Ga naar inhoud

negatieve scannen


Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om mijn oude foto negatieven te scannen, maar heb nog een paar vragen: als je ze inscant, zijn ze dan ook \"negatief\"en moet/kan je dat omzetten?\r\nhoe moet je ze opslaan?\r\nKan je ze ook bewerken bv. kleurherstellen, dingen verwijderen etc.?Wat is een goede fotoscanner (niet te duur :-P )\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reacties,\r\n\r\nJannie
Link naar reactie
Ik zou je afraden om ze met een \"gewone\" scanner te scannen. De resolutie van het resultaat is dan veel te klein om nog iets nuttigs mee te kunnen doen.\r\n\r\nAls je de negatieven wil scannen om vervolgens bijbehorende foto\'s (omgezet vanaf negatief) uit te printen of te archiveren op je computer, dan heb je meer aan een scanner met speciale negatieven-module. Hiermee kun je de negatieven scannen, en bijgeleverde software zet deze dan om in een bruikbaar foto-formaat.\r\n\r\nDe gescande foto\'s kun je vervolgens verder bewerken met een fotobewerkingsprogramma als Photoshop of Paintshop.
Link naar reactie
Een redelijke scanner is de HP scanjet 4070.\r\nDeze kan 4 negatieven of dia\'s tegelijkertijd inscannen (ook normale foto\'s en zo)\r\nHet prg wat er bij zit is erg gebruikers vriendelijk ,en zet zelf de negatieven om naar normale foto\'s (jpg bestanden)\r\nHet is met het prg ook erg eenvoudig de kleuren ,scherpte,contrast en uitsnede aan te passen.\r\nWil je echt heel goed resultaat ,dan moet je een scanner hebben die alleen maar negatieven en dia\'s in scant ,maar deze kosten wel 300 euro en meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...