\r\nEr zijn er ook die een bepaald stuk op de hd aanspraken, en dan krijg je een gewone windows setup te zien net als bij een officiele windows cd.\r\nEn er is dacht ik nog een type, ligt er dus wel aan welke cd je hebt. Daarom schreef ik ook \"de bootcd van XP\". Als het hier om een rescuecd gaat, dan zal er even gekeken moeten worden naar wat de mogelijkheden hiervan zijn.\r\n\r\nHij spreekt over een recovery disk en over zijn originele windows cd dus met die laatste zou het dan eigenlijk ook moeten lukken.\r\nMisschien een foutje op zijn recovery disk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...