Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste wensen iedereen!!\n\nHet ging gister nog mis met een mortierbom... schoot niet in de lucht maar bleef op straat liggen.... \nIedereen als een idioot wegrennen, ik stond sowieso al met de rest van de \'verstandige mensen\' lees: de vrouwen (:p) veilig achter de schutting te kijken, maar van de \'mannen\' hadden een paar brandgaten in hun kleren gekregen van rondvliegende dingen, gelukkig niks ernstigs!!!\n\nSch**tvuurwerk ook altijd 8-)
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Jammer dat er niks ergs is gebeurd.\nDegene die met zulke spullen bezig zijn mogen van mij bijde handen afknallen ,of nog erger.\nHet is zowiezo toch al van de gekke ,dat je bijna nergens meer mag roken ,maar dat deze rotzooi ,waar zeker de helft van de mensen een hekel aan heeft gewoon door mag gaan . En dat in een tijd waar het millieu zo belangrijk is. En wat te denken van de huisdieren ,de dieren in het wild en de oude mensen.\nEr moet een algeheel verbod op vuurwerk komen.\n \nMaar toch ook allemaal de beste wensen en vooral veel gezondheid in 2008
Link naar reactie
kon vanmorgen goed merken dat er een paar vannacht bezig zijn geweest\r\n\r\nben een uur bezig geweest met schoonmaken (binnen gaat het gemakkelijker)\r\n\r\nmaar niks meer te zien van het nieuwjaars nachie\r\n\r\nwel een rest van een rotje tussen de versiering gevonden, het spul van de brandweer heeft dus goed zijn werk gedaan
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;361326]Het is zowiezo toch al van de gekke ,dat je bijna nergens meer mag roken ,maar dat deze rotzooi ,waar zeker de helft van de mensen een hekel aan heeft gewoon door mag gaan . En dat in een tijd waar het millieu zo belangrijk is. En wat te denken van de huisdieren ,de dieren in het wild en de oude mensen.\r\nEr moet een algeheel verbod op vuurwerk komen.\r\n \r\nMaar toch ook allemaal de beste wensen en vooral veel gezondheid in 2008[/QUOTE]\r\nDat je het roken niet meer mag, kan je niet afzetten tegen vuurwerk. Ieder zijn meug.\r\nWat de trend is: plezier hebben mag steeds minder. Althans zolang het dingen zijn waar de wetgever zelf geen plezier aan beleeft.\r\nEn dat krijgt eens zijn terugslag. Daar waar de wal het schip keert....\r\n\r\nWe zijn een oud scheepvaartvolkje, en veel van onze woorden stammen daar vanaf, (zoals \"gevaar\"), en één van die bezigheden die aan banden gelegd schijnt te worden is het \"vieren\", wat zoveel betekent als \"laten gaan\", \"loslaten\", \"vrijer laten\".\r\n\r\nNogmaals, ieder zijn meug.
