Ga naar inhoud

De hoeveelheid Watt van een LEDje


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je je systeem in slaapstand zet, gebruikt het systeem geen stroom, claimt Microsoft. Wat is het vermogen van het knipperende lampje dat aangeeft dat ie in slaapstand staat? (Het gaat natuurlijk om het knipperidee, anders had ik mijn natuurkundeboek er wel op kunnen nalezen) (Het gaat natuurlijk ook om een gemiddelde, want het ene moment is ie natuurlijk aan, het andere moment uit) (Het is natuurlijk een realistische schatting, maar daar ben ik zelf slecht in, daarom vraag ik het.)
Link naar reactie
Toch even een indruk van een continu brandende LED: Een gemiddelde signaal-LED gebruikt een stroom van 20 mA bij een spanning van ongeveer 1 à 1,5 V. Verbruik dus uitgaande van max. 1,5 V 30 mW. Echter nergens in een PC zal 1,5 V beschikbaar zijn, dus zit er een voorschakelweerstand mee in serie. Ingeval van een voeding van 5 V zal het dan 20 x 5 = 100 mW worden. Bij 24 uren x 365 dagen dus het "indrukwekkende" verbruik van maar eventjes ;) 0,88 kWh per jaar. Lig je daar van wakker?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...