Ga naar inhoud

verdwenen/niet toegankelijke diskette drive/dvd speler


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe 2e harde schijf in mijn pc geplaatst waarin al een cd-r en een dvd speler zaten. De drive-letters aangepast middels \'computerbeheer\' echter nu kan ik mijn a-drive niet meer benaderen. Krijg hierbij de foutmelding \'niet toegankelijk, onjuiste functie\'. Het zelde geldt voor de dvd-speler.\r\n\r\nDe cd-speler opent wel, maar het systeem herkent geen bestanden op de cd (niet op audio, niet op programmatuur)\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt\r\n\r\nRon
Link naar reactie
Wat betreft je A drive zou ik eens kijken of je met het bevestigen van de HD niet misschien een beetje de kabel van je a-drive los of deels los hebt getrokken op het mainboard of de drive zelf.\r\n\r\nVerder is het moeilijk iets te zeggen aangezien je niet aangeeft hoe je die tweede HD aangesloten hebt.\r\nZit die als slave of je master HD of heb je die aan de dvd of anders gekoppeld?
Link naar reactie
Hi BlackTiger, 2de 2e hd zit als slave achter de eerste. Er heeft ook ltijd een 2e hd ingezeten zonder problemen. Ik heb de oude 2e hd vervangen door een 200Gb en nu doen de andere ide apparaten het niet meer.\r\n\r\nDe dvd + cdr zitten als prim en slave op de 2e ide aansluiting.\r\n\r\nAlle stekkers zitten goed vast. \r\nZou het loshalen en 1 voor 1 opnieuw aansluiten misschien kunnen helpen?\r\nOf opnieuw Windows XP installeren?
Link naar reactie
Opnieuw XP installeren zou ik pas als laatste oplossing nemen en het zou zelfs nog wel eens kunnen dat dit het probleem niet oplost.\r\n\r\nAls we naar de hardware kijken, dan heeft een A-drive niets met je IDE aansluitingen te maken. Dus dat deze opeens ook problemen geeft in windows lijkt er op dat er in windows inderdaad iets mis is gegaan.\r\n\r\nIk denk dat je het beste kunt proberen de nieuw aangesloten schijf weer eens los te halen, en dan te kijken of een en ander wel weer werkt. Het probleem is immers begonnen met het aansluiten hiervan, dus theoretisch gesproken zou het probleem ook weer verdwenen kunnen zijn indien hij weer afgekoppeld word.\r\nHet beste is om dat eerst te verifieren.\r\n\r\nIn elk geval controleren of de jumperinstelling op de nieuwe HD ook correct is.\r\nMisschien kun je ook nog vertellen welke driveletters je aangepast hebt en wat de nieuwe driveletters geworden zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...