Link naar reactie
Ik rook zelf allang niet meer ,maar omdat rook schadelijk is voor je medemens mag dat bijna nergens meer. Zouw dat vuurwerk ook niet schadelijk zijn ,??en wacht maar af als de aantallen van de gewonden weer bekend zijn. De jongeren trekken met rugzakken vuurwerk(explosieven) door de wijken om vanalles op te blazen ,dat heeft met vieren niks te maken .Maar van een jong iemand krijg ik natuurlijk toch geen gelijk. ,zeker als je ook geen huisdieren hebt of niet begaan met de natuur bent.\nJe kunt vanalles op veel mannieren vieren ,maar daar is de stank en het lawaai en de overlast en de vervuiling van vuurwerk helemaal niet voor nodig.\n \nVuurwerk was oorspronkelijk ook niet bedoeld om te vieren ,maar om de boze geesten weg te jagen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;361335]Ik rook zelf allang niet meer ,maar omdat rook schadelijk is voor je medemens mag dat bijna nergens meer. Zouw dat vuurwerk ook niet schadelijk zijn ,??en wacht maar af als de aantallen van de gewonden weer bekend zijn. [B]De jongeren trekken met rugzakken vuurwerk(explosieven) door de wijken om vanalles op te blazen ,dat heeft met vieren niks te maken[/B] .Maar van een jong iemand krijg ik natuurlijk toch geen gelijk. ,zeker als je ook geen huisdieren hebt of niet begaan met de natuur bent.\r\nJe kunt vanalles op veel mannieren vieren ,maar daar is de stank en het lawaai en de overlast en de vervuiling van vuurwerk helemaal niet voor nodig.\r\n \r\nVuurwerk was oorspronkelijk ook niet bedoeld om te vieren ,maar om de boze geesten weg te jagen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk vind dat dat wel een erg generaliseerende opmerking is, ik ken zelf niemand die dingen heeft opgeblazen (behalve een melkbusdeksel ;) ) En mag een mens ook nog eens plezier hebben, eens in het jaar? Ik vind zelf knalvuurwerk ook niks aan, siervuurwerk vind ik veel leuker, als je wilt kallen moet je carbid gebruiken.\r\n\r\n\r\nVerder iedereen een goed 2008 toegewenst!
Link naar reactie
Dan woon je waarschijnlijk op het platteland ,en ik dacht ook in frankrijk zelfs.\nHet is daar echt niet te vergelijken met wat hier gebeurd is. Brievenbussen (hele rijen aan flat\'s ,vuilnisbakken en lantaarnpalen ,,alles wordt gesloopt en niet alleen met normaal vuurwerk ,maar vuurwerk in kombinatie met gasflessen ,bussen haarlak en ook purschuim.\nZelfs veel meeste mensen ruimen nog niet eens de rommel op die voor hun eigen deur ligt.\nEn de groepen jongeren die heel de dag rondtrekken met rugzakken vol met vuurwerk is echt niet overdreven.\nOveregens ,ik ken de personen die zulke dingen doen ook niet want ze behoren gelukig niet tot mijn kenissenkring.
Link naar reactie
Honderden arrestatie\'s ,vechtpartijen ,en zelfs belagen van hulpverleners en politie.\nGericht vuurwerk gooien naar de politie en hulpverleners.\nAmbulance\'s konden zelfs hun werk niet doen op diverse plaatsen. Dit heeft allemaal niks met \"vieren\" te maken. En dit komt doordat men alles tegenwoordig maar goed moet vinden.Het vuurwerk heeft deze keer zelfs in combinatie met de mist voor smog gezorgt. Ook lekker als je bijvoorbeeld astma hebt ,maar eigenlijk voor niemand gezond.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;361335]Vuurwerk was oorspronkelijk ook niet bedoeld om te vieren ,maar om de boze geesten weg te jagen.[/QUOTE]\nNou, wat dacht je van die moderne boze geesten die met een aureooltje om het hoofd allerlei verworven vrijheden aan de lopende band aan het afnemen zijn ?\n\n[QUOTE=Animal;361377]Honderden arrestatie\'s ,vechtpartijen ,en zelfs belagen van hulpverleners en politie.\nGericht vuurwerk gooien naar de politie en hulpverleners.\nAmbulance\'s konden zelfs hun werk niet doen op diverse plaatsen. Dit heeft allemaal niks met \"vieren\" te maken.[/QUOTE]\nNatuurlijk heeft dit niks met vieren te maken.\nMaar zie ook een interview met een ambulance-broeder vanavond dat mij de indruk gaf dat het hooligan gedrag niet alleen van één kant komt, want deze man verklaarde bijna letterlijk dat hij door de stad reed, en dat er \"[I]duizenden van die idioten waren samengekomen om oud en nieuw te vieren[/I]\".\nHet is niet altijd éénzijdig, laat je niet te snel woorden in de mond leggen.\n\nEn als je als politie tijdens oud en nieuw al met honden gaat patrouilleren, dan is er in je verwachtingspatroon ook iets mis vind ik.
