Ga naar inhoud

Twitteraars gezocht voor afstudeeronderzoek. Help je mij?


anoniem

Aanbevolen berichten

EDIT 12/05: Momenteel ben ik klaar met de zoektocht op dit forum naar respondenten. Hartelijk bedankt voor het invullen van mijn vragenlijst! Voor mijn masterscriptie voor de opleiding Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit ben ik op zoek naar 180 Twitter-gebruikers die mijn vragenlijst in willen vullen. Help jij/helpt u mij met afstuderen? Het duurt ongeveer 5 tot 10 minuten. -Link verwijderd- Alvast hartelijk bedankt! *** Dit topic is goedgekeurd door de Moderators[i:4a2b88b77b][/i:4a2b88b77b][i:4a2b88b77b][/i:4a2b88b77b]
Link naar reactie
Hallo. Wij zijn geen studieplatform, wij zijn een groepje ongeregeld dat allemaal 1 gezamelijke hobby heeft: Computers 'n Stuff. Afgezien daarvan heb ik je link heel even bekeken, maar je eerste vraag gaat over Mizu. Ik twitter wel eens, maar heb geen flauw benul wat mizu is. Dus ik kan niet meedoen met je projectje.
Link naar reactie
[quote:7899696da2="Youri"]Hallo. Wij zijn geen studieplatform, wij zijn een groepje ongeregeld dat allemaal 1 gezamelijke hobby heeft: Computers 'n Stuff. Afgezien daarvan heb ik je link heel even bekeken, maar je eerste vraag gaat over Mizu. Ik twitter wel eens, maar heb geen flauw benul wat mizu is. Dus ik kan niet meedoen met je projectje.[/quote:7899696da2] Beste Youri, Dit topic is goedgekeurd door de moderators. Ik zal dat er straks ook even bijzetten. Daarnaast denk ik dat Twitter gebruikers, zoals jij, vaak ook computer liefhebbers zijn, of in ieder geval de personen die meer achter hun computer bezig zijn. Hierdoor lijkt dit topic me dus toch gepast voor het forum van Computer Totaal. Daarnaast hoef je de organisatie niet te kennen voor het invullen van de vragenlijst. Graag zou ik je willen vragen je antwoorden te baseren op de informatie die je in de vragenlijst krijgt. Uiteraard zou ik je willen vragen te heroverwegen de vragenlijst in te vullen. Alvast bedankt! Fijne avond!
Link naar reactie
Ok geen probleem. Maar zag inderdaad geen melding dat hier toestemming voor gevraagd was. Het gebeurt wel erg vaak (veel meer dan voor 2010) de laatste twee jaar dat er iemand hulp hier vraagt m.b.t. z'n master/studieproject/scriptie, vandaar. Maar zal het zo dadelijk eens invullen. Eigenlijk zou ik als ondernemer in de IT-wereld meer moeten twitteren, maar vind het zo saai. Dus gebruik het enkel voor als ik weer eens met 20 man RTL Darts zit te kijken :P of met familie ;)
Link naar reactie
Kan me voorstellen dat forum bezoekers er niet altijd op zitten te wachten om een vragenlijst in te vullen. Vandaar dat ik eerst even heb gemaild. Het is gelukkig wel een lekker makkelijk in te vullen testje :) Top dat je hem alsnog wil invullen! Hahaha, nou, ik denk dat je moet Twitteren omdat je het ook nog wel enigszins leuk vindt om te doen. Misschien voor professioneel een schaduw Twitteraar? ;) Merk zelf overigens dat de IT Twitteraars zich voornamelijk toch richten op de softe kant als SEO etc. Wie weet valt er daar nog wel wat te winnen..
Link naar reactie
[quote:8f41071e1b="inged"]Heb je een goed punt. Daarnaast doet iedereen tegenwoordig zo'n beetje aan SEO, maar heb het idee dat minder bedrijven aan SEA doen. Moet ik dan denken aan Google Ad Words campagnes of gaan jullie nog verder dan dat?[/quote:8f41071e1b] Ik weet niet wat andere bedrijven doen, interesseert mij ook weinig :P Maar wij doen iets meer dan enkel G.A.W.-campagnes bij SEA. Het voordeel van ons, is dat wij zeer persoonlijk betrokken zijn bij onze klanten. Wij willen immers onze klanten langer houden dan 1 klusje.
