Ga naar inhoud

Starten blijft hangen bij Intel-logo


Aanbevolen berichten

Dat vind ik nu weer een beetje onzin uitkramen, lijkt me hier eerder om een temperatuur probleem te gaan.\r\nSP2 geeft maar op sommige pc\'s meer problemen dan het helpt, in veel van de gevallen is er dan al iets mis met die pc\'s en in een hoop andere gevallen is er sprake van ondeskundigheid.\r\nDe pc\'s met SP2 die dan echt overblijven met problemen vallen in het niet bij het aantal pc\'s die er verbetert door zijn.\r\n\r\nIk zou het wel terecht vinden als je zou zeggen dat het meer een os-upgrade is dan een servicepack en dat er wat al te veel in verandert is, maar meer problemen dan het helpt is niet correct.
Link naar reactie
Sorry, had niet gelezen dat t systeem crashed tijdens post. Mijn fout.\r\nEen wat gematigde instelling van je zou wel prettig zijn.\r\n\r\nIk vind niet dat je gelijk hebt tov SP2 Ga ns een zoektocht doen op het internet en bekijk alle rare problemen die zich met SP2 voordoen. Microsoft heeft daadwerkelijk zelf ook erg veel vertrouwen in t product dat ze er een uninstaller bij hebben geleverd. Iets dat ik sinds de eerdere NT service packs persoonlijk niet gezien heb. Er zijn grote aantallen mensen die weigeren SP2 te installeren met goede redenen. Maar goed dit wordt een beetje off-topic
Link naar reactie
Tja ik zoek genoeg op internet en kan je meer personen noemen met een prima werkend systeem dan mensen met problemen.\r\nDe reden dat er een uninstall optie bij zit is net vanwege de grote veranderingen waardoor problemen kunnen ontstaan met programma\'s die geinstalleerd zijn. Daarom ook dat ik schreef dat SP2 eigenlijk meer een OS upgrade dan een Service Pack te noemen is.\r\nMaar ik blijf van mening dat het onzin is of op zijn minst zeer onterecht om de conclusie te trekken dat het meer problemen geeft dan het oplevert. Als je op internet zoekt en weet dat er miljoenen computers zijn, en die afzet tegen het aantal problemen, dan is het aantal problematische gevallen die echt daadwerkelijk door SP2 veroorzaakt worden zeer gering.\r\nHet meeste is echt terug te verwijzen op ondeskundigheid, o.a. doordat de firewall automatisch geactiveerd word en incompatibiliteit met bepaalde programma\'s waar van tevoren echt veel voor gewaarschuwd is, ook door Microsoft.\r\nIk begrijp dus niet goed op welk punt ik dan gematigder zou moeten zijn, maar ik sta open voor ideeën.\r\n\r\n@Lambère: Om terug te komen op jouw probleem. Je schrijft dat je temperaturen OK zijn, ik ga er dus van uit dat je dit gemeten hebt op een of andere wijzen, ben benieuwd op welke manier, want met een koude start gaat het schijnbaar wel goed, alleen bij warmte lijkt het problemen te geven, althans als ik je probleemopgave goed lees.\r\nEen ander punt kan de harddisk zijn. Ik heb hier zelf een Linuxbak met een harddisk. Die is nog 97% in orde. Die andere 3% merk ik niets van, tenzij ik een reboot wil geven dan blijft hij ook hangen en dan heeft het met name met de detectie te maken.\r\nIs de pc koud, start hij zonder problemen door. Toch word de HD niet te warm, dit zou dus ook wellicht bij jou het probleem kunnen zijn, hoeft niet.\r\n\r\nAls het goed is kun je echter dat Intel Logo uitschakelen in je bios. Het zou geen slecht idee zijn dit logo uit te schakelen, als het goed is, dan krijg je het opstartscherm normaal te zien, zoals het hoort en met een beetje geluk kun je dan ook achterhalen op welk punt precies hij blijft hangen, vermoedelijk zal dit ook bij de detectie zijn.\r\nHet kan ook zijn dat indien je een cd-rom hebt die niet helemaal lekker meer is, dat hij daarop blijft hangen.
Link naar reactie
Je geeft het zelf al aan. Geinstalleerde programma\'s werken niet. Ik zou ns gaan zoeken in het gebied van content creation en dan met name audio en videoapplicaties. Wist je dat ASIO latency met service pack 2 bijna verdubbelt is? CPU usage in een programma als Cubase SX is hoger (dat door Steinberg wordt aangegeven als een probleem met SP2). Digidesign Protools crashed met windows tenzij je een patch installeerd en handmatig .ini files gaat bewerken. Dit zorgt ervoor dat het programma werkt maar met de beperkingen die ik al stelde. Echo soundcards hebben grote problemen met SP2. Pinnacle had met hun professionele kaarten problemen (is nu opgelost overigens). En dan zijn er ook nog wat games die moeite hebben.\r\n\r\nIk begrijp ook dat bij OS updates een klein stukje incompatibiliteit kan ontstaan. Maar in dit geval gaat t me toch echt wat te ver.\r\n \r\nVoordat je je conclusies trekt zou ik toch wat beter onderzoek verrichten buiten de hard- en software waar je zelf ervaring mee hebt. ;-) \r\nUiteraard massaal geconsumeerde programma\'s als Office werken goed. Er zijn securityholes gefixed etc.. Toch in mijn vakgebied wil NIEMAND aan SP2. \r\n\r\n\r\n\r\nIk weet t.....Off Topic, misschien moeten we maar ff een andere thread starten. (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...