Link naar reactie
Er was met het verwachtings patroon van de politie niks mis ,alleen hadden ze de te verwachten gebeurtenissen te licht in geschat. In plaats van honden hadden ze beter met tanks kunnen rond rijden .\nOf vind je het soms normaal dat ambulance personeel en bandweer hun werk niet kunnen doen ,omdat de zogenaamde feestvierders het nodig vinden om alles te vernielen en de mensen aan te vallen.\nJe zouw wel anders praten als jouw eigendommen worden vernield ,of jij of jouw geliefde slachtoffer zijn ,en de ambulance wordt door een stel opgefokte dronken halvezolen (hooligans) tegengehouden.\nDat heeft met verworven vrijheden niks te maken ,wel met associaal gedrag ,maar dat snappen de jongeren ook niet echt.
Link naar reactie
[quote=reintje;361401]Even bijblijven\n\n[URL=\"http://www.humancalendar.com/\"][COLOR=RoyalBlue]Human Calender [Klik][/COLOR][/URL][COLOR=RoyalBlue][/COLOR][/quote]Leuk reintje, waar haal je het toch weer elke keer vandaan(van het internet, dat snap ik ook wel), nou surf ik zelf ook behoorlijk wat rond, maar tegen zoiets loop ik nooit aan(Y)(F)
Link naar reactie
@animal:\r\nJe scheert nu hooligans over één kam met mensen die traditioneel vuurwerk afsteken, althans in jouw pleidooi zet je je af tegen beiden. En dat probeer ik ook een beetje duidelijk te maken, dat iets wat vanuit traditie ontstaan en gebezigd is plots door een aantal als \"niet wenselijk\" wordt gezien, en zijn daar \"toevallig\" meer dan 75 kamerleden bij, dan kan de traditie het schudden, en wordt er voor gepleit om het strafbaar te maken.\r\n\r\nRoken is zo iets. In één adem wordt 25 % van de bevolking in de nek aangekeken en als potentieële dood-veroorzakers bestempeld, terwijl roken eeuwenlang een vast onderdeel van het dagelijks leven is. Tabak is een natuurlijk ontspannend middel, maar het schijnt niet veel op te leveren voor de farmaceutische industrie, die liever een Euro per valium-pilletje of nicotine-patch verdient. Bijna elke ziekte is er inmiddels aan toegeschreven, simpel alle aandacht van vervuild voedsel daarmee afnemend.\r\n\r\nWanneer ik achter een auto sta, en ik adem de lucht er omheen in, dan zit daar nog geen promile tabaksrook bij, maar denk je dat dat gezond is ? 75 % bestuurd door niet-rokers. Een gemiddelde auto verbrandt [I][U]per minuut[/U][/I] een hoeveelheid zuurstof die normaal te vinden is in een ruimte zo groot als een kleine woonkamer. Alles omgezet in kooldioxide. Is dat af te wegen tegen die tabaksrook ? Of dat uurtje vuurwerk ? De verhoudingen zijn zo toch zoek ?\r\nIk wil geen reclame voor roken maken, echt niet, en ik heb inmiddels al een tijdje geleden mijn laatste \"sjakkie\" gerookt, maar de regelzucht om mensen zelfs het café van rokers af te nemen is een absurd voorbeeld dat helaas werkelijkheid is geworden, en wat me doet denken dat men niet genoeg vijanden heeft om aan de macht te blijven.\r\nVrije markt schijnt alleen in orde wanneer het de schatkist iets oplevert, want mijdt de rokers uit de café\'s, en ze zullen thuis blijven zitten en nog wat meer gaan roken misschien ? Meer onzekerheid door uitsluiting ?\r\nAfwachten wat de verkoopcijfers en aantal gebruikers van tabak zullen zijn.