Ga naar inhoud

Waarom trakteert C!T alleen de NIET-abonnees?


anoniem

Aanbevolen berichten

C!T bestaat 20 jaar! Daar zijn wij, trouwe abonnees, heel erg blij mee! En dat willen we meevieren! C!T is daar ook heel erg blij mee. En trakteert! Maar alleen aan de niet-abonnees... Die krijgen 12x C!T thuis met 60% korting op de prijs die wij, de trouwe abonnees, betalen. En kunnen bovendien een iPad winnen, naast deze spotprijs! Beste jarige job, Wat hebben wij misdaan om op ONS feest te worden overgeslagen bij het trakteren? Moeten we nou ieder jaar ons abonnement gaan opzeggen en weer vernieuwen om ook in de prijzen te mogen vallen? Kom op, bedenk ook een cadeautje voor jullie trouwe betalers! Een teleurgestelde abonnee.
Link naar reactie
Tsja, Peter, ik begrijp je teleurstelling wel, maar zoals pang zonet ook al zei, dat gaat altijd overal zo, de leuke of voordelige aanbiedingen zijn er vrijwel altijd alleen om abonnees binnen te halen, niet om bestaande abonnees te bedanken. Overigens vermoed ik niet dat je hier op het forum de uitgever, IDG, of de afdeling [b:ab1817dd8e]Marketing[/b:ab1817dd8e] van Computer!Totaal zult bereiken. Wil je die bereiken, dan zul je die wellicht moeten bellen of schrijven. [url]http://computertotaal.nl/page/colofon[/url] [url]http://idg.nl/contact.html[/url] N.B. Marketing dus, niet de redactie, want die kan hier ook niks mee. Succes.
Link naar reactie
Zo'n blad moet ook gemaakt worden en kost geld. Met dit soort acties proberen ze nieuwe klanten te werven. Ik denk dat ze die abonnementen onder de kostprijs weggeven op deze wijze. Het is natuurlijk zuur voor de abonnees die dit zien. Het zou ze inderdaad sieren om ook een cadeautje te bedenken voor de trouwe abonnees. Ze kunnen vast wel wat regelen met een bedrijf en hiermee een leuke actie bedenken voor hun abonnees. Al gaat het maar om het idee en de waardering. Ik heb in het verleden een abonnement gehad bij de CT maar tegenwoordig hop ik om het jaar van de ene naar het andere blad. Dit doe ik omdat het een stuk goedkoper is en bovendien voor de afwisseling. Op het moment heb ik de PCActive voor 25 Euro voor een heel jaar.
Link naar reactie
Ik snap de pijn maar gelukkig is dit niet het hele verhaal. Computer!Totaal viert dit jaar haar 20-jarige jubileum als het grootste computerblad van de Benelux. Daar zijn we natuurlijk heel erg trots op en blij mee. Zonder de lezer zou dat niet kunnen, vandaar dat we diverse extraatjes in petto hebben voor abonnees en niet-abonnees. Nummer 6 (eind mei bij de abonnees in de bus) wordt het officiële jubileumnummer en zal een extra dikke uitgave worden. Daarnaast zullen we ook iPads gaan verloten onder onze trouwe abonnees en zijn we druk in gesprek met diverse relaties voor andere acties. Dus ook abonnees vergeten we zeker niet!
Link naar reactie
Bij tijdschriften is het net de energiehandel, trouwe klanten zijn domme slapers die lekker teveel betalen. Ik neem uit principe alleen nog maar abonnementen met een aantrekkelijke korting of mooi welkomstgeschenk. Direct na ontvangst 1e nummer gaat de opzegging alvast de deur uit. En het grappige is, geen klantenservicedame die me ooit heeft gevraagd waarom ik direct opzeg, zij snappen het immers zelf maar al te goed. :D
Link naar reactie
Over acties gesproken, in het blad staan "speciale aanbidingen voor onze abonnees". Daarbij staat een 16GB a-data usb3 stick voor ¤ 19.85. Nou is diezelfde stick in de winkel al te koop voor 18,61. Een andere a-data stick met dezelfde specs is te krijgen voor 15 euro. Een ander merk zelfs al voor 13,30. Eigenlijk is het dus helemaal geen speciale aanbieding, maar wordt er gewoon extra verdiend aan abonnees. Als ze al zo dom zijn erin te trappen.
Link naar reactie
...ben lid van computertotaal en computeridee... ben het met canonboy eens... dit jaar worden ze beide opgezegd... bladen worden tegenwoordig gevuld met commercieel gesteunde "artikelen" en vervolgens opgevuld met artikelen over mobiele telefoons en tablets... ook commercieel gestuurd... Af en toe staat er iets leuks tussen maar daar zijn normale abonnementen gewoonweg te duur voor... :wink:
Link naar reactie
[quote:24225b643b="canonboy"]ik heb mijn abonnement een paar jaar opgezegd . dat bevalt mij heel goed . het blad is er niet beter op geworden[/quote:24225b643b]Ik mis hem ook niet... voorlopig heb ik alleen nog c't (computer en techniek) en das voor de wat meer ervaren lezer tenminste nog eens stevige maar toch leuke kost....
Link naar reactie
[quote:fcbc37102f="canonboy"]ik heb mijn abonnement een paar jaar opgezegd . dat bevalt mij heel goed . het blad is er niet beter op geworden[/quote:fcbc37102f] Te betreuren is inderdaad de meest recente 'vernieuwing' van computertotaal. Indien men 'deze vernieuwing' zou willen annuleren; zou het een aanzienlijke verbetering zijn. Tevens was het vorige formaat beter, het meest recente formaat leest niet fijn, en ligt niet prettig in de hand. Het 'A4-formaat' is fijner in elk opzicht. Het blad is 'te bling-bling' geworden; ten koste van de informatie. Vernieuwingen zijn prima; indien het om verbeteringen gaat, maar in dit geval is het helaas een teruggang, en beslist geen verbetering. Wat mij goed bevalt is 'Tips & Trucs'.
