Ga naar inhoud

hoeveel geheugen kan erbij


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik ben van plan om mijn gegeugen op mijn computer uit te breiden. Wie weet tot hoever ik kan gaan. En waar ik rekening mee moet houden met het kopen van geheugen.\r\nVoor de volledigheid.\r\nMoederbord: \r\n CPU Type Intel Celeron-A, 533 MHz (8 x 67) \r\n Moederbordnaam Aristo AM-639BX-S/AM-948 / A-Trend ATA-N400-CX0 \r\n Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX \r\n Systeemgeheugen 64 MB (PC100 SDRAM) \r\n BIOS Type Award Modular (01/11/00) \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
De vraag is meer: Hoeveel wil je erbij?\r\n\r\nMeer dan 256MB is niet verstandig.\r\n\r\nRekening houden met:\r\n- SDram, dus geen DDR Sdram (PC 133 of 100)\r\n- Het liefst zelfde merk geheugen als het huidige, omdat je anders compatibiliteitsproblemen kunt krijgen. (Het is niet écht nodig, maar het kan)\r\n\r\nVerder maakt het allemaal niet zoveel uit. \r\n\r\nHet kan bijna niet fout gaan als je kijkt naar: 256MB Sdram PC100
Link naar reactie
[quote]Meer dan 256MB is niet verstandig. \r\n[/quote]\r\n\r\nHoe weet je dat, als je niet weet wat wat de vraagsteller doet en onder welk besturingssysteem?\r\n\r\n Bij win98 ligt de bovengrens wel op 512 MB, anders krijg je problemen. Het kan nog wel hoger, maar dan moet er wat aangepast worden. Dit heeft echter alleen zin als er echt zwaar werk verricht wordt door programma\'s die ook echt het volle geheugen benutten.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote]Dit moederbord is relatief erg oud, en kan misschien zelfs alleen maar enkelzijdig SDRAM aan[/quote]\r\nInderdaad geen jonkie meer. Maar volgens deze leverancier schijnt het bord wel dubbelzijdig aan te kunnen.\r\nVolgens mij is overigens die 384 geen windowsgrens maar kan het bios niet meer aan. Maar goed, we weten niet wat achterlamp met zijn computer doet, en doorgaans is 256 MB voor zo\'n systeem een mooie waarde om W98 nog lekker te laten lopen.\r\n\r\n[url]http://www.memoryx.net/arammome39.html[/url]\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote]Windows 98 kan niet meer aan dan 384 MB, daarna wordt Windows 98 trager. \r\n[/quote]\r\nKater, nu zit je er toch echt naast, het is echt absolute onzin. Hier achter me staat een AMD 2700-systeem met 768 MB geheugen en dat loopt onder Win98 net zo razendsnel als WinXP. Dit vraagt echter wel om een kleine wijziging in de system.ini. Ik weet niet wanneer iemand een expert is, maar voor mij telt de praktijkervaring.\r\n[quote]dus windows xp instaleren en er kan meer geheugen bij (zonder dat het systeem trager word). In de handleiding van het moederbord staat namelijk dat ik tot 512 mb kan gaan. [/quote]\r\nOp de site van Memoryx staat een grens van 384. Verder kan ik geen informatie over dit bord vinden. Mogelijk heeft een nieuwere bios meer mogelijk gemaakt.\r\nMaar hoeveel snelheidswinst verwacht je eigenlijk nog van 256 naar 512 MB. Dat zal echt niet spectaculair zijn. Het blijft tenslotte een pentium 500-systeem.\r\nAls je er geen al te wilde dingen mee doet, maar gewoon administratie, tekstverwerken en dat soort dingen kun je met win98 en 256 MB geheugen een hele fijne computer hebben. Maar het is een ouwetje. Ik zou toch even nadenken alvorens €50,- meer uit te geven voor zo\'n beetje snelheidswinst.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...