Ga naar inhoud

laptop wil niet op internet van multikabel via een router


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand hier iets snapt van het volgende:\r\nIk heb een paradigit rocksolid laptop met een Intel(R) PRO/100VE Network connection #2, een router Sitecom DC 202 v3 en een Motorola Surfboard modem van Multikabel. Deze combinatie werkt niet, \'networkcable unplugged\' wordt aangegeven.\r\nDe laptop via een UTP kabel rechtstreeks op de modem van Multikabel werkt wel.\r\nDe laptop via een router van sitecom op de kabel van Essent en @Home werkt ook. Ook mijn laptop via precies dezelfde router op de kabel van @Home werkt, (met een cross-over kabel tussen de router en de laptop).\r\nIk heb al verschillende kabels geprobeerd maar zonder succes, de combinatie laptop, router en multikabel blijft het niet doen.\r\nHeeft iemand een idee?\r\nvriendelijke groeten,\r\nMarieke
Link naar reactie
Klinkt inderdaad heel vreemd. Is het \'t zelfde type wat wel werkt met @home of exact deze zelfde router waar we over spreken nu?\r\nOverigens zou je geen cross-over moeten gebruiken tussen router en laptop maar een gewone utp kabel.\r\nMaar je schrijft verschillende uitgeprobeerd te hebben. Het beste kun je toch bij een normale utp kabel blijven om eventuele problemen daarmee al te voorkomen.\r\n\r\nAls je nu de router aansluit zonder het modem van multikabel. Krijgt de laptop dan wel verbinding met de router? Geeft zoals Ham al vraagt de router dan ook een ip adres af aan de laptop, niet zijnde een 169.254 adres?
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. De router is inderdaad exact dezelfde als die werkte met de kabel van @home. Als ik de laptop aan de router hang met een utp-kabel zonder modem gaan de lichtjes niet branden. De laptop geeft aan dat de kabel unplugged is, ik krijg dus geen ipadres. In de router vind ik mijn laptop niet terug, niet in de logs en niet bij PC database. Ik heb geprobeerd om zelf handmatig mijn laptop daar tussen te zetten, maar denk niet dat dat de bedoeling is. Er staat nu netjes: Marieke 192.186.0.3 (LAN) (DHCP). Maar ik heb nog steeds geen verbinding en denk ook dat de router dit zelf zou moeten doen.\r\nNog meer ideen?
Link naar reactie
Je kunt eens in de configuratie van de router kijken of daar alles in orde is en of DHCP ook aan staat.\r\nIndien dat het geval is heb je volgens mij toch een probleem met je router want die zou dat automatisch moeten doen.\r\nEventueel kun je nog eens proberen met je kabel op een ander poortje van je router.
Link naar reactie
De DHCP staat op ON. Andere poorten heb ik ook geprobeerd. Ik ben ook met mijn laptop naar iemand geweest met dezelfde router en modem van multikabel, daar heb ik dezelfde problemen.