Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Wow, moeilijke kwestie, wat is jullie mening:\r\n\r\nIk heb een computer voor € 60 gekocht van een klasgenoot (sinds 2 maandjes klasgenoot), veel informatie kreeg ik niet, ik mocht hem even bekijken. Hiermee gaat hij akkoord aangezien hij kaduuk is (aldus hem) en ik hala hem op. Nuheb ik hem getest, en kom erachter: Athlon 1000 Mhz, 384 MB RAM, 40 GB HD, DVD-speler + CD-speler + geforce 4 videokaart. Hiernaast was het probleem binnen enkele minuten (tnx to BENEDYKT))opgelost.. Nu heb ik die computer eigenlijk voor 60 euro, en is hij veel meer waard. Wat moet ik doen:\r\n\r\n1. hem terug aanbieden voor zelfde prijs ofzo, en dan eerlijk zijn, en hem \'zo\' weer teruggeven\r\n2. zelf houden, en niks hierover zeggen ofzo?\r\n\r\nWat is jullie mening?
Link naar reactie
[quote=VMSW]Wow, moeilijke kwestie, wat is jullie mening:\r\n\r\nIk heb een computer voor € 60 gekocht van een klasgenoot (sinds 2 maandjes klasgenoot), veel informatie kreeg ik niet, ik mocht hem even bekijken. Hiermee gaat hij akkoord aangezien hij kaduuk is (aldus hem) en ik hala hem op. Nuheb ik hem getest, en kom erachter: Athlon 1000 Mhz, 384 MB RAM, 40 GB HD, DVD-speler + CD-speler + geforce 4 videokaart. Hiernaast was het probleem binnen enkele minuten (tnx to BENEDYKT))opgelost.. Nu heb ik die computer eigenlijk voor 60 euro, en is hij veel meer waard. Wat moet ik doen:\r\n\r\n1. hem terug aanbieden voor zelfde prijs ofzo, en dan eerlijk zijn, en hem \'zo\' weer teruggeven\r\n2. zelf houden, en niks hierover zeggen ofzo?\r\n\r\nWat is jullie mening?[/quote]\r\nIk zou het tegen je klasgenoot zeggen en vragen wat hij wilt dat jij doet: Hem houden of hij zijn pc en jij je 60 euro terug.
Link naar reactie
[quote=VMSW]Wow, moeilijke kwestie, wat is jullie mening:\r\n\r\nIk heb een computer voor € 60 gekocht van een klasgenoot (sinds 2 maandjes klasgenoot), veel informatie kreeg ik niet, ik mocht hem even bekijken. Hiermee gaat hij akkoord aangezien hij kaduuk is (aldus hem) en ik hala hem op. Nuheb ik hem getest, en kom erachter: Athlon 1000 Mhz, 384 MB RAM, 40 GB HD, DVD-speler + CD-speler + geforce 4 videokaart. Hiernaast was het probleem binnen enkele minuten (tnx to BENEDYKT))opgelost.. Nu heb ik die computer eigenlijk voor 60 euro, en is hij veel meer waard. Wat moet ik doen:\r\n\r\n1. hem terug aanbieden voor zelfde prijs ofzo, en dan eerlijk zijn, en hem \'zo\' weer teruggeven\r\n2. zelf houden, en niks hierover zeggen ofzo?\r\n\r\nWat is jullie mening?[/quote]\r\nvragen of ie hem terug wil voor 60 euro +20 euro repartiekosten\r\nof als je die pc goed kan gebruiken lekker zelf houden
Link naar reactie
[quote=VMSW]Wow, moeilijke kwestie, wat is jullie mening:\r\n\r\nIk heb een computer voor € 60 gekocht van een klasgenoot (sinds 2 maandjes klasgenoot), veel informatie kreeg ik niet, ik mocht hem even bekijken. Hiermee gaat hij akkoord aangezien hij kaduuk is (aldus hem) en ik hala hem op. Nuheb ik hem getest, en kom erachter: Athlon 1000 Mhz, 384 MB RAM, 40 GB HD, DVD-speler + CD-speler + geforce 4 videokaart. Hiernaast was het probleem binnen enkele minuten (tnx to BENEDYKT))opgelost.. Nu heb ik die computer eigenlijk voor 60 euro, en is hij veel meer waard. Wat moet ik doen:\r\n\r\n\r\n\r\nWat is jullie mening?[/quote]\r\n\r\nJij hebt deze pc dus aangekocht van jou klasgenoot, welke aangaf dat deze defect was. Hij heeft zelf geen idee wat de inhoud is van de pc, (waarschijnlijk omdat hij defect was en niet kon nakijken waar deze fout zat)\r\nVervolgens koop jij deze pc voor een bedrag van $60 en kijkt het aparaat na en komt er achter dat de pc dus redelijk goede systeemeisen heeft. \r\n\r\nIk zou dan dus denk, [b]vette[/b] pech voor die klasgenoot, want als hij slim was geweest had hij even kunnen vragen of jij hem na kon kijken voordat hij hem aan jou verkocht. \r\n\r\nDus ik zou hier geen enkel woord meer over reppen en de pc behouden of als je er iemand anders, die zo\'n pc hard kan gebruiken en hiervoor niet het budget heeft, de pc gewoon aan deze persoon verkopen voor het zelfde bedragw at je er aan hebt uitgegeven. Dan heb je in elk geval geen winst gedraaid dus als hij dan achter deze feiten komt dan kan je zeggen dat je er nix aan verdient hebt.
Link naar reactie
Als je zakelijk bent, ben je hem niks verplicht. Bedenk dat je ook een kat in de zak had kunnen kopen en dan zou de verkoper waarschijnlijk ook hebben gezegd dat je de pc had gekocht.... jammer dan... Zoiets.\r\nMaar... als je ook nog lekker wilt slapen en de medeleerling recht in de ogen wilt kunnen kijken, zou je het hem kunnen zeggen en ga ik voor de optie van Peter. Met reparatiekosten terugverkopen. Wil hij dat niet, dan blijft ie van jou....
Link naar reactie
Dank allemaal voor het denken!! ik ga er zelf nu nog even een nachtuje ofzo over denken, en dan een beslissing maken, jullie horen het nog wel :).\r\nFantastisch dat iedereen zo meehelpt/meedenkt!!! :)\r\n\r\nTeruggeven:\r\n2\r\nRepareerkosten:\r\n4\r\nHouden:\r\n2\r\nOverig:\r\n1 (zie post reintje)\r\n\r\n@reintje: dat idee had ik zelf ook: kat in zak!! idd, dan kon \'k hem iig niet teruggeven. in mijn nadeel. trouwens, het is in computers niet zo \'ver ontwikkelde\' klasgenoot. Hij wist dat je er spellen op kon spelen ;), en wat internet enz., maar daar houdt het op.
Link naar reactie
Ik heb zojuist voorzichtig geinformeerd bij die klasgenoot (via msn ;)), of ik hem eventueel zou proberen te repareren, en eens te kijken wat er aan de hand kan zijn..\r\nZijn reactie: laat maar, hoeft niet, ik ga al een nieuwe kopen.\r\nOok toen ik zei dat het waarschijnlijk best wel goedkoop/goed op te lossen is, bleef zijn interesse gewoon uit.\r\n\r\nNou, daarmee denk ik het toch al makkelijk op te lossen: ik hou hem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...