Ga naar inhoud

Draadloos doorverbinden met KPN Multi-PC modem


Aanbevolen berichten

Ik heb een Aldi Medion 8080 PC met KPN Multi-PC ADSL modem. In de PC zit Wireless LAN ingebouwd dat ik tot nu toe niet gebruikt heb. \r\nWat ik wil is een PC boven draadloos aansluiten met een router en USB-ontvanger (Makro had deze week zo\'n setje van Sitecom in de aanbieding). De Aldi-PC blijft dus direct gekoppeld aan het modem. Een verkoper van Makro had het over mogelijk niet functioneren i.v.m. dubbele router en uplinken en zo en dan gaat bij mij het licht uit.\r\nWie kan mij in zo eenvoudig mogelijke bewoordingen vertellen hoe ik dit aan kan pakken en wat ik er het beste voor kan aanschaffen. Ik heb ook al gedacht aan zo\'n setje van Devolo via het stroomnet. Het mag duidelijk zijn dat ik geen netwerkkabel kan trekken anders had ik dat wel gedaan.\r\nAlvast bedankt voor de hulp.\r\nWim.
Link naar reactie
Is dat Multi-PC ADSL modem een USB modem? Ik dacht het niet namelijk, en als hij dus voorzien is van bijv. 4 of 5 poortjes om een pc aan te hangen kun je snel klaar zijn.\r\nIn dat geval heb je genoeg aan een Wireless Accespoint (42,50 bij paradigit van Linksys bijv.) en een draadloos netwerkkaartje voor je pc boven.\r\nDe Accespoint (AP) zit met een kabeltje aan een pc poortje (om het zo even te noemen) van je multi-pc modem.\r\nOp die manier kun je met de pc boven via het AP het multipc modem bereiken en internet op gaan.\r\nHet AP kan automatisch een ip adres krijgen van je multi-pc modem. Het enige waar je dan voor hoeft te zorgen is dat je de draadloze pc kaartje boven ook een ip adres in die range geeft, daar kunnen we je wel mee helpen.\r\nGateway en DNS (naamserver) ip moet je dan instellen op het ip van de router en klaar is kees.\r\n\r\nEen setje via het stroomnet kan ook. Bij een kennis van me werkt dat goed met een laptop. Het kan echter storingsgevoelig zijn maar wat ik er van gezien heb werkt het vrij aardig. Het is me niet bekend of bij snellere adsl verbindingen er dan wellicht vertragingen ontstaan. Dat kun je het best bij de winkel navragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...