Ga naar inhoud

Boekje maken in Word


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goede avond.\r\n\r\nIk ben bezig om een document af te drukken, om er later een boekje van te vouwen. Hoe krijg ik dit voor elkaar en dan heb ik het niet over de vouwtechniek :lol: . Het gaat me om de bladzijden die op de juiste plek terecht moeten komen. Ik wil namelijk niet allemaal losse a4helften. Het boekje moet uiteindelijk op a4formaat afgedrukt worden en in elkaar worden gevouwen. Twee nietjes door het midden en dan zou het af moeten zijn, net zoals een echt tijdschrift dus. Het probeem is dat de bladzijdes natuurlijk niet correct uitkomen. Er moet dus geschoven gaan worden. Is er een mogelijkheid om dat in Word te doen, want mijn vader is in staat om een voorbeeldboekje te vouwen en de pagina’s handmatig te nummeren ^o). In deze tijd van automatisering kan ik me nauwelijks voorstellen dat zoiets niet op een snellere manier mogelijk is in Word. Kan dit en wie kan het stap voor stap uitleggen. Ik heb zelf al twee mogelijkheden uitgeprobeerd, maar bij beiden kwamen de pagina’s niet correct uit.
Link naar reactie
Zie de help-functie in word (2002 in mijn geval):\r\n\r\nMaak een nieuw, leeg document. \r\nKlik in het menu Bestand op Pagina-instelling en klik vervolgens op het tabblad Marges. \r\nSelecteer Boek in de lijst Meerdere pagina\'s. (Staat die er niet, kies katern)\r\nAls het document niet is ingesteld op de afdrukstand liggend, wordt deze instelling automatisch aangepast. \r\n\r\nTyp of selecteer in het vak Binnenkant en Buitenkant de gewenste ruimte voor de binnen- en buitenmarge. \r\nAls u meer ruimte nodig hebt bij de vouw om het boekje te kunnen binden, typt of selecteert u de gewenste ruimte in het vak Rugmarge. \r\n\r\nIn de lijst Vellen per boekje selecteert u het aantal pagina\'s voor elk afzonderlijk boekje. \r\nAls het aantal pagina\'s in het document groter is dan het aantal pagina\'s dat u selecteert voor een boekje, wordt het document geïnterpreteerd als meerdere boekjes. \r\n\r\nSelecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling. \r\nAls u Help-informatie wilt over een bepaalde optie, klikt u op het vraagteken en vervolgens op de optie. \r\n\r\nU kunt nu op de gebruikelijke manier tekst, afbeeldingen, kop- en voetteksten en andere elementen toevoegen aan het document. \r\n\r\nEen gevouwen boekje afdrukken\r\nWanneer u Boek selecteert als pagina-instelling, worden twee pagina\'s afgedrukt op één zijde van het papier. Wanneer u het papier vouwt, kunt u het document openen als een boekje. Deze optie is bedoeld voor documenten die uit meer dan twee pagina\'s bestaan. \r\n\r\nStel het document in als boekje. \r\nWerkwijze\r\n\r\nBij het maken van een boekje kunt u het beste beginnen met een nieuw, leeg document zodat u kunt bepalen waar u de tekst, afbeeldingen en andere elementen wilt hebben. U kunt een bestaand document wijzigen in een boek, maar dan moet u misschien enkele elementen verplaatsen wanneer u de middenvouw plaatst. \r\n\r\nMaak een nieuw, leeg document. \r\nKlik in het menu Bestand op Pagina-instelling en klik vervolgens op het tabblad Marges. \r\nSelecteer Boek in de lijst Meerdere pagina\'s. \r\nAls het document niet is ingesteld op de afdrukstand liggend, wordt deze instelling automatisch aangepast. \r\n\r\nTyp of selecteer in het vak Binnenkant en Buitenkant de gewenste ruimte voor de binnen- en buitenmarge. \r\nAls u meer ruimte nodig hebt bij de vouw om het boekje te kunnen inbinden, typt of selecteert u de gewenste ruimte in het vak Rugmarge. \r\n\r\nIn de lijst Vellen per boekje selecteert u het aantal pagina\'s voor elk afzonderlijk boekje. \r\nAls het aantal pagina\'s in het document groter is dan het aantal pagina\'s dat u selecteert voor een boekje, wordt het document geïnterpreteerd als meerdere boekjes. \r\n\r\nSelecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling. \r\nAls u Help-informatie wilt over een bepaalde optie, klikt u op het vraagteken en vervolgens op de optie. \r\n\r\nU kunt nu op de gebruikelijke manier tekst, afbeeldingen, kop- en voetteksten en andere elementen toevoegen aan het document. \r\nKlik op het menu Bestand op Afdrukken. \r\nStel opties in voor dubbelzijdig afdrukken. \r\n\r\nAls u een printer gebruikt die automatisch dubbelzijdig afdrukt\r\n\r\nKlik op Eigenschappen en stel de gewenste opties in. Als u de afdrukstand van de pagina en opties voor dubbelzijdig afdrukken kunt wijzigen, selecteert u de afdrukstand liggend en de optie om te spiegelen over de korte zijde. \r\n\r\nAls u geen printer gebruikt die automatisch dubbelzijdig afdrukt\r\n\r\nSchakel in het dialoogvenster Afdrukken het selectievakje Handmatig dubbelzijdig in. Alle pagina\'s die op de ene zijde van het papier komen, worden eerst afgedrukt, waarna u wordt gevraagd de stapel om te draaien en de vellen nogmaals in te voeren. \r\n\r\nSelecteer de pagina\'s die u wilt afdrukken.\r\nAls u klikt op Huidige pagina of Pagina\'s, wordt de opgegeven pagina afgedrukt, plus de drie andere pagina\'s die op hetzelfde vel papier komen. \r\n\r\nAls u klikt op Selectie, wordt de selectie afgedrukt met de standaardpagina-indeling in plaats van de indeling voor een boekje.
Link naar reactie
even overheen gelezen maar goed\r\n\r\nin wp gan naar opmaak -- pagina-- pagina instelling\r\nop tab pagina instellign maak je hem liggend (landsscape)\r\nhier ook de marges instellen zoals jij wilt (1-1,5 cm) bij te klein maakt wp hem zelf op minimaal\r\nop tab layout zet je onderin pagina verdelen horizontaal 2\r\nklik op ok\r\n\r\nmaak nu je boekje zoals jij wilt\r\npagina 1 het eerst\r\nje hebt ook de volledige beschikking over tabel en kolommen en pagina nummering\r\n\r\nbij het uitprinten ga je naar tab layout (binnen printer menu) en klik je als boekje aan en voor dubbel zijdig 1 de oneven en ok\r\nbij de 2e gang doe je even aan klikken en nog een keer op ok\r\n\r\nje hebt je boekje\r\n\r\nje hoeft niet specifiek de pagina deelbaar door 4 te hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...