Ga naar inhoud

RAID 0 configuratie.


Aanbevolen berichten

Nee, RAID0 (striping) betekent dat de data verspreid zijn over twee harde schijven, en dat als er 1 kapot gaat, de data van beide schijven weg zijn. Als je een 80 en een 250 Gb schijf op RAID0 zet, dan heb je 330 Gb schijfruimte. Dit is vooral goed voor snelheid.\r\n\r\nJe bent in de war met RAID 1 (mirroring), dan worden de data tegelijk op twee schijven weggeschreven. Als er 1 kapot gaat, dan heb je de andere nog. Alleen moet je dan 2 gelijke schijven nemen, bijvoorbeeld zoals ik in mijn server heb. Daar zitten twee schijven van 200 Gb in. Nadeel: niet echt sneller, en je hebt maar 200 Gb harddiskruimte.
Link naar reactie
Als ik me niet vergis is er nog een RAID-optie, vereist echter wel vier schijven, maar dan heb je en snelheid, en veiligheid:\r\n2 schijven laten samenwerken voor snelheid (zoals raid0),\r\ndie 2 schijven laten backuppen op twee andere schijven (zoals raid1).\r\n\r\nLijkt me niet echt dat je daar naar op zoek bent (want: duur, 4 gelijke schijven), maar dat heb je nodig als je snelheid en backup wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...