Link naar reactie
[quote:ddd7dca6ef="pang"]Ik wil wel meedoen maar ik weet nog steeds niet mizu is[/quote:ddd7dca6ef] Haa Pang, Snap ik, heb de reactie vaker gehad. Je krijgt in de vragenlijst wat informatie over Mizu. Aan de hand van deze informatie zou ik graag willen dat de vragenlijst ingevuld wordt. Hopelijk zou je hem alsnog voor me willen invullen. Er zijn geen goede of foute antwoorden, dus je kan ook gewoon invullen wat je het best vindt passen bij het beeld dat je hebt gekregen aan de hand van de informatie. Alvast hartstikke bedankt!
Link naar reactie
Ik wil je graag een tip meegeven, zie het als positieve kritiek en alstjeblieft niét als neerbuigende kritiek: Afgezien van het feit dat je informatie krijgt van Mizu, is het toch onduidelijk waarom je wilt dat wij het invullen. Ik heb het wel ingevuld, maar met gemengde gevoelens. Kijk, wij zitten op het internet en kunnen tijdens het invullen, het internet rondstruinen om te zien wat Mizu nu is. Maar als je in de stad loopt en je vraagt mensen dit in te vullen, dan kunnen ze dat (ervan uitgaande dat ze niet tijdens het invullen hun telefoontje op internet laten zoeken) niet. Daarnaast lijkt het mij een beetje gemeen om ons deze lijst over Mizu te laten invullen. Er komen vragen in voor waar gevraagd wordt over het promotie-gedrag op het internet van/door Mizu. Ervan uitgaande dat je twee identieke mensen hebt, maar 1 zoekt tussendoor op internet wat mizu is, de ander doet dat niet. Dan zal 1 persoon je allemaal, mijns inziens, foutieve antwoorden geven (ook al is er geen goed of fout) en 1 persoon goede antwoorden. Kijk, je doet deze e-test omwille je master, maar je zal ongetwijfeld de vraag tijdens het afstuderen krijgen, wat Mizu is. Dan ga jij ze vertellen dat dit een aziatische bar / café in Zwollywood is. Maar dan zullen zij vragen: - de mensen die dit ingevuld hebben, zijn dit mensen die dat ook weten? Ik snap het best als je Mizu wilt promoten (je zal er vast 'banden' mee hebben, anders pak je niet zomaar een bar/café in Zwolle terwijl je in Nijmegen studeert) en dit wilt verwerken in je afstudeerproject, maar probeer het op een manier te doen zodat iedereen het naar waarheid en getrouwe kan invullen. Ik heb in Amerika gestudeerd. Daar kreeg ik heel wat te verduren met een afstudeerproject, o.a. dit soort dingen. Dit ging dan overigens over Napster en Audiogalaxy, maar om en nabij om hetzelfde.. MvG Y
Link naar reactie
Ik krijg iets over uitzendbureau "De Spil" in Dedemsvaart. Ik krijg "wat informatie": [quote:023f2f235d]De Spil is een uitzendbureau in Demensvaart, aan de Kotermeerstal. Het uitzendbureau heeft een zakelijke inrichting en bedrijven kunnen er terecht voor allerhande personeelszaken. Daarnaast werkt het uitzendbureau met digitale urenregistratie via de website. De website van De Spil is www.despildemensvaart.nl. Het uitzendbureau is van maandag tot en met vrijdag geopend. (U wordt verzocht om tijdens dit onderzoek niet de genoemde website te bezoeken.)[/quote:023f2f235d] En daarna moet ik vragen beantwoorden als "Ik bewonder en respecteer De Spil." "De Spil staat achter haar producten en diensten." "De Spil biedt producten en diensten met een goede prijs-kwaliteit verhouding." "De Spil heeft excellent leiderschap." Dan stopt het voor mij al. Ik kan daar geen zinnig antwoord op geven met bovenstaande info. Alleen mensen die directe ervaring hebben met dat bureau kunnen deze enquête invullen. Open ik het opnieuw, dan krijg ik iets soortgelijks van de Hema. Het moge voor zich spreke dat ik die wèl kan invullen, maar da's nogal wiedes: een landelijke keten versus een lokale speler. Ik weet het niet hoor, maar voor bedrijfscommunicatie, een master nota bene, vind ik dit wel erg shady.
