Ga naar inhoud

64 Bit Systeem


Aanbevolen berichten

Ey! Ik wilde een nieuwe pc aanschaffen maar omdat je overal leest over dat 64 bit gebeuren wilde ik hier iets meer over weten voordat ik wat nieuws koop. Is het slim om nu dit > amd athlon 64 3700+ met een asus k8n-e deluxe bord en 1 gig geheugen te kopen of moet ik straks als windows en de programma\'s 64 bit worden weer nieuwe spullen kopen of kan ik hier nog wel even mee vooruit? Of kan ik toch beter w88 totdat alles 64 bit word en dan pas iets nieuws gaan aanschaffen?\r\nGrt Jason (Y)
Link naar reactie
Als je dat systeem koopt hoef je niks nieuws te halen wanneer alle producenten over stappen op 64 bit. \r\nPersoonlijk denk ik dat als de producenten eindelijk volledig op 64 bit overstappen dit systeem al weer verouderd is. Dit aangezien er nog steeds meer mensen zijn met een 32 bit systeem.\r\n\r\nDit systeem is een mooi setje. Ik heb hem zelf de A8N-SLI DeLuxe versie voor dubbele videokaart (proud) \r\nEn daar komt een mooie FX AMD CPU op. :mrgreen:
Link naar reactie
O ok dan ga ik dat doen! Nog een vraag wat voor videokaart raad je me aan hierbij? Deze mag rond de 200 euro kosten. Maar het maakt niet zoveel uit als het systeem verouderd is tegen de tijd, als het dan maar samenwerkt met alles want dan kan ik die pc weer doorpasen aan fam ofzo. Of bedoel je dat als echt alles 64 bit is dat we 5 jaar verder zijn ofzo :-P \r\nGrt Jason!
Link naar reactie
Prijzen voor grafische kaarten zijn gedaald en blijven dalen.\r\nIk adviseer om een PCI express kaart en Moederbord met PCI express te kopen, ben je op de toekomst voorbereid.\r\n\r\nAls je Pentium kiest, kies dan voor socket 775.\r\nAls je AMD kiest, dan socket 939.\r\n\r\nFX5700 is al een oude kaart, net zoals mijn ATI9600.\r\nKoop een PCI express, daar krijg je geen spijt van.\r\nOp je moederbord moet dan ook een PCI express slot zitten.
Link naar reactie
Behuizing AOpen QF50C (300W Voeding) € 65,00\r\n\r\nCase-fan Arctic Case ventilator 3 TC € 5,90\r\n\r\nProcessor AMD Athlon 64 3500+ (2.2 GHz) € 269,00\r\n\r\nMoederbord Asus A8N-SLI Deluxe € 159,00 \r\nIDE Controller Ultra DMA/133, max. 133 MB/s\r\nSATA Serial ATA/150 RAID, max. 150 MB/s\r\nUSB 2.0, max. 60 MB/s\r\nFireWire Controller IEEE 1394a, max. 50 MB/s\r\nGeluidskaart \r\nNetwerkkaart Marvell, 2x Gigabit\r\n\r\n(2X) Geheugen Kingston DIMM 512 MB € 75,00\r\n\r\nGrafische kaart Sapphire Radeon X700 Pro € 209,00\r\n\r\nHarddisk (S-ATA) Seagate Barracuda 7200.8 (300 GB) € 215,00\r\n\r\nDVD-ROM LiteOn SOHD-167T € 25,00\r\n\r\nDVD-brander Samsung TS-H552 € 65,00\r\n\r\nFloppy Sony Floppydrive € 19,00\r\n\r\nSpeakers Philips MMS 460 € 85,00\r\n\r\nKeyboard Logitech Internet Keyboard Pro OEM € 15,00\r\n\r\nMuis Logitech Cordless Optical Click! Mouse+ € 45,00\r\n\r\nTotale prijs Alternate € 1.376,90\r\n\r\nDit heb ik in elkaar gezet op alternate. Denk dat het zo wel goed moet zijn. Of Heeft iemand een beter idee voor bep onderdelen?\r\nWaar kan ik het beste dit bestellen. Dus waar is het het goedkoopst en betrouwbaarst (op het internet of bij de locale computer zaak).\r\nGrt Jason
