Ga naar inhoud

Schijf te klein voor Nero


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn computer heeft 2 partities, waarvan de C-partitie net groot genoeg is voor Windows. Als ik Nero installeer op de D-schijf, wil hij toch de C-schijf gebruiken voor het kopieren van een CD, waardoor ik steeds de foutmelding krijg dat er te weinig schijfruimte is. Hoe kan ik Nero wijsmaken dat de D-schijf voldoende ruimte heeft?
Link naar reactie
Allereerst: heel onverstandig zoals je het hebt ingesteld. Hou altijd minimaal 1 Gb voor tijdelijke files vrij!\r\n\r\nMogelijke oplossing: Je moet instellen dat de temporary files op d:\\ komen. Dat kan via Start>Configuratiescherm>Systeem en dan het tabblad Advanced (heb zelf US Windows), en dan Environment Variables. Zet zowel de algemene temp en tmp files op een aparte directory op d:, en de Windows temp files.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie tips en inderdaad het was stom om de C-schijf zo klein te houden, maar dat is eigen een beetje per ongeluk gegaan. Het lukt nog steeds niet om een CD te kopieren. Nero heeft de cache zelf al op de D-schijf gezet, maar hij geeft nog steeds aan dat er te weinig ruimte is voor het kopieren. Bij de installatie van Nero heb ik ook aangegeven dat hij op de D-schijf geïnstalleerd moet worden, maar dan nog zet hij een aantal mappen op C.
Link naar reactie
Het probleem is opgelost, niet op de manier zoals jullie beschreven, maar met een heleboel extra werk (cry) Partition magic liep helemaal vast en toen deed de computer uiteindelijk helemaal niets meer. Ik heb toen met veel moeite met fdisk de schijven leeggemaakt en verwijderd. Nu heb ik gewoon één grote harde schijf. Ik weet dat dit niet verstandig is, maar nu het eenmaal weer werkt blijf ik er verder af.\r\n\r\nBedankt allemaal :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...