Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[quote=Ultimate;354476]Had een filmpje van youtube, maar bij dit forum kun je volgens mij geen filmpjes invoegen. Dus iedereen ga maar gerust verder hoor ;):p.\n \nGister hadden we een mosselavond bij de hockeyclub. Dus lekker mossels eten :).\nMoest nog een hockeygenoot naar Borger brengen, dus hebben we de auto van de trainer maar ff geleend :p[/quote]\nMossels? +o(\n \nop 20 Km van waar ik woon is een hele groote mossel productie maar ik zelf lust dat spul niet, net een hap zout :p
Link naar reactie
heeft iemand hier mischien verstand van hitte kanonen? wij hebben er thuis een en die gaat na 10 sec weer uit :s en dan moet je weer op de reset knop drukken\n\nof kent iemand een forum over mechanica en zulke dingen?\n\n(voor wie niet weet wat een hitte kanon is : een buis vormig iets, achter in zit een ventilator die net zo groot is als de diameter van de buis en daarvoor zit een ontsteeking (met bougie) en daarvoor een buis waar in het goed vlamt)
Link naar reactie
@ Richt.. : pas in hemelsnaam op waarmee je bezig bent ! Ikzelf heb (gelukkig niet als gebruiker) wéét van nare ongelukken met die dingen \'Dat \'ie er mee nokt\" (meestal omdat een \'sensor\' merkt dat er iets mis is) is niet voor niets. Het kan zijn omdat iets niet conform de gebruikksaanwijzing is..Het apparaat kan bijvoorbeeld bedoeld zijn om te werken met diesel, petroleum, kerosine, benzine of zelfs het nóg veel vluchtiger \'gasoline\'.. Als je dat niet zéker weet is het pas écht \"spelen met vuur\"! ..
Link naar reactie
[QUOTE=pappaharry;354624]@ Richt.. : pas in hemelsnaam op waarmee je bezig bent ! Ikzelf heb (gelukkig niet als gebruiker) wéét van nare ongelukken met die dingen \'Dat \'ie er mee nokt\" (meestal omdat een \'sensor\' merkt dat er iets mis is) is niet voor niets. Het kan zijn omdat iets niet conform de gebruikksaanwijzing is..Het apparaat kan bijvoorbeeld bedoeld zijn om te werken met diesel, petroleum, kerosine, benzine of zelfs het nóg veel vluchtiger \'gasoline\'.. Als je dat niet zéker weet is het pas écht \"spelen met vuur\"! ..[/QUOTE]\r\n\r\ner staat op \"kerosine or No 1 Fuel\" en ik heb er No 1 Fuel in gedaan, dus denk niet dat het daar aan licht.\r\n\r\nheb nu de kap er af gehaald, hij brand dus gewoon 5-15 sec goed en gaat dan uit, denk dat de brandstof lijding niet helemaal in orde is.\r\n\r\nmaar even voor de weet, explodeerd (zo als benzine) No 1 Fuel of brand het op (als diesel)? op wikipedia no Fuel lijkt op kerosine en dat lijkt volgen wikipedia weer op Diesel\r\n\r\noja, ik heb geen idee hoe oud het ding is het komt bij een oom weg die hem gebruikte voor de aardappel opslag en daar was hij 15 jaar terug al mee gestopt...
Link naar reactie
Ik denk vooral aan bladders/troep/roest in de tank; misschien zit op de bodem een opstaand zeefje en eventueel een brandstofkraantje daaraan vast. Tenminste, ik denk dat dit gedeelte lijkt op wat er gebruikelijk is aan o.a brommers en motorfietsen.\r\n\r\nVerder zit er verder/lager in de leiding vaak nog een extra brandstof-filter dat (ook) bijna-verstopt/vervuild kan geraken.\r\n\r\nAls er dan bovendien zoiets aanwezig is als een vlotterkamer, dan sijpelt wel steeds de vlotterkamer vertraagd vol en kan worden leeggestookt maar daarna is er een poosje niet meer genoeg brandstof voor de vlam.\r\n\r\nDoor de vulopening naar de bodem van een tank kijken gaat meestal wel goed met behulp van een zaklantaarn, maar SCHAKEL dat ding OP AFSTAND want gewone zaklantaarns zijn niet explosieveilig en het minieme vonkje vooral bij UITschakelen in het schakelaartje kan bij \"geschikte\" dampconcentraties fataal uitwerken (een ander voorbeeld is, een kam door je haren trekken in een omgeving met brandbare dampen; een beetje statische electriciteit kan de boel in de hens zetten en/of een explosie uitlokken).\r\n=====\r\n\r\nIk denk dat je brandstof wel het meest op gewone diesel/huisbrandolie lijkt en ook zo zal ruiken.\r\nWel oppassen: zowel diesel als benzine aan de auto-pompstations ruiken tegenwoordig tamelijk anders dan in mijn jeugd.\r\n=====\r\n\r\nDe benamingen van vloeibare brandstoffen worden vaak in talen onderling verwisseld; Amerikanen noemen (auto)benzine meestal \"gas\", ook wel \"gasoline\", Spanjolen zeggen \"gasolina\" en Fransen \"essence\"; Engelsen vaak: \"petrol\". \r\nIn Nederland heet(te) juist diesel ook wel \"gasoline\", in Frankrijk \"gazoil\" en in België \"mazout\" (eigenlijk een Russisch woord).\r\nTussendoor ook vaak het woord \"kerosine\" en ook dan weer niet altijd precies dezelfde samenstelling of klasse betekenend.\r\nDit zijn maar een paar voorbeeldjes; de verwisselingen zijn teveel om op te noemen en als het om een buitenlandse gebruiksaanwijzing gaat dan moet je in eerste instantie weten in welk land het apparaat is gebouwd èn of de gebruiksaanwijzing die je in handen hebt in en voor dat land is gedrukt ....\r\n======\r\n\r\nMaar ik denk dat Reintje het weer slim doorziet: vraag eens aan een bouwvakker; minstens kent-ie iemand die het precies weet.
Link naar reactie
Dit is voor de techneuten onder ons, die nieuwsgierig zijn en graag het naadje van de kous willen weten. Ik vind zulke sites geweldig:\n\n[URL]http://search.techrepublic.com.com/index.php?q=cracking+Open[/URL]\n\nZoek eens op Cracking Open a Nintendo DS Light... :D\nJe moet even doorklikken in een gevonden pagina op Read original item
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;354677]Mischien moet je ergens een knop een tijdje ingedrukt blijven houden.\r\nZo werkte vroeger een geiser en een gaskachel ook.\r\nEen thermostaat elementje moet eerst voldoende warm worden ,voordat dit element zelf de brandstofklep open blijft houden.[/QUOTE]\r\n\r\nhad ik nog niet aan gedacht, als ik de knop reset 10sec indruk gaat ie aan, zal eens probeeren em langer intedrukken.
Link naar reactie
[quote=Richt;354701]had ik nog niet aan gedacht, als ik de knop reset 10sec indruk gaat ie aan, zal eens probeeren em langer intedrukken.[/quote]\n\nEn en en, doet ie het al, laat ons niet in spanning zitten :mrgreen:\n\nVandaag wéér gewonnen, maar wel met moeite, 2-1 maar.\n\nOp [url]www.heren1emmen.nl[/url] is het verslag te lezen, door mij geschreven (H).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...