Link naar reactie
Haa allemaal, Ten eerste: Hartstikke bedankt voor jullie interesse en feedback. Ik snap dat het frustrerend is om een onderzoek in te vullen aan de hand van beperkte informatie. Ik hoop dat jullie me erop kunne vertrouwen dat er een logische insteek achter deze methode die ik niet kan vertellen, omdat ik jullie niet mag beïnvloeden in het onderzoek. Ik hoop dus alsnog dat jullie het onderzoek kunnen invullen aan de hand van de geringe informatie die jullie krijgen. Als het onderzoek is afgerond zal ik iets meer vertellen in dit topic over de insteek :) Daarnaast is in het onderzoek vermeld dat tijdens het onderzoek liefst niet op de website van het despbetreffende bedrijf wordt gekeken door degene die het invult. Dit in verband met "vervuiling"van mijn resultaten. Ik hoop dat jullie ook dit begrijpen. Groetjes!
Link naar reactie
Dan nog een tip: voeg een keuzemogelijkheid toe dat je het niet weet. Nu krijg je namelijk [i:8135418f6d]juist[/i:8135418f6d] vervuiling van je resultaten, aangezien ik op veel dingen moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben (simpelweg: ik [i:8135418f6d]kan[/i:8135418f6d] het niet eens zijn met iets waar ik niets over weet). Mijn buurman zal bij eenzelfde situatie (dezelfde kennis en mening dus) echter kiezen voor de middelste optie, terwijl de volgende weer zal zeggen: ik heb niets om negatief over te zijn, dus doe maar helemaal mee eens. Geloof me: ik zien honderden enquêtes langskomen; maar met deze enquête kun je simpelweg geen zuivere resultaten krijgen. Elke conclusie die je hieruit trekt zal invalide zijn.
Link naar reactie
[quote:97d2a36832="Ger"]Dan nog een tip: voeg een keuzemogelijkheid toe dat je het niet weet. Nu krijg je namelijk [i:97d2a36832]juist[/i:97d2a36832] vervuiling van je resultaten, aangezien ik op veel dingen moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben (simpelweg: ik [i:97d2a36832]kan[/i:97d2a36832] het niet eens zijn met iets waar ik niets over weet). Mijn buurman zal bij eenzelfde situatie (dezelfde kennis en mening dus) echter kiezen voor de middelste optie, terwijl de volgende weer zal zeggen: ik heb niets om negatief over te zijn, dus doe maar helemaal mee eens. Geloof me: ik zien honderden enquêtes langskomen; maar met deze enquête kun je simpelweg geen zuivere resultaten krijgen. Elke conclusie die je hieruit trekt zal invalide zijn.[/quote:97d2a36832] Beste Ger, Het bolletje precies tussen de twee uitersten in staat voor neutraal, zoals in iedere enquête. Op die manier kan je "ik weet het niet" stemmen. Ik hoop dat je hiermee vooruit kan?
Link naar reactie
Neutraal is n.m.m. iets anders dan ik weet het niet. Ik sta neutraal tegenover vele voetbalclubs, maar weet heel goed waar ik het over heb. Ik sta neutraal tegenover de Hema, maar ken de winkel goed genoeg. Ik sta echter niet neutraal tegenover Mizu, omdat ik er nog nooit geweest ben en er niets van kan zeggen. Ik bewonder en respecteer Mizu dus niet, om maar iets te zeggen. Kijk, jij kan het misschien heel logisch vinden, maar de kunst van een goede enquête is jezelf verplaatsen in een ander: hoe zou iemand anders met die en die mening de vraag beantwoorden? Ik heb net (in mijn vorige post) aangegeven dat als het je om die mening gaat, je toch 3 verschillende antwoorden kunt krijgen. Is dat wat je wil? Prima. Maar dan lijkt het resultaat me nog steeds niet bruikbaar. Simpel gezegd: je hebt geen geldige hyptohese, dus zal je onderzoek ook geen goed resultaat opleveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...