Ga naar inhoud

Melding bij afspelen DVD: probleem digitale beveiliging


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet meer om een DVD af te spelen. Ik krijg steeds een melding dat er een probleem is met de digitale beveiliging. Via probleemoplosser kom ik er niet uit. Voorafgaand aan dit probleem heb ik een CD-rom willen kopiëren die beveiligd bleek te zijn via Nero; kan dat er iets mee te maken hebben. Als ik de DVD in de DVD-rom doe start de computer automatisch Nero op i.p.v. mij de keus te laten of media player te openen. Ik heb Windows XP. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?
Link naar reactie
Het opstart probleem of het afspeel probleem ? \r\n\r\nLaten we beginnen met het opstarten, ga naar \"deze computer\" daar zie je je dvd-speler staan. Klik met rechts op je dvd-speler, in het schermpje wat zich nu opent ga je naar eigenschappen en dan \"automatisch afspelen\" selecteer daar de optie \"DVD film\" en zet onderaan een vinkje dat je steeds opnieuw wilt kiezen\".\r\n\r\nWat betreft de digitale beveiliging, sommige DVD\'s zijn beveiligd met een zogenaamde beveiligings code. Dit is gedaan om kinderen te kunnen beschermen, zodat ze niet \"elke\" DVD (lees niet geschikt voor kinderen) kunnen bekijken. Het kan ook een regio code zijn die je dwars zit, ik weet niet of je DVD-rom op regiovrij staat. Staat deze niet op regiovrij, dan kan je sommige DVD\'s die van elders komen (lees Amerika, of andere landen) niet bekijken. Als je je DVD-rom kan instellen hierop, zal je een regio moeten kiezen. Dit kan je doen via \"deze computer\" dan \"eigenschappen\" dan tab \"hardware\" en dan \"apperaatbeheer\", vervolgens je DVD-rom selecteren en met rechts klikken en dan \"eigenschappen\" kies tab \"Regio DVD\" en verander je regio. ****Let wel op, je kan maar een aantal keren van regio veranderen, hierna zal je altijd de laatst gekozen regio behouden.**** Misschien kan je beter als je alle DVD\'s wilt afspelen dan een regio-vrije DVD-rom kopen.\r\n\r\n\r\nSuc6.... (H)
Link naar reactie
Sonny, bedankt voor je antwoord. Het bovenste gedeelte heb ik uitgevoerd en het resultaat is in ieder geval dat de computer niet meer automatich Nero opstart als een DVD af wil spelen. Het volgende probleen, nl. de melding dat de DVD niet afgespeeld kan worden vanwegen een probleem met de digitale beveiliging heb ik nog niet opgelost. Ik kan de stappen die je aangeeft ook niet helemaal volgen. Deze computer, dan eigenschappen....... ik zie geen eigenschappen staan bij deze computer.... Sla ik een stap over of kijk ik gewoon niet goed. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het iets met de DVD zelf te maken heeft omdat verschillende DVD\'s dezelfde melding geven, ook die ik eerst wel af kon spelen. Misschien dat je me daar ook nog verder mee kunt helpen..
Link naar reactie
Ik heb inmiddels wel ontdekt waar die regio\'s te vinden zijn maar kom geen optie regio-vrij tegen...... Hij staat nu ingesteld op regio 2. Als ik in de lange landenlijst nederland aanklik komt daar ook regio 2 te staan. Ik snap niet goed wat er misgaat. Een van de DVD\'s die ik niet kan afspelen is gemaakt in Nederland dus zou moeten corresponderen met die regio zou je zeggen. Ik heb inmiddels een DVD geprobeert die wel opstartte (verschillende anderen niet) maar daar kreeg ik weer geen geluid bij :-S Al met al wil het dus niet erg lukken met mijn DVD speler!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...