\r\n\r\nHet zou misschien lukken om het traditioneel vuurwerk te verbieden, wanneer meer dan 75 kamerleden er voordeel bij hebben, maar dan nog geloof ik niet dat een meerderheid van de bevolking er werkelijk bij gebaat is om zo\'n pleziertje weg te nemen. Het verbieden zou alleen maar zorgen dat er gefrustreerde mensen de straat op zullen gaan om iets ter vervanging te zoeken, en oncontroleerbaarder worden in die oudjaarsnacht.\r\nJongeren een moment in het jaar geven waarop ze herrie mogen maken is dus \"laten vieren\". Als ze dan meer herrie maken dan gepland, dan is er iets mis ja, maar dat los je denk ik niet met tanks op. Als ze tanks zien, zien ze pas echt een mogelijkheid om meer herrie te kunnen maken.\r\n\r\nElk jaar wordt er gemeld dat er meer vuurwerk verkocht is, maar wat mij opvalt (denk ik) is dat er elk jaar minder wordt afgestoken. De prijs van het vuurwerk stijgt blijkbaar alleen ?\r\nKan je dan ook een beetje verwachten dat er jongeren zijn die helemaal niet deel kunnen nemen aan dit gebeuren, en alternatieven zoeken ? Naar mijn weten was het de enige herrie die ze het jaar door hebben gemaakt, of vergis ik me ?\r\nOh ja, nee sorry, ik heb nog wel bij een scholieren-demonstratie gezien dat er twaalfjarige meisjes met een waterkanon grof onderuitgespoten werden nadat ze hun stembanden hadden gebruikt, en de wapenstok zag ik een paar maal op de veertienjarigen gewapend met lunchpakketten neerkomen.
Link naar reactie
Als alle rokers 1 week hun gewoonte zouden onderbreken dan zit de schatkist met een onoverkomelijke schadepost en moeten er (andere) belastingen omhoog.\r\n\r\nHet zelfde zou kunnen met alcoholgebruik en auto\'s (bij dat laatste raakt dan bovendien het openbaar vervoer overbelast).\r\n\r\nNog 1, maar helaas niet uitvoerbaar tijdens een vorstperiode (want dan vriezen er installaties stuk): dikke kleren aan en de CV uit.\r\n\r\nZulk soort acties hapt er enorm in bij producten waarvan de prijs hoofdzakelijk uit belastingen bestaat en een weekje niet-verbruik wordt nooit ingehaald want je gaat in de dagen daarna niet méér verbruiken.
Link naar reactie
\"Oh ja, nee sorry, ik heb nog wel bij een scholieren-demonstratie gezien dat er twaalfjarige meisjes met een waterkanon grof onderuitgespoten werden nadat ze hun stembanden hadden gebruikt, en de wapenstok zag ik een paar maal op de veertienjarigen gewapend met lunchpakketten neerkomen.\"\n \nNiet gezien zeker dat er door 13 en 14 jarige en wat ouder ook hele stadskantoren zijn vernield!!!\nEn traditioneel vuurwerk afsteken daar is weinig mis mee.\nAlle jongeren kunnen er aan mee doen ,maar die vernielen liever de boel en en ga de politie liever te lijf.\nEr zijn hier diverse stalen vuilnis bakken opgeblazen en ook bushokjes en fietsenstallingen afgebrand.\nDat kun je niet goedpraten met te hoge vuurwerk prijzen en te veel regels.\nDat is gewoon associaal gedrag van veel jongeren ,net zoals ze zich gedroegen bij die scholieren stakingen. Daar moet veel harder tegen op getreden worden ,maar waarschijnlijk voel je je aangevallen omdat je ook nog bij die jongeren hoort. Veel jongeren maken tegenwoordig ieder weekend herrie ,daar hoef je ze echt die oudjaarsnacht voor te geven ,en dan nog ,herrie is heel iets anders dan de boel vernielen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...