\r\nHieronder heb ik de back-up van configuratie van de router geplaatst, misschien dat iemand daar iets mee kan? \r\n\r\n\r\n# Text Format Configure File ver 0.1 #\r\n##########################################\r\n# Caution: _NEVER_ try to modify this! #\r\n# otherwise Router maybe work abnormally #\r\n##########################################\r\n\r\n[501000:LAN IP address]\r\n [501001:IP address]: 192.168.0.1\r\n [501002:Mask]: 255.255.255.0\r\n\r\n[502000:LAN DHCP server]\r\n [502001:Enable]: enabled\r\n [502002:Start IP]: 192.168.0.2\r\n [502003:IP address number]: 50\r\n [502004:PC database]: {\r\n [502004_e]: 1) 192.168.0.4 (LAN) x-x-x-x-x-x (DHCP) \"ONDER\"\r\n [502004_e]: 2) 192.168.0.2 (LAN) x-x-x-x-23-x (DHCP) \"maarten\"\r\n }\r\n\r\n[503000:Backup DNS]\r\n [503001:Backup DNS (1)]: 0.0.0.0\r\n [503002:Backup DNS (2)]: 0.0.0.0\r\n\r\n[504000:MTU]\r\n [504001:MTU]: 1500\r\n\r\n[505000:Admin Login]\r\n [505002:Login Name]: admin\r\n\r\n[506000:Remote Management]\r\n [506001:Enable]: no\r\n [506002:Port Number]: 8080\r\n\r\n[507000:Virtual Server]\r\n [507001:Virtual Server table]: {\r\n [507001_e]: 1) UDP 53 53 53 192.168.0.0 no \"DNS\"\r\n [507001_e]: 2) TCP 110 110 110 192.168.0.0 no \"E-Mail(POP3)\"\r\n [507001_e]: 3) TCP 25 25 25 192.168.0.0 no \"E-Mail(SMTP)\"\r\n [507001_e]: 4) TCP 21 21 21 192.168.0.0 no \"FTP(Control)\"\r\n [507001_e]: 5) TCP 20 20 20 192.168.0.0 no \"FTP(Data)\"\r\n [507001_e]: 6) TCP 23 23 23 192.168.0.0 no \"Telnet\"\r\n [507001_e]: 7) TCP 80 80 80 192.168.0.0 no \"Web\"\r\n [507001_e]: 8) TCP 33523 13096 13096 192.168.0.2 yes \"msmsgs (192.168.0.2:13096) 33523 TCP\"\r\n [507001_e]: 9) UDP 4093 15781 15781 192.168.0.2 yes \"msmsgs (192.168.0.2:15781) 4093 UDP\"\r\n [507001_e]: 10) TCP 26854 9922 9922 192.168.0.2 yes \"msmsgs (192.168.0.2:9922) 26854 TCP\"\r\n [507001_e]: 11) UDP 13287 10136 10136 192.168.0.3 yes \"msmsgs (192.168.0.3:10136) 13287 UDP\"\r\n [507001_e]: 12) UDP 13039 12185 12185 192.168.0.3 yes \"msmsgs (192.168.0.3:12185) 13039 UDP\"\r\n [507001_e]: 13) TCP 58359 14152 14152 192.168.0.3 yes \"msmsgs (192.168.0.3:14152) 58359 TCP\"\r\n [507001_e]: 14) TCP 1757 7337 7337 192.168.0.3 yes \"msmsgs (192.168.0.3:7337) 1757 TCP\"\r\n [507001_e]: 15) TCP 47844 9233 9233 192.168.0.3 yes \"msmsgs (192.168.0.3:9233) 47844 TCP\"\r\n [507001_e]: 16) UDP 3057 12711 12711 192.168.0.4 yes \"msmsgs (192.168.0.4:12711) 3057 UDP\"\r\n [507001_e]: 17) UDP 34548 13354 13354 192.168.0.4 yes \"msmsgs (192.168.0.4:13354) 34548 UDP\"\r\n [507001_e]: 18) TCP 63736 14420 14420 192.168.0.4 yes \"msmsgs (192.168.0.4:14420) 63736 TCP\"\r\n [507001_e]: 19) TCP 45023 7939 7939 192.168.0.4 yes \"msmsgs (192.168.0.4:7939) 45023 TCP\"\r\n }\r\n\r\n[508000:Security Options]\r\n [508001:Enable Dos firewall]: disabled\r\n [508002:Threshold]: high\r\n [508003:Respond to ICMP(ping) on WAN interface]: no\r\n [508004:Allow IPsec]: yes\r\n [508005:Allow PPTP]: yes\r\n [508006:Allow L2TP]: yes\r\n [508007:Allow TFTP firewall upgrade]: no\r\n\r\n[509000:Internet loggin]\r\n [509001:Need loggin]: no\r\n [509002:DNS from ISP]: Dynamic\r\n [509003:Primary DNS]: 0.0.0.0\r\n [509005:Internet Service Provider Name]: L2TP\r\n \r\n[510000:Loggin settings]\r\n [510001:PPPoE Loggin Name]: guest\r\n [510002:PPPoE Loggin Password]: Ruest\r\n [510003:PPPoE Idle timeout]: 15\r\n [510004:PPPoE Dial on Demand]: yes\r\n [510005:PPTP Loggin Name]: \r\n [510006:PPTP Loggin Password]: Res\r\n [510007:PPTP Idle timeout]: 15\r\n [510008:PPTP Server IP address]: \r\n [510009:PPTP Dial on Demand]: yes\r\n [510010:BPA Login server]: \r\n [510011:BPA Loggin