Ga naar inhoud

brandproces stopt bij Proces-Status van 5%


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn Microstar(Medion)-computer heeft een Pioneer DVD RW-DVR\r\n106D brander aan boord.Ik werk met Nero 6.3.1.25. Na 2 jaar\r\nvlekkeloos te hebben gewerkt stopt het brandproces nu bij een\r\nproces-status van 5%.Na de Lead-in wordt het proces gestopt\r\nen in het Log. zie ik dan staan: Power calibration error.\r\nGeen sprake geweest van illegale handelingen,schijf is gedefragmenteerd en Virusscanner en Firewall functioneren.\r\nWat kan hier aan de hand zijn?
Link naar reactie
Na een snelle zoektocht op inet:\r\n\r\nPower calibration errors worden voornamelijk veroorzaakt door slechte media. Heb je sinds kort andere schijfjes die je gebruikt dan dat je voorheen deed?\r\n\r\nNaar het schijnt schrijft een brander eerst een soort calibratie-data op de schijf zodat deze zichzelf met de schijf kan calibreren (ofzoiets). Vervolgens wil de brander die data teruglezen, maar als die data niet meer gelezen kan worden krijg je die foutmelding.\r\n\r\nJe zal zien dat als je eerst een brandtest uitvoerd deze goed zal verlopen. Maar pas als er echt gebrand gaat worden, gaat het fout.\r\n\r\nSucces ermee.
Link naar reactie
Ik denk dat je die oude schijfjes gewoon moet weggooien en andere moet gaan gebruiken.\r\nIk denk dat er niets met je brander aan de hand zal zijn. Aangezien het een \'fout\' in de media is. Anders zou ik het ook niet weten. Bovenstaand verhaal heb ik na een korte zoektocht op internet gevonden. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.\r\n\r\nLaat even weten of je brander het nog doet.. ben daar wel benieuwd naar nl.\r\n\r\nThanx alvast,\r\n\r\nSucces
Link naar reactie
Heb na jouw bericht ook een op Internet zitten rondkijken en was verbaasd hoe\r\nvaak dit \"brander-probleem\" zich voordoet.De foutmelding \"Power Calibration Error\"\r\nkan zich voordoen na het gebruiken van slechte schijfjes maar kan zich ook\r\nvolstrekt wiilekeurig voordoen.Als oplossing van het probleem wordt gesuggereerd\r\nom bv.een nieuwe ASPI-Driver te installeren of nieuwe Firmware te installeren.\r\nOok een vuile laser-unit kan de oorzaak zijn.Ook wordt wel geadviseerd om \r\n2 DVD-Drivers die op dezelfde IDE-cable zitten en onder Windows-XP werken van \r\nelkaar los te koppelen.\r\nMaar over het gebruik van slechte media-schijfjes als (mede)-oorzaak van het probleem zijn de geleerden het wel eens.\r\nIk heb intussen al een nieuwe ASPI-Driver ge-installeerd en ook de nieuwste\r\nFirmware, maar mijn probleem is nog niet opgelost.\r\nBij een simulatie lijkt alles goed te gaan,maar bij daadwerkelijk branden blijft hij\r\n5% steken en breekt het brandproces af.Het heeft niiet met Nero te maken,ook\r\nbij andere software zoals Pinnacle of Deepburner doet het probleem zich voor.\r\nIk ga nu nog proberen om de lens van alle stof te zuiveren en wacht nog op\r\neen reactie van de leverancier die door mij is benaderd, maar het lijkt er sterk op\r\ndat ik het apparaat zal moeten gaan vervangen.\r\nIn ieder geval nog bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
Geen dank.. jij had tenslotte een vraag die beantwoord moest worden. Weliswaar had ik het juiste antwoord niet, maar toch ben je een stuk verder gekomen en heb ik ik ook weer wat geleerd.\r\n\r\nMocht het opgelost zijn, zou ik graag horen wat nou echt het probleem was... De kans zit erin dat ik met 1 van mijn 3 branders ook zo\'n probleem ga krijgen.\r\n\r\nSucces nog!\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Mijn probleem is gehalveerd, maar mijn puzzel is groter geworden.Ik slaag er nu wel in om met PowerProducer een DVD+RW te branden,maar het branden van een CD lukt nog steeds niet;foutmelding is en blijft Power Calibration Error.Ik gebruik nu kwaliteits-schijfjes,zoals TDK.Wel kan ik denk ik de conclusie trekken dat mijn laser-unit(lens) niet vuil is en dat er dus een andere oorzaak moet zijn.Als er iemand is die mij een tip kan geven naar de oplossing dan heel graag.\r\n.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Probeer het volgende eens, maak een map aan op je harde schijf, neem een orginele cd (maakt niet uit welke) en copieer de hele cd inhoud naar de map op je hardeschijf met de cd brander, stopt het copieren na c.a 5% of op iedere keer de zelfde file dan betekend dat de lens niet verder naar buiten gaat dan tot die 5% wat je aan gaf. Dit heb ik met een samsung DVD speler gehad en bleek later een breuk in het geleide systeem v/d lensdrager te zijn en hierdoor kon ik ook geen cd\'s een op een copieeren.\r\nHopenlijk ben je hier mee gered en als het zo is, garantie of een niewe kopen want reparatie is te duur in deze.\r\n\r\nSuk6 Jan.
