Ga naar inhoud

Wat vragen jullie voor kosten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Forum bezoekers, Ik had een vraag! Ik ben hier in de buurt de plaatselijke ICT'er en had de vraag wat jullie het volgende zouden vragen voor een opknap beurt voor een desktop en laptop. - Schoon maken van binnenkant van de PC ( Stof weg halen enz ) - Computer sneller maken door bepaalde handelingen uit te voeren. Zoals MSconfig instellen enzovoort. Ik zou graag willen weten wat jullie voor zoiets vragen en of jullie zelf wellicht nog ideeen hebben om extra te verdienen?
Link naar reactie
Hai Dennis, Je maakte me nieuwsgierig naar wat je naast het fysiek schoonmaken precies zou doen, dat "computer sneller maken door bepaalde handelingen uit te voeren, zoals MSconfig instellen enzovoort." Ik heb je YouTube-filmpjes eens bekeken. Ik hoop dat je tegen kritiek kunt. Allereerst, je maakt flink wat taalfouten, dat schept geen vertrouwen. Computerbeheer vergt secuur werken, en wanneer secuur taalgebruik al te moeilijk blijkt te zijn, dan is het moeilijk om nog vertrouwen te hebben, ook al zou je verder werkelijk kundig zijn. Jammer. Ten tweede, de muziek die je onder je filmpjes zet voegt niets toe en is nogal nadrukkelijk aanwezig. Ik zou liever iets veel neutralers kiezen en op een zeer laag geluidsvolume. Daarnaast laat je de liedjes helemaal uitlopen terwijl de instructiefilmpjes al lang klaar zijn, dat oogt slordig. Draai de muziek liever weg, of kies kortere muziekjes. Ten derde, het tempo van je instructiefilmpjes ligt hier en daar nogal hoog, waardoor ze lastig te volgen zijn. Het tempo zou wellicht 25 tot 50 procent rustiger moeten. Ten slotte, en het belangrijkste: Het filmpje dat laat zien hoe je de computer sneller kan laten opstarten door via MSconfig.exe services en opstart-items uit te schakelen dat doet me eerlijk gezegd alle vertrouwen verliezen. Ik vind dat je bijzonder onzalige keuzes maakt door de Avast! WebScanner en MailScanner en diverse updaters uit te schakelen. Want dat mag voor jou misschien prima zijn, zou je hetzelfde doen voor een argeloze gebruiker die de consequenties daarvan niet kent en die daarmee geen rekening houdt, dan zou dat een verslechtering van de systeemveiligheid betekenen. Slechte reclame, vind ik. Nu terug naar je vraag - Wat zouden wij voor dergelijke klusjes vragen? Gezien het bovenstaande zou ik helemaal niet willen dat je aan mijn computer kwam. Niet via MSconfig of anderszins softwarematig, en al helemaal niet aan de hardware in een geopend systeem om dat schoon te maken. Het spijt me zeer, maar je wekt met je filmpjes niet mijn vertrouwen. Ik ben weliswaar erg precies, maar zo hoort dat ook met computerbeheer. Ik hoop dat mijn kritiek waarde voor je kan hebben. Oprecht succes toegewenst!
Link naar reactie
Als je nog maals zou kijken zie je dat de security aan blijft. btw ik werk al aantal jaren op deze manier bij mediamarkt service en er zijn nooit problemen voorgekomen gezien we weten wat we doen. Als dat niet zo was zouden we ook niet aan de machines mogen komen gezien de garantie. Iedere ICT'er pakt het anders aan. En gezien mijn taal. Het zijn enkel instructie filmpjes voor de hobby om te maken niet om mijn geld mee te verdienen. En ja ik weet dat er enkele taal foutjes in zaten. Maar als ik met de klant communiceer doe ik dit niet via een A-4tje. Maar via mijn mond. Omtrent de muziek. het is geen fout dat ik het laat uitlopen het is de bedoeling. Omtrent mijn vraag.. Prima dat je mijn filmpjes bekijkt. Maar uiteindelijk ging mijn vraag daar niet om. ik kan tegen kritiek maar stuur dan een Pm.. En plaats het niet in een topic waar ik totaal niet om referenties vraag omtrent mijn youtube kanaal(filmpjes) Mijn vraag ging om hoeveel de normale ICT'er zou vragen voor een op schoon beurt van een computer kast/laptop! Als jij een topic opent omtrent het aankopen van een laptop dan ga ik toch ook niet over een Radio beginnen? Maar ik heb mijn vraag al gevonden dus dit topic kan gesloten worden.
Link naar reactie
Hai Dennis, Je schrijft, [color=darkblue:61c7926e5d]"Als je nogmaals zou kijken zie je dat de security aan blijft."[/color:61c7926e5d] Dat zag ik inderdaad, maar waarom vink je die items dan eerst uit? Dat ze daarna toch weer aan bleken te staan deed me vermoeden dat je een montage had gemaakt van meerdere opnamen, een opname waarbij je Avast! WebScanner en MailScanner uitschakelde en een opname waarbij je dat niet deed. Het in eerste instantie uitvinken van die items was tenminste verwarrend, als het niet je bedoeling was die items uit te schakelen. En je schrijft, [color=darkblue:61c7926e5d]"Prima dat je mijn filmpjes bekijkt. Maar uiteindelijk ging mijn vraag daar niet om. Ik kan tegen kritiek maar stuur dan een Pm.. En plaats het niet in een topic waar ik totaal niet om referenties vraag omtrent mijn youtube kanaal(filmpjes)"[/color:61c7926e5d] Als je benieuwd bent hoeveel je kunt vragen voor je werkzaamheden, dan ben ik op mijn beurt benieuwd wat je dan precies doet. En aangezien je dat niet precies specificeerde, maar wel met je onderschrift verwijst naar je YouTube-kanaal, waar je onder meer laat zien hoe je een computer sneller maakt door aanpassingen te maken via MSconfig.exe, wat je ook noemde in je post in deze thread, dan vind ik het niet vreemd dat ik me even verdiep in je YouTube-filmpjes en daarnaar verwijs in mijn reactie. Het is het een of het ander, lijkt me: Je bent professioneel en je verwijzing naar je YouTube-kanaal hoort daarbij, óf je YouTube-kanaal hoort niet bij je professionele werk en je verwijst er dan ook niet naar via je onderschrift. Verwijt me niet dat ik geen scheiding maak tussen een en ander wanneer jij zelf die scheiding niet aanbrengt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...