Name]: \r\n [510012:BPA Loggin Password]: Res\r\n [510013:BPA Idle timeout]: 15\r\n [510014:BPA Dial on Demand]: yes\r\n [510015:RAS Loggin Name]: \r\n [510016:RAS Loggin Password]: Res\r\n [510017:RAS Plan]: 512k Ethernet\r\n [510018:RAS Dial on Demand]: KeepAlive\r\n [510019:RAS keep alive]: \r\n\r\n[511000:Need not Loggin settings]\r\n [511001:Account Name]: SC027B12\r\n [511002:Domain Name]: \r\n [511003:Get IP from ISP]: yes\r\n [511004:Static IP address]: x.x.x.x\r\n [511005:Mask]: 255.255.255.0\r\n [511006:Gateway]: x.x.x.x\r\n [511007:Router MAC address]: x-x-x-x-x-x\r\n\r\n[512000:Advanced Setup]\r\n [512001:DMZ IP address]: \r\n [512002:ALG Table]: {\r\n [512002_e]: 1) 0.0.0.0 \"NO password is given\"\r\n [512002_e]: 2) 0.0.0.0 \"The password you supplied is not valid\"\r\n [512002_e]: 3) 0.0.0.0 \"This account has not yet been activated\"\r\n [512002_e]: 4) 0.0.0.0 \"Administration has disabled this account\"\r\n [512002_e]: 5) 0.0.0.0 \"A non-numeric or period character is detected in the IP field\"\r\n [512002_e]: 6) 0.0.0.0 \"Can\'t delete a Standard service!\\n\"\r\n }\r\n [512003:SAPP Table]: {\r\n [512003_e]: 1) no TCP 51200 51201 TCP 51200 51201 \"dialpad\"\r\n [512003_e]: 2) no TCP 2090 2091 TCP 2090 2091 \"paltalk\"\r\n [512003_e]: 3) no TCP 6970 6999 UDP 554 554 \"quicktime\"\r\n }\r\n\r\n[513000:Access control]\r\n [513002:Default group Restrictions]: The password you supplied is not valid\r\n [513003:Default group Block by schedule]: The password you supplied is not valid\r\n [513004:Default Group selected service]: \r\n [513005:PC in Default Group]: ONDER 192.168.0.4 (LAN)maarten 192.168.0.2 (LAN)\r\n [513006:Group 1 Restrictions]: This account has not yet been activated\r\n [513007:Group 1 Block by schedule]: The password you supplied is not valid\r\n [513008:Group 1 selected service]: \r\n [513009:PC in Group 1]: \r\n [513010:Group 2 Restrictions]: Administration has disabled this account\r\n [513011:Group 2 Block by schedule]: The password you supplied is not valid\r\n [513012:Group 2 selected service]: \r\n [513013:PC in Group 2]: \r\n [513014:Group 3 Restrictions]: The password you supplied is not valid\r\n [513015:Group 3 Block by schedule]: The password you supplied is not valid\r\n [513016:Group 3 selected service]: \r\n [513017:PC in Group 3]: \r\n [513018:Group 4 Restrictions]: The password you supplied is not valid\r\n [513019:Group 4 Block by schedule]: The password you supplied is not valid\r\n [513020:Group 4 selected service]: \r\n [513021:PC in Group 4]: \r\n\r\n[514000:Dynamic DNS]\r\n [514001:User Name]: \r\n [514002:Password]: Rhe password you su\r\n [514003:Domain Name]: ..\r\n\r\n[515000:UPNP]\r\n [515001:Enable UPnP service]: enabled\r\n [515002:Allow configuration changes through UPnP]: yes\r\n [515003:Allow Internet access to be disabled]: no\r\n\r\n[516000:Static Routes]\r\n [516001:Static Routing Table]: {\r\n }\r\n [516002:Enable RIP]: disabled\r\n\r\n[517000:URL]\r\n [517001:Enable URL Filter]: yes\r\n [517002:Filter Keys]: {\r\n }\r\n\r\n[520000:Schedule]\r\n [520001:Monday session1]: \r\n [520002:Monday session2]: \r\n [520003:Tuesday session1]: \r\n [520004:Tuesday session2]: \r\n [520005:Wednesday session1]: \r\n [520006:Wednesday session2]: \r\n [520007:Thursday session1]: \r\n [520008:Thursday session2]: \r\n [520009:Friday session1]: \r\n [520010:Friday session2]: \r\n [520011:Saturday session1]: \r\n [520012:Saturday session2]: \r\n [520013:Sunday session1]: \r\n [520014:Sunday session2]: \r\n\r\n[521000:Logs]\r\n [521001:Enabled log]: \"DOS attacks\",\"Internet connections\",\"Access control\",\"Firewall rules\"\r\n [521002:Enable Syslog]: no\r\n [521003:Syslog Server IP address]: 0.0.0.0\r\n [521004:Syslog included logs]: \r\n\r\n[522000:E-mail]\r\n [522001:E_mail logs]: \r\n [522002:SMTP Server]: address:\r\n [522003:Port No.]: 25\r\n [522004:E_mail address]: \r\n [522005:Subject]: Logs\r\n [522006:Send Mail imediately when attacked]: no\r\n [522007:Send Mail schedule]: send by schedule\r\n [522008:Week day]: A non-numeric or period character is detected in the IP field\r\n [522009:day time]: 1\r\n [522010:Time zone]: Group 1
Link naar reactie
Het eerste wat ik zie hier, is dat je niet op multikabel zit maar op Quicknet. Het gegeven ip 82.217.etc is namelijk een quicknet ip adres.\r\n[quote][513000:Access control][/quote]\r\nHet ziet er naar uit dat access control aan staat, ik zie daar een hoop meldingen van fout wachtwoord en ook een van \"not yet been activated\". Zet die hele acces control eens uit, die moet automatisch werken in eerste instantie.\r\nDit zou een beperking kunnen bevatten die je laptop niet toelaat dus even uitzetten.\r\n\r\nVerder zie ik dus wel een quicknet ip adres, maar geen DNS ip hetgeen de router ook automatisch zou moeten krijgen.\r\nIk zou eens nagaan of je setup wel klopt.\r\n\r\nDeze bijvoorbeeld:\r\n[quote][509003:Primary DNS]: 0.0.0.0 \r\n[509005:Internet Service Provider Name]: L2TP [/quote]\r\nLijkt me niet dat jij een provider hebt die L2TP heet en hier zie je ook dat je geen dns ip adres krijgt.\r\n\r\nDe router instellingen lijken me dus echt niet correct. Temeer daar ik ook een quicknet ip adres zie waar jij multikabel zou moeten hebben en een DNS zie ik ook niet verschijnen. Of is Quicknet overgenomen door Multikabel?\r\n\r\nMisschien dat je er al met de laptop op kunt als je die acces control uitschakeld.\r\nDaarna de wizard voor internet verbinding nog eens doorlopen. L2TP lijkt me niet de juiste optie die je dan moet kiezen.\r\n\r\nVerder zou ik als ik jou was nog even je bericht editten en de externe ip adressen vervangen door x.x.x.x voor alle zekerheid.
Link naar reactie
Bij access controll staat achtereenvolgens in de invoer velden : Everyone, None , None. In group 1 t/m 4 staan geen members. Naar mijn idee zijn er dus helemaal geen restricties. \r\n\r\nDe Setup heb ik nog eens doorlopen, maar als ik bij Service kies voor Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet krijg ik daarna helemaal geen optie om voor het soort verbinding te kiezen. Bij service detail staat ‘cable, no login’\r\n\r\nQuicknet is inderdaad overgenomen door Multikabel.\r\n\r\nNadat ik de setup nogmaals doorlopen heb, uitgelogd ben en de router gereset heb blijf ik dezelfde config backup file krijgen, er is dus niets veranderd.