Link naar reactie
Het kan ontzettend veel oorzaken hebben.\r\nProbeer eens met een langzamere snelheid te branden, dat wil ook vaak helpen, bijv. als je 4x aan het branden bent, probeer het dan eens op 2.4x.\r\n\r\nIk heb zelf een Pioneer DVR106 en deze geeft dit probleem vaker als ik images aan het branden ben (iso. nrg. img ofzo).\r\nAls ik de iso\'s uitpak en dan op andere wijze brand is er geen enkel probleem.
Link naar reactie
Hiervoor had ik bij mij ook het stuurprogramma van de IDE controler, waar de brander aan hangt, verwijderd in Apparaatbeheer (en daarna weer opnieuw opgestart zodat ie em weer opnieuw installeerde....) en ook nog Force Aspi-layer gebruikt, Firmware en Nero opnieuw geinstalleerd.\r\nDaarna deed ie \'t bij mij weer als vanouds...., hoewel ik ook gelezen hebt dat bij anderen dit ook niet hielp..!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
Tja ik zit met het selfde prob \r\nik heb een philips cd/dvd 228 en een plextor 716A \r\nals ik de software van de philips gebruik nero dan krijg ik al een melding deze loopt niet onder uw os kijk voor een upgrade nero.com ok van alles gebrobeert niks geen gratis upgrade alleen demo erg slecht van nero . het zelfde probleem is met de brand nieuwe plextor in het begin brand het als een snel trein een dvd film in ca 6min ok ook de philips rent weer na een ca een jaar met moeite zo als fritsje beschrijft stop bij 3% gaat het al moeilijk dan stopt het bij 5% ik het wel gemerkt dat het hele maal niet goed is voor je drive daar de plextor toch echt de besten is maakt het krassen op me dvd en cd bij het branden dus daar krijgen we een nieuwe voor terug plextor garantie maar het probleem is het zelfde of philips of plextor geen van bij doet het ok ik heb nog een oude plextor cd brander en ja hoor zefde probleem ok doen we niet dom we senden de error txt naar nero en ja die kwamen er ook niet uit ok geen probleem we maken de schijf schoon 80gb naar de maan want upgrade me hdd nee selfde als je fouten hebt neem je ze mee dus alles er af maar het probleem is hier niet mee verholpen pc schoon gemaakt alles open uit geblasen met hoge druck man wat een stof kuge kuge nieuwe kabels en en maar het probleem is er nog er is nog een ding wat ik kan doen de flash na kijken van de dvd branders daar het mogelijk is een storing of ook wel een virus te hebben of de kop memory geheugen blijft op 5% hangen dus we gaan terug naar af en gooien de nero 6. weg en zetten de soft ware van plextor er weer op om naar een op lossing te zoeken \r\n\r\nals iemand wat meer weet ??? als ik wat meer weet meld ik me zo snel als mogelijk\r\n\r\ngroeten johanflora
Link naar reactie
ik heb ook power calibration problemen,\r\n\r\nMe samsung dvd brander brand wel gewone dvd5\'s maar geeft steeds calibration error bij dvd9.\r\nDe nec brander doet plotseling met het omgekeerde. Dvd5\'s calibration error en dvd9 wel goed.\r\n\r\nHet rare is dat als ik de error krijg en de dvd omwissel van dvd-brander hij wel brand. Dus het ligt niet aan de mediums
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...