Ga naar inhoud

steeds een schijfcontrole


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi.\r\n\r\nik heb ongeveer een week dat als ik mijn comp aan zet dat die dan met een schijfcontrole begint voor dat windows ( 98 ) helemaal is opgestart. ik weet niet hoe het komt. hij geeft dan wel dit bericht en daarna begint die met de schijfcontrole.\r\n\r\n\r\neen of meerdere schijfstations bevatten mogelijk beschadigde sectoren. druk op een toets om scandisk een oppervlakte-analyse van deze stations te laten uitvoeren.\r\n\r\n\r\nals ik dat dan gedaan heb start windows gewoon verder op. maar als ik dan de volgende keer weer me comp aanzet dan gaat die het weer doen en dat is erg vervelend. wie weet wat ik moet doen om hem normaal te laten opstarten en zonder elke keer die schijfcontrole.\r\n\r\n\r\nalvast heel erg bedankt ;-)
Link naar reactie
hier de manier :lol: \r\n\r\nOpstarten zonder schijfcontrole door aanpassen van Msdos.sys\r\nNa het vastlopen van Windows 98© wordt bij een nieuwe start automatisch ScanDisk opgestart om de harde schijf op eventuele fouten te kontroleren. Het bestand msdos.sys is er verantwoordelijk voor dat na een Windows-crash de schijfcontrole opstart. In het deel [Options] treft u de vermelding Autoscan=1 aan. Verandert u dit in Autoscan=0 dan wordt de schijfcontrole uitgeschakeld. Of u de schijfcontrole echt wilt uitschakelen, moet u zelf weten. Het uitschakelen is redelijk risicoloos als uw computer met Windows zelden of nooit vastloopt.\r\n\r\nof\r\n\r\nDeactivatie schijfcontrole via het Hulpscherm voor de systeemconfiguratie\r\nVoelt u er niets voor om in msdos.sys te spitten, dan kunt u de schijfcontrole als volgt uitschakelen: Ga naar START/Uitvoeren en type ‘msconfig’ in. Het hulpscherm voor de Systeemconfiguratie verschijnt. Op het tabblad Algemeen klikt u op Geavanceerd. Hier vinkt u de optie Schijfcontrole na onjuist afsluiten uitschakelen aan.\r\n\r\ntjoekse
Link naar reactie
ik heb nog even goed gekeken naar wat die nou precies doet. eerst geeft die deze melding:\r\n\r\neen of meerdere schijfstations bevatten mogelijk beschadigde sectoren. druk op een toets om scandisk een oppervlakte-analyse van deze stations te laten uitvoeren. \r\n\r\n\r\nen dan gaat die dingen scannen en bovenaan staat dan: oppervlaktecontrolle en dat duurt dan ongeveer 5 minuten. hij doet het elke keer als ik de comp aanzet of reset.\r\nwie weet wat ik moet om dit vervelende niet meer te krijgen.\r\n\r\nbedankt ;-)
Link naar reactie
Om je te kunnen helpen heb ik iets meer informatie nodig. :-P Schijfcontrole start namelijk in de meeste gevallen alleen op als tijdens het afsluiten van de pc iets fout gaat. Dus mijn vraag is nu: Als je de pc afsluit op de normale gangbare manier door op start en daarna op afsluiten te klikken, sluit hij zich dan vanzelf helemaal af? :-) Zo,ja, is er waarschijnlijk iets met de harde schijf. :-( Schrik niet, het hoeft niet. Het kan ook een programma zijn dat niet goed afsluit maar waar je niks van ziet tijdens het afsluiten van de pc. Nu komen we bij de volgende vraag: Heb je dat probleem vanaf dat je nieuwe software en misschien wel nieuwe hardware hebt geinstallerd? :-S Zo ja, welke? :-? \r\nLaat even iets weten. En als wij hier in het forum je niet kunnen helpen is er nog altijd de FAQman. Succ6. :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
hoi.\r\n\r\nik sluit de comp gewoon via de normale manier af. start-afsluiten. en dan staat die uit. en dat ging dan gewoon goed zonder fout meldingen. maar als ik de comp weer aan wil zetten dan begint die weer met zo`n oppervlakte controle en dat duurt dan 5 minuten en daarna gaat die verder met windows ( 98 ) op te starten. ik heb het probleem geloof ik vanaf dat ik de comp zo had uitgezet omdat die vast liep.\r\nik hoop dat ik zo weer genoeg info heb gegeven en anders hoor ik het wel.\r\n\r\n\r\nbedankt
Link naar reactie
[quote=iemand08]\r\n ik heb het probleem geloof ik vanaf dat ik de comp zo had uitgezet omdat die vast liep.\r\nik hoop dat ik zo weer genoeg info heb gegeven en anders hoor ik het wel.\r\n\r\nbedankt[/quote]\r\n\r\n 8-) Het klinkt alsof een programma een keer is vastgelopen. *-) Weet je nog welk programma en wat je toen aan het doen was? :-S \r\nAls je nog weet welk programma het was, kun je eens proberen dat te deinstalleren en opnieuw te installeren. :-)\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...