Ga naar inhoud

Formateren van NTFS naar FAT32


Aanbevolen berichten

[quote]\r\nDit lukt echter niet met mijn BOOT disk van windows 98 \r\n[/quote]\r\nJe kan een NTFS-partitie met een opstartdisk niet benaderen laat staan formatteren, je moet \'t eerst verwijderen om daarna de FAT32 partitie aan te maken.\r\nOpstarten met opstartfloppy > Fdisk en kies ervoor om een non-dos partitie te verwijderen (NTFS is een non-dos partitie) , daarna nieuwe primaire partitie aanmaken, deze activeren, rebooten en daarna pas formatteren in FAT32.\r\nDan Windows 9x/ME installen.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Uhmmm\r\nMet partitionmagic kun je vanuit windows toch gewoon de boel om laten zetten naar FAT32?\r\n\r\nOf is het de systeempartitie die je om wilt zetten.\r\nZal met PM ook wel gaan denk ik alleen moet ie dan eerst via dos opstarten.\r\nDit regelt PM allemaal zelf.\r\nLijkt me veel handiger dan alles maar te moeten wissen nietwaar?\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie
Als je de Windows wilt behouden en wilt converten van NTFS naar FAT32 (neem aan van Windows XP) wilt niet zeggen dat daarna Windows en programma\'s ook op rolletjes zal lopen vanwege verandering van cluster-groottes dat \'t converten van NTFS naar FAT met zich meebrengt.\r\nEn aangezien hij toch wilt formatteren is het met wissen en partitie opnieuw aanmaken binnen een paar minuten gebeurd terwijl converteren met PM (zelfs in DOS) veel langer duurt.\r\n\r\nAndere oplossing is ook om dit met de XP-cd uit te voeren.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ik heb 2 harde schijven, eentje van 6 gigabyte en eentje van 40 gigabyte.\r\nOp de schijf van 6 gig staat windows XP en op de 40 gig staan game\'s, programma\'s enz. De 6 gig is C: en de 40 is D:. De schijf van 6 gig is NTFS en die wil ik FAT32 hebben.\r\nZoals ik al zij doet de opstart diskette het niet, ik deed A:\\>format C: en toen enter\r\nToen zij die: kan schijf niet formateren.\r\n\r\nIk zal dat FDISK wel proberen wat Rawit had gezecht.\r\nBedankt alvast iedereen :!: :!: :!: \r\nAls het niet werkt dan meld ik het wel weer hier op het forum :-*
Link naar reactie
Het beste is om gewoon met Windows XP te werken, dan heb je geen enkel probleem en je kan alles ermee doen.\r\n\r\nWil je hem toch in FAT32 omzetten, dan is Partion Magic een mooi programma.\r\n\r\nOf de Windows XP CD erin, formateren in FAT32, na het formateren de CD eruit en de installatie afbreken.\r\nDaarna kan je Windows 98 erop zetten.\r\n\r\nWindows XP is wel veel stabieler en beter.
Link naar reactie
Als je geen W9x/ME wilt...., XP draait ook op FAT32-bestandsformaat....!! Dus je kan kiezen.\r\n\r\nAlleen heeft XP in FAT32 de beperking dat ie tijdens de installatie partities niet kan indelen die groter zijn dan 32GB. \r\nWil je dit wel..., gebruik dan een W98/ME-opstartdiskette om de schijf in te delen.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
NTFS is echt niet sneller dan FAT32. Sterker nog windows moet voor elke schrijfactie in NTFS meer werk verrichten dan ie met FAT32 moet doen.\r\nEr moet nl meer bijgehouden worden. NTFS is wel wat betrouwbaarder in de zin dat het herstellend vermogen van het bestandssysteem beter is dan bij fat32.\r\nNog een voordeel van NTFS is dat het overweg kan met grotere bestanden. Denk even aan een iso van een DVD. Dat kun je met FAT32 wel vergeten tenzij je die op wil splitsen.\r\nBij videobewerking (Capaturen) heb je ook al snel een groter bestand dan FAT32 aankan.\r\n\r\nHet heeft dus voor en nadelen maar dat geld voor bijna alles wat keuze\'s betreft.\r\nToch geef ik zelf wel de voorkeur aan NTFS vanwege de ietwat hogere betrouwbaarheid.\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie
[quote=kater]Je hebt windows 98 helemaal niet nodig, als je Windows XP hebt.[/quote]Dat is wel wat kort door de bocht.\r\n\r\nEr zijn toch echt nog steeds mensen die dos programma\'s gebruiken die wel onder win98 lopen maar onder XP niet.\r\nEn dan heb je ook nog zat mensen die een bejaarde pc hebben staan die voor XP gewoon te weinig processorkracht en/of geheugen aan boord heeft.\r\nDeze pc\'s draaien dan nog wel prima met win98.\r\nEn dan is het ook nog eens zo dat je win98 als multiboot kunt hebben voor als je op een moderne machine razendsnel even op wil starten.\r\nJe staat versteld hoe snel dat dan kan gaan met een 2GHz pc.\r\n\r\nEn voor je het vraagt, ja ik ben ook zo iemand uit het 1e en het 2e soort.\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...