Ga naar inhoud

Gebrande DVD hapert tegen het einde van film


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nSinds kort rip en brand ik DVD\'s met resp. DVD-shrink en Nero 6. Het merk dat ik gebruik is Datawrite DVD-. Wanneer ik deze gebrande DVD\'s in m\'n stand-alone LG DVD-speler afspeel, gaat het goed tot ongeveer chapter 20. Vanaf hier loopt de film steeds vast. Nog meer mensen vertrouwd met dit probleem en weet iemand waar de complicatie ligt? In de speler, de software of de gebruikte DVD\'s?
Link naar reactie
Heb ooit hetzelfde gehad met princo\'s.\r\nLeuk hé, laatste kwartier van een film niet kunnen zien :mrgreen: .\r\n\r\nMeestal ligt het aan de dvdschijfjes.\r\nEen dvd wordt gebrandt van het midden uit naar buiten toe, dus het laatste kwartier van een film staat op de buitenste rand van een dvd.\r\n\r\nLeg een stapel lege dvd\'s (zelfs nog ingepakt) op bijvoorbeeld de toonbank van de winkel in de zon, en je kunt er donder op zeggen dat de hele stapel beschadigd raakt (aan de buitenste rand)\r\n\r\nDus voor jou geldt, maak een nieuwe verpakking open van het zelfde of een ander merk, en probeer opnieuw.\r\n\r\nOm zeker te weten of het aan de schijfjes en niet aan iets anders ligt (kan me niet voorstellen) raad ik je aan een paar RW dvd\'s te kopen en te kijken of het dan wel goed gaat. RW\'s kun je zo\'n 1000 x schrijven en herschrijven.\r\n\r\n\r\nSucses
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Je kunt ook gewoon de film op je HD zetten. Neem dan een echt programma om er naar te kijken WinDVD of PowerDVD (windvd is iets beter).\r\nAls hij het daarmee wel goed doet, ligt het probleem aan je schijfjes. Datawrite zijn normaliter niet slecht, en Princo... tja.... :mrgreen: :mrgreen:[/quote]\r\n\r\nEffe een ander vraagje, wat is er beter aan Windvd t.o.v. powerdvd?
Link naar reactie
WinDVD speelt beter af dan PowerDVD. PowerDvD is heeft wel weer een aantal nieuwe versies gehad inmiddels maar bij een kennis kwam ik hetzelfde tegen bij een versie van verleden jaar.\r\n\r\nHet probleem (niet alleen bij mij) was dat PowerDVD af en toe hakkelde bij het afspelen van sommige dvdfilms terwijl diezelfde bestanden (met de originele dvd deed powerdvd dat ook) met windvd totaal geen probleem gaven. En dat dus op verschillende pc\'s met andere merken dvdspelers.\r\nIk wist het zelf ook niet en gebruikte eerst ook gewoon PowerDvD want die was bijgeleverd bij de dvdschrijver, totdat ik toevallig zo\'n dvd tegen kwam en dat was ook de reden om WinDVD dan maar eens te proberen aangezien ik me niet kon voorstellen dat de dvd niet goed was.\r\nEn dat klopte ook, Powerdvd was de oorzaak.\r\nAangezien het geen zin heeft om 2 dvd programma\'s op je systeem te hebben, is powerdvd er toen af gekiept.\r\nWaarom dit euvel zich bij Powerdvd voordeed, geen idee. Je zal het op zich ook niet merken totdat je toevallig tegen zo\'n dvd aanloopt.\r\nOf het moet nu toevallig met een van de laatste twee versies verbetert zijn.
Link naar reactie
[quote]\r\nWanneer ik deze gebrande DVD\'s in m\'n stand-alone LG DVD-speler afspeel, gaat het goed tot ongeveer chapter 20. Vanaf hier loopt de film steeds vast.\r\n[/quote]\r\n\r\n\r\nIk heb dat ook gehad op een DVD+R, het origineel was echter goed. \r\nNa lezen op de laagste snelheid (met cloneDVD) was het probleem weg.\r\n\r\n\r\n[quote]\r\nOm zeker te weten of het aan de schijfjes en niet aan iets anders ligt (kan me niet voorstellen) raad ik je aan een paar RW dvd\'s te kopen en te kijken of het dan wel goed gaat. RW\'s kun je zo\'n 1000 x schrijven en herschrijven. \r\n[/quote]\r\nHiermee kan ik het alleen maar eens zijn, het heeft mij al een aantal DVD\'s bespaart door RW\'s te gebruiken en te bekijken op de stand-alone speler.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
[quote=Ghostrider]Ik heb precies hetzelfde, gebruik ook princo-schijfjes (dvd-R). En hij speelt ze het eerste uur (plusminus) gewoon goed af. Daarna begint hij te haperen, en slaat vast, en begint opnieuw.\r\nZou het aan de schijfjes liggen?[/quote]\r\n\r\nMet welke snelheid brand je? Ik zou eerst eens op een lagere snelheid proberen (max 4). Ook geen andere programma\'s laten draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...