Ga naar inhoud

ms-dos


Aanbevolen berichten

[quote=sylvershark]Kan ik Partition Magic in DOS installeren?[/quote]\r\n\r\nWaarom eigenlijk? installeer P.M. en open het, lees uiteraard eerst de documentatie en ga dan aan de slag. Dan kan je het gewoon in windows doen. Daara even opnieuw opstarten, en P.M. regelt het verder. Als Windows dan weer opgestart is heb je C en D
Link naar reactie
Voor zover ik weet draait PM8 gewoon in Windows, maar het is mogelijk dat het een bootable CD is. In dat geval is het helemaal geen issue meer, want dan slaat het gewoon je hele DOS/Windows/whatever besturingssysteem over.\r\nMaar sjouwer heeft wel gelijk dat je beter een backup kunt maken, omdat dit proces nog wel eens fout wil gaan.
Link naar reactie
Op zo\'n fiets... Makkelijkste oplossing zou zijn om de schijf in een ander systeem te hangen en daar je files te backuppen... Moet je alleen wel de beschikking hebben over een ander systeem natuurlijk.\r\nOverigens kun je, als je in DOS nog wél op he harde schijf kunt komen, ook al je bestanden in een nieuwe map zetten, die je dan een unieke naam meegeeft (iets dat Windows niet standaard aanmaakt) en dan alle andere mappen verwijderen en Windows opnieuw installeren. Op die manier hoef je de schijf neit te formatteren, maar je kunt dan nog steeds geen tweede partitie aanmaken om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Ik zou dus voor de eerste oplossing gaan, tijdelijk je schijf in een ander systeem prikken en dan op CD/DVD branden.
Link naar reactie
hoho wat gaat dat allemaal snel zeg :-[ \r\n\r\nin partition magic zit een optie om het programma in dos op te starten, als je al in dos zit kan het via de subfolder in de pm folder (C:\\Program Files\\PowerQuest\\PartitionMagic 8.0\\DOS), maar ook via de oude vertrouwde bootdiskettes. (rescuedisks ofzo?)\r\n (bah)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...