Ga naar inhoud

Ziek van je mobieltje


anoniem

Aanbevolen berichten

Zembla heeft een reportage gewijd aan de mobiele telefoon en het gebruik daarvan ook door kinderen. Opmerkelijk is, dat de Nederlandse overheid in tegenstelling tot die van België en Frankrijk van geen negatieve gevolgen door het gebruik van mobieltjes wil weten. Daarom ook is het waard de uitzending van Zembla te bekijken - het kost je maar 30 minuten van je tijd: [url=http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261572]Zembla - Ziek van je mobieltje - uitgezonden op 1 juni 2012 (klik)[/url]
Link naar reactie
Dit is een discussie die zich al jaren uitstrekt over een veel groter gebied. Zo ervaren sommige mensen een overgevoeligheid voor alle electromagnetische velden. Ik ken iemand die zegt absoluut niet tegen het veld van een gewone TV kan en evenmin tegen b.v. spaarlampen. Weer anderen bespeuren bij zich zelf een vervelend gevoel in de nabijheid van een hoogspanningslijn. Allemaal verbeelding? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo zeker, ook al neigde ik tot voor kort wel tot die gedachte. Bedenk wel, het is een electomagnetisch veld. Met een wat hogere frequentie kom je in het bereik van magnetrons, nog wat hoger via onschuldig zichtbaar licht naar wel terdege schadelijke UV-straling. Ga je nog hoger dan krijg je röntgenstraling enz. Afijn, gelukkig gebruik ik hem hooguit een halve minuut per keer en per week. Nauwelijks de moeite waard en hij ligt verder permanent in het dashboard kastje van de auto. Edit: Ik vind wel dat die uitzending van Zembla zwaar overtrokken werd gepresenteerd. Helaas nogal vaak kenmerkend voor de journalistiek.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...