Ga naar inhoud

Goeie koop Sony Vaio?


Aanbevolen berichten

als ik de specificaties bekijk op [url]http://vaio.sony-europe.com/PageView.do?site=ite_nl_NL&page=ProductTechnicalFeatures§ion=Products_ITE&productmodel=%2FComputing%2FVAIO+Desktops%2FVD+Previous+Models%2FPM+RS+Series%2FPCV-RS322&productcategory=%2FComputing%2FVAIO+Desktops%2FVD+Previous+Models%2FPM+RS+Series&productsku=PCVRS322EN.CED[/url] , dan kan ik zeggen dat dit niet te duur is. zeker niet voor een Sony! Want bij een sony betaal je ook voor de naam \"sony\" die erop staat.\r\nIk heb zelf nu iets meer dan een jaar een Sony Vaio laptop, en ben er nog steeds zeer tevreden over, en geen noemenswaardige problemen mee gehad.\r\n\r\n\r\nMaar dit is mijn mening, wacht ook die van anderen even af, dan kun je daarna een oordeel vormen.
Link naar reactie
Ten eerste bedankt voor al jullie vlotte reactie. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor internetgebruik, videobestanden verwerken en DVD branden. Verder gebruik altijd veel applicaties teglijk.\r\n\r\nDat zijn wel de meest belangrijke dingen waar ik hem voorgebruik.\r\n\r\nZware spellen speel ik bijna niet, maar als ik ze gebruik dan wil ik wel een goed grafische kwaliteit.
Link naar reactie
[quote=buch]Ten eerste bedankt voor al jullie vlotte reactie. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor internetgebruik, videobestanden verwerken en DVD branden. Verder gebruik altijd veel applicaties teglijk.[/quote]\r\nOké, een Pentium dus.\r\nMaar zou je niet wat meer MB\'s en GB\'s nemen als je hem gebruikt voor videobewerking? Misschien een goed idee, omdat je harde schijf dan snel vol staat en je geheugen erg wordt belast.\r\n\r\n\r\n[quote] Zware spellen speel ik bijna niet, maar als ik ze gebruik dan wil ik wel een goed grafische kwaliteit.[/quote]\r\nMet die kaart krijg je geen goede grafische kwaliteit.
Link naar reactie
CPU: Pentium 4 520 (S775. 2.8GHz. 800MHz FSB. \r\n MB. Boxed) €148,95\r\nMobo: GigaByte GA-8I915P €89 (DDR & DDR2)\r\nGeheugen: Twinmos 512MB DDR2 533 MHZ €62\r\nVGA: Leadtek GeForce 6200 128MB DDR €69\r\nHD: WD 160GB SATA 7200RPM 8MB Caviar €72,95\r\nKast: Naar keuze + voeding zo\'n €60\r\nDVDrw: Naar keuze €45\r\n\r\nTotaal: 546,90\r\n\r\nDeze is €46,90 duurder, maar veel beter en op de toekomst gericht. Heeft DDR2 geheugen, een grotere schijf, een betere VGA en een snellere processor. \r\nDat geld wel waard denk ik, en als je dat niet vind, kun je dat altijd nog aanpassen, door een andere HD en CPU te kopen.
Link naar reactie
kan je beter een een AMD athlon 64 3000+ Venice kopen voor 146,50 euro...\r\ndie is echt veel beter dan een 2,8 Ghz Pentium 4. \r\nEen 3Ghz pentium 4 is wel weer sneller dan die athlon 3000+ in coderen.\r\nDe socket 939 moederborden zijn volgens mij nog eens goedkoper dan de 775.\r\n\r\nlijst met testresultaten coderen:\r\n[url]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1104190813.png[/url]\r\n\r\nlijst met testresultaten gamen:\r\n[url]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1104190811.png[/url]\r\n\r\nje moet ze wel vergroten.
Link naar reactie
[quote]\r\nTen eerste bedankt voor al jullie vlotte reactie. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor internetgebruik, videobestanden verwerken en DVD branden. Verder gebruik altijd veel applicaties teglijk. \r\n\r\nDat zijn wel de meest belangrijke dingen waar ik hem voorgebruik. \r\n\r\nZware spellen speel ik bijna niet, maar als ik ze gebruik dan wil ik wel een goed grafische kwaliteit. \r\n[/quote]\r\nBuch speelt dus geen zware games, dus bij het sterkste punt van AMD (games)heeft ie niet belang. Daarentegen heeft ie wel belang bij het sterkste punt van Intel: Multitasking. Dankzij HyperThreading is Intel dus in staat om efficiënt meerdere opdrachten tegelijk uit te voeren.\r\n\r\nDit is wat TS nodig heeft, dus lijkt me in dit geval een Pentium de beste keus.
Link naar reactie
Nou, ik ben in ieder geval iets wijzer geworden. Ik dacht altijd dat een AMD processor slechter was dan een Pentium, maar ja daar zit ik goed fout. Ik denk dat ik het maar ga doen. Natuurlijk zijn er altijd nieuwere sysytemen voor minder geld, maar je moet toch een keer een keus maken..........\r\n\r\nJongens allemaal bedankt voor de info en jullie leuke reacties. Ik denk dat ik binnenkort wel weer eens op dit forum kom. Waarschijnlijk niet met veel antwoorden, maar een paar vragen denk ik wel.\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...