Link naar reactie
Tja dat met die access control snap ik niet helemaal.\r\nIn 1 t/m 4 mogen dan geen members staan, maar in de \"default group\" staat er wel.\r\n[quote][513002:Default group Restrictions]: The password you supplied is not valid \r\n[513003:Default group Block by schedule]: The password you supplied is not valid \r\n[513004:Default Group selected service]: \r\n[513005:PC in Default Group]: ONDER 192.168.0.4 (LAN)maarten 192.168.0.2 (LAN) [/quote]\r\nDat is waarom me ook opviel dat hier steeds die melding kwam dat het wachtwoord niet juist was.\r\n\r\nMaar oke, dat even terzijde. De \"cable, no login\" optie zou goed moeten zijn, maar dan moet er wel een mogelijkheid worden gegeven voor een hostnaam. Bij @slome moet je daar bijv. cm23409-a invullen. Er zijn providers waar dit niet hoeft, maar je kunt dan toch het beste een hostnaam invullen bij de router op die plaats omdat sommige routers anders niet goed wensen te werken.\r\nIk ga er van uit dat je een kabel-abonnement hebt tenminste en geen ADSL want dan werkt de truuk heel anders.\r\n\r\nToch vind ik die L2TP verbinding raar. En als je in de status krijgt, zou de router ook nog een DNS ip moeten krijgen van de provider en zoals ik al schreef ziet het er niet naar uit dat dit ook gebeurt.\r\n\r\nEen gewijzigde config zou wel bewaard moeten blijven. Bij sommige routers moet je eerst saven en dan de router rebooten vanuit dat configuratiemenu. De sitecoms kunnen wel eens strange doen.\r\nIk ben nu bezig de handleiding van dat ding te downloaden, misschien dat ik daar nog iets uit kan halen om je te helpen.\r\n\r\nWellicht kun jij dan alvast proberen als je voor kabel kiest, een hostnaam in te vullen wat dit zou toch wel mogelijk moeten zijn dacht ik. En je kunt even kijken of er een firmware upgrade voor het apparaat te krijgen is of dat je al de nieuwste firmware hebt.
Link naar reactie
Als ik de setup volg krijg ik eerst de opties, country daaronder Serive, en hij geeft dan zelf aan cable no login. ik kan daar niet voor iets kiezen. De volgende bladzijde, staat DNS auto of fixed (hij staat op auto). En daaronder het MAC adres. De bladzijde daarna is om de verbinding te testen. Ik kan dus nergens iets van een hostnaam invullen. Gewijzigde instellingen moet ik inderdaad eerst saven en ik kan ook de router restarten in het programmatje. Er is net vanavond de nieuwste firmware opgezet. Ik heb weer geprobeerd om de laptop erop te krijgen maar dit lukt nog steeds niet. Ook zegt de config file nog steeds hetzelfde over de DNS, L2TP en Access Controll. Dus helaas nog geen steek verder.
Link naar reactie
Oke. Ik moet die handleiding nog lezen daar heb ik helaas nog geen tijd voor gehad.\r\n\r\nMaar je zegt dat je wel een bladzijde krijgt om de verbinding te testen. Gaat die test goed?\r\nJe schrijft ook dat als je de laptop rechtstreeks aan het modem hangt, dat hij dan wel werkt. Als het goed is heb je een optie in je router om het macadres te wijzigen of te \"clonen\".\r\nJe kunt proberen daar dan het macadres van je laptop in te stellen. Vaak is die clone optie daar prima geschikt voor (indien aanwezig). Het kan namelijk zijn dat de provider op macadres blokkeert.\r\nIn dat geval zou de verbinding wel moeten werken als je het macadres van de laptop overneemt, dus dat kun je misschien eerst nog even proberen.\r\nEn daarna de status bekijken want als het goed is heb je ergens bij die router opties ook een status optie, waarin je kunt zien of de router een extern ip adres van de provider gekregen heeft en of ook het DNS ip adres aanwezig is.
Link naar reactie
Oh? Kun je de router nog niet eens pingen dan als je de laptop erop aansluit? Krijgt die wel een fatsoenlijk ip van de router dan?\r\n\r\nWant dat van dat mac-adres zal dan wel goed staan als die andere pc er wel op werkt.\r\nHet gaat er net om dat de laptop werkt, dus heeft testen met een andere pc er aan weinig zin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...