Ga naar inhoud

wel op internet, niet in het netwerk


Aanbevolen berichten

Ik kan wel op internet enzo maar als ik in het netwerk wilt dan kan het niet.\r\nin ga naar mijn netwerklocaties toe en dan klik ik op: zoeken naar computers in werkgroepen, en dan moet ik best lang wachten en dan staat er...: Clubje ( zo heet ons netwerk) is niet toegangelijk. U heeft waarschijnlijk niet de juiste machtegingen voor deze netwerkbron.Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachetingen hebt.\r\nde lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.\r\ndat krijg ik dan keer op keer. en ik snap niet hoe ik weer in het netwerk kan komen want toen ik deze nieuwe pc kreeg ik alles instelde qua netwerk, toen kon ik er wel in maar nu niet meer. dit had ik trouwens ook met mn vorige pc. die deed dat soms ook. ik hoop dat iemand me kan helpe. groetjes ellen
Link naar reactie
Ik weet niet hoe je firewall is ingesteld, waar als je via start-->configuratiescherm--> beveiligingscentrum naar windows Firewall gaat (onderaan de pagina), dan moet je kijken bij tabblad \'uitzonderingen\' of bestands- en printerdeling aangevinkt staat. Toen ik deze aangevinkt had, kon ik wel op mijn netwerk. Misschien helpt het. Anders moet je ook bij de andere computers kijken of het daar ook is.
Link naar reactie
Probeer eens bij computerbeheer de services na te lopen die betrekking hebben op het netwerk? \r\nIk ontdekte net dat bijv de service computerbrowser stond uitgeschakeld, zodat het netwerk niet was te benaderen. Na inschakeling kreeg ik alles weer in beeld. Zo staan er nog meer services die je kan uitproberen als deze staan uitgeschakeld. Voor het gemak de firewall tijdelijk uitschakelen. Probleem bij mij deed zich voor na installatie van sp2 met alle updates
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...