Ga naar inhoud

tip voor een nieuwe game computer


Aanbevolen berichten

AMD processor 64 bit prijs ongeveer rond de 200 / 300 euro voor een goede\r\nBij behorend moederbord +/- 150 euro ( mijn A8N-SLI DeLuxe voor 2 vidcards was 200 euro dus zal het wel goedkoper zijn )\r\nGoede geluidskaart dolby 5.1 ofzo niet zo duur\r\nVidcard is +/- 150 euro dan heb je wel een goede, en anders de Ti4200 proberen eerst.\r\n\r\nEn als de oude niet meer gebruikt wordt ff kijken of je alles in de oude kast past. En of de voeding het trekt.\r\n\r\nIk raad AMD aan omdat het gewoon het beste is voor games,
Link naar reactie
Daar kom je een heel eind mee. Inderdaad, voor games zijn de Athlon 64 processors op het moment gewoon niet te kloppen, en vaak nog even duur of zelfs goedkoper dan de Pentium 4 chips. Overigens wel even goed opletten wat Athlon 64 chips betreft, daar zijn twee verschillende versies van, namelijk de socket 754 en de socket 939. Als het even kan, zou ik voor de 939 gaan. Die ondersteunen namelijk Dual Channel geheugen, waardoor je ineens twee keer zo snel geheugen krijgt, en de 939 wordt voorlopig de nieuwe standaard voor AMD\'s, die 754 gaat eruit. Dus als je in de toekomst nog eens wilt uitbreiden, dan heb je met de 939 meer mogelijkheden dan de 754.\r\nPuntje met Dual Channel is dat je dan wel in een keer twee identieke geheugenmodules moet aanschaffen, maar je hebt al setjes (Dual Channel setjes worden per twee verkocht) van 2 GB voor 300 euro. Kleinere setjes zijn er overigens ook, die zijn uiteraard goedkoper, maar voor een game-machine zou ik eigenlijk gewoon 1 GB geheugen nemen. Kun je dus ook 2 x 512 pakken, werkt ook met Dual Channel.\r\nWat videokaart betreft kun je proberen om die oude over te zetten, die is nog wel te gebruiken, maar echt vlot zal hij niet meer zijn. Kun je beter investeren in een nieuwe kaart, zoals bijvoorbeeld een GeForce 6600GT, en dan hangt het van je moederbord af of je de AGP of de PCI-Express versie moet hebben. Qua prestatie maakt het op dit moment nog niet zoveel uit, had ik begrepen.\r\n\r\nEens zien, processor, geheugen, videokaart, moederbord... Oh ja, voeding. Voor dit systeem zou ik minstens een 350 Watt kiezen, want die Athlon 64 lust wel wat. De videokaart ook, trouwens.\r\n\r\nIk hoop dat je hier wat mee kan...
Link naar reactie
[quote=Leon]Graag gedaan. Ik ben zelf hard aan het sparen voor de GeForce 6800 Ultra voor SLI opstelling, kost maar ong. 600 euro op het moment.....[/quote]\r\n\r\nKwijlt even :-| \r\n\r\nDenk je wel aan je voeding?\r\nIk heb zo\'n vermoeden dat je wel een nieuwe nodig hebt als je 2 6800 ultra\'s hebt ;-)
Link naar reactie
[quote=hellolo][quote=Leon]Graag gedaan. Ik ben zelf hard aan het sparen voor de GeForce 6800 Ultra voor SLI opstelling, kost maar ong. 600 euro op het moment.....[/quote]\r\n\r\nKwijlt even :-| \r\n\r\nDenk je wel aan je voeding?\r\nIk heb zo\'n vermoeden dat je wel een nieuwe nodig hebt als je 2 6800 ultra\'s hebt ;-)[/quote]\r\n\r\nIk denk dat dat wel goe komt... En als het nog te weinig is plaats ik er gewoon 2,moet ook nog mn waterkoeling inbouwen tegen die tijd. Koop gewoon een oversized kast, zon xxxl formaat en bouw alles in. (proud)\r\n\r\n@hellolo\r\nWaarom heb je die SLI mobo erin gezet? lol Het is zonde om zon bord aan te schaffen als je toch maar 1 videokaart gebruikt.
Link naar reactie
Nog eventjes doorsparen dus voor jouw :mrgreen: \r\n\r\nZo\'n eentje bedoel je? [url]http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--26,artId--261[/url]\r\n\r\nZou ik ook wel willen lekker veel ruimte en het boeltje blijft lekker koel maar ik heb in mijn computerkast alleen genoeg ruimte voor een midi kast :x \r\n\r\n[quote]Waarom heb je die SLI mobo erin gezet? lol Het is zonde om zon bord aan te schaffen als je toch maar 1 videokaart gebruikt.[/quote]\r\n\r\nOmdat je hoogstens €30 zult besparen wil je ook een socket 939 mobo + nforce 4 chipset\r\n\r\nEn ik van mening ben dat je voor een mobo niet moet besparen :wink: en omdat dit een goed mobo is (Y)
Link naar reactie
We dwalen wel een beetje af :-P \r\n\r\nMaar ik ga zelf voor deze : Antec Sonata LifeStyle 380 Watt, Zwart\r\n\r\nAantal 5,25\" bays (extern): 3 x \r\nAantal 3,5\" bays (extern): 2 x \r\nAantal 3,5\" bays (intern): 4 x \r\nAudio: Ja \r\nFirewire: Ja \r\nUSB: Ja \r\nVoeding: 380 Watt \r\nKleur: Zwart \r\nForm factor: ATX \r\nBreedte: 21 cm \r\nHoogte: 43 cm \r\nDiepte: 46,4 cm \r\nAantal te plaatsen casefans: 1 x 120 mm \r\nAantal casefans standaard meegeleverd: 1 x 120 mm \r\nVoedingkabel: Ja \r\n\r\nSchijnt heel lekker stil te zijn :-) mischien ook een idee voor kater zijn zwager ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...