Link naar reactie
Op zich geen slecht systeem zo. Het is alleen wel jammer dat je op deze manier nooit het voordeel van SLI zult hebben met die videokaart. De ATI kaarten hebben geen SLI, al is ATI wel met iets soortgelijks bezig. Dat zal dan alleen niet op deze PC werken.\r\n\r\nSLI is op dit moment alleen mogelijk met de NVidia PCI-Express kaarten, en dan heeft het eigenlijk alleen nút als je dat met twee 6600(GT) kaarten of twee 6800GT/Ultra kaarten doet, maar da\'s een duur geintje. Ik ben ook eens rond gaan zoeken voor twee 6800U kaarten voor een SLI-setup, maar toen ik keek waren die krengen nog 575 euro per stuk. Met twee 6600 kaarten ben je veel goedkoper uit, maar ik denk eerlijk gezegd dat een 6800GT/U ze wel bijhoudt... Maar nu ik je post nog eens teruglees, zie ik dat je voor je grafische kaart ongeveer 200 euro wilt uittrekken. Dan valt het hele SLI gebeuren dus eigenlijk al af, want dan moet je twee kaarten hebben...\r\n\r\nNou ja, muggenzifterij, ik weet het. Met die setup moet je wel even vooruit kunnen. Geen idee hoe dat zit met de snelheid van een ATI x700 Pro, maar ik begrijp dat die ook errug snel zijn.
Link naar reactie
[quote=JohnL]Op zich geen slecht systeem zo. Het is alleen wel jammer dat je op deze manier nooit het voordeel van SLI zult hebben met die videokaart. De ATI kaarten hebben geen SLI, al is ATI wel met iets soortgelijks bezig. Dat zal dan alleen niet op deze PC werken.\r\n\r\nSLI is op dit moment alleen mogelijk met de NVidia PCI-Express kaarten, en dan heeft het eigenlijk alleen nút als je dat met twee 6600(GT) kaarten of twee 6800GT/Ultra kaarten doet, maar da\'s een duur geintje. Ik ben ook eens rond gaan zoeken voor twee 6800U kaarten voor een SLI-setup, maar toen ik keek waren die krengen nog 575 euro per stuk. Met twee 6600 kaarten ben je veel goedkoper uit, maar ik denk eerlijk gezegd dat een 6800GT/U ze wel bijhoudt... Maar nu ik je post nog eens teruglees, zie ik dat je voor je grafische kaart ongeveer 200 euro wilt uittrekken. Dan valt het hele SLI gebeuren dus eigenlijk al af, want dan moet je twee kaarten hebben...\r\n\r\nNou ja, muggenzifterij, ik weet het. Met die setup moet je wel even vooruit kunnen. Geen idee hoe dat zit met de snelheid van een ATI x700 Pro, maar ik begrijp dat die ook errug snel zijn.[/quote]\r\n\r\nDus je wilde zeggen als ik 2 kaarten van : Gigabyte 6600GT < deze er in doe dat het perfect loopt of zit ik dan 2 x geld uit te geven aan niets en kan ik beter 1 kaart van rond de 200 / 300 kopen? Deze kaart kost op alternate 175 euro dus zal wel lang niet zoveel voorstellen dan waar jij het over had. De bedoeling van de pc is dat ik kan downloaden (films muziek spellen e.d.) en dat ik de nieuwste games mooi kan spelen en dat ik over een jaar weer een nieuwe kaart erin moet doen zou niet zo\'n heel groot probleem zijn. (dus dat dan die kaarten waar jij het over hebt wat goedkoper geworden zijn maar toch nog goed voor de nieuwere games dan).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...