Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Kom maar op met die regen hebben we dat ook weer gehad....;)\r\n@erik: Rotterdam kan soms best mooi zijn, dit zag ik toen ik de gordijnen van mijn vrachtwagen opende\r\nLocatie: Europoort bij De Pionier om 6:50 uur \r\nps. foto gemaakt met telefoon dus let niet op de kwaliteit :D\r\n\r\n[ATTACH]14096[/ATTACH]
Link naar reactie
[quote=sjouwer;457679]aan palmpasen doen wel de katholieken maar de protestanten niet zo veel\n \nben meer en natuur fotograaf\n \nkijk maar eens op [URL=\"http://www.debraal.nl\"]www.debraal.nl[/URL][/quote]\n \nOok de meeste katholieken doen niet aan zulke optochten .\nHet is een heel plaatselijk dorps gebruik.
Link naar reactie
[quote]aan palmpasen doen wel de katholieken maar de protestanten niet zo veel[/quote]\n[quote=sjouwer;458339]ieder dorp of stad doete wel iets eraan, maar hangt ook zeer veel aan de bevolking of die er wat mee wil doen\n \nin de veluwe zal het een stuk minder leven dan in de brabantse streken[/quote]\nje zit denk ik toch op het verkeerde spoor .\n \nProtestantse traditie\nVaak versieren kinderen een mooie [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Palmpasenstok\"][U][COLOR=#800080]palmpasentak[/COLOR][/U][/URL] en dragen die na afloop van de kindernevendienst mee terug in de kerk.
Link naar reactie
[quote=sjouwer;458339]ieder dorp of stad doete wel iets eraan, maar hangt ook zeer veel aan de bevolking of die er wat mee wil doen\n \nin de veluwe zal het een stuk minder leven dan in de brabantse streken[/quote]\n \nIk woon al 58 jaar in Brabant ,en heb ook het religieuse leven (semenarie) van dichtbij meegemaakt ,maar nog nooit iets van een palmpasen gezien.\n \nHet enige wat hier met Palmpasen (heet palmzondag) te maken heeft is het wijden van palmtakken (buxes) ,en die worden daarna dan goed in huis bewaard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...