Link naar reactie
Mikt dat 'Tips & Trucs' niet op de beginnende computergebruikers? Naar mijn idee ben je als je wat meer ervaring krijgt er ook gauw op uitgekeken. Zelf vind ik dat enigszins bij alle computerbladen. Waar al die bladen vroeger duidelijk in een behoefte voorzagen halen de meesten tegenwoordig hun informatie van de ontelbare internetsites. Computer!Totaal is al heel lang niet meer het lijfblad van de HCC, de banden tussen die twee zijn althans verbroken. En zo'n club als de HCC lijkt een beetje achterhaald te raken. Heeft die club iemand echt nog wat te bieden? Het enige wat in mijn beleving nog over is, dat is het op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Maar ook die kun je ruimschoots op het internet vinden. Reden dat ik een aantal jaren geleden mijn lidmaatschap van HCC en het abonnement op Computer!Totaal heb opgezegd en ik heb het geen dag gemist.
Link naar reactie
[quote:f9e88e9618="canonboy"][color=darkblue:f9e88e9618]het blad is er niet beter op geworden[/color:f9e88e9618][/quote:f9e88e9618][quote:f9e88e9618="outlaw99"][color=darkblue:f9e88e9618]bladen worden tegenwoordig gevuld met commercieel gesteunde "artikelen" en vervolgens opgevuld met artikelen over mobiele telefoons en tablets...[/color:f9e88e9618][/quote:f9e88e9618][quote:f9e88e9618="maanvol"][color=darkblue:f9e88e9618]Het blad is 'te bling-bling' geworden; ten koste van de informatie. Wat mij goed bevalt is 'Tips & Trucs'.[/color:f9e88e9618][/quote:f9e88e9618][quote:f9e88e9618="J. de Boer"][color=darkblue:f9e88e9618]Mikt dat 'Tips & Trucs' niet op de beginnende computergebruikers?[/color:f9e88e9618] [/quote:f9e88e9618]Het niveau van de bladen (en de website idem) doet me al een paar jaar zuchten. In Computer!Totaal zit tegenwoordig teveel bling en gadgets, en veelal te weinig diepgang en kwaliteit, op zo nu en dan een paar werkelijk sterke artikelen na. Vanwege de werkelijk informatieve bijdragen af en toe, en vanwege een aantal minder belangrijke maar toch interessante zaken die ik elders niet oppik, behoud ik nog steeds mijn Computer!Totaal abonnement. Naast het Computer!Totaal abonnement heb ik ook nog een Tips&Trucs abonnement. Tips&Trucs heeft in mijn beleving veel minder bling dan Computer!Totaal en het voelt daardoor wat serieuzer. Het niveau van Tips&Trucs is vergelijkbaar met dat van Computer!Totaal, het aanbod is een mix van informatie voor beginnende computergebruikers en gevorderden, net als in Computer!Totaal, maar dan zonder de bling. Een ander verschil tussen Tips&Trucs en Computer!Totaal is de opzet, Tips&Trucs biedt veelal puntsgewijs neerzette informatie, in Computer!Totaal wordt de informatie doorgaans in meer 'verhalende' artikelteksten neergezet. Qua inhoud is er een overlap, een deel van wat in het ene blad aan bod komt, komt eerder of later ook in het andere aan bod. Het zal niet verbazen dat de beide bladen ook een overlap hebben wat redacteuren betreft. Of is er één redactie die diverse IDG-bladen maakt? Een laatste iets, dat me in in dit verband dan ook maar van het hart moet, ik stipte het in mijn eerste zin al aan, dat is het niveau van de Computer!Totaal website. De artikelen en stukjes die daarop worden geplaatst zijn onder meer hergebruikte artikelen uit de bladen. Dat is in essentie prima. Maar wanneer in reactie op de plaatsing in een van de bladen serieus kritiek is geleverd, dan zie ik dat zo'n artikel geheel ongewijzigd zonder enige correctie of nuancering op de website wordt hergebruikt. Ik vind dat ronduit slordig. Een duidelijk voorbeeld daarvan is het stuk [url=http://computertotaal.nl/software/25068-meer-overzicht-in-de-windows-7-verkenner.html]Meer overzicht in de Windows 7-verkenner[/url]. Ik had daar serieuze en opbouwende kritiek op geleverd toen het stuk eerder in Tips&Trucs was verschenen, maar tot mijn grote verbazing werd het stuk ongewijzigd op de website hergebruikt. Ik heb vervolgens opnieuw uitvoerig commentaar geleverd, nu via een reactie bij het stuk op de website (als Spiff), en ik heb opnieuw per mail contact opgenomen met de redactie, maar op beide kwam geen enkele sjoege meer. Door dat soort dingen krijg ik het gevoel dat de gebruiker en de kwaliteit van de tijdschriften en de site niet werkelijk serieus wordt genomen. Van 'liefde' mijnerzijds is al enige tijd geen sprake meer. Ik blijf nog slechts abonnee om de zo nu en dan werkelijk informatieve bijdragen niet te missen. Het bovenstaande is nogal off-topic bij het oorspronkelijke onderwerp van deze thread, maar ik denk dat het wel aansluit bij de voorgaande reacties en daarom relevant is. En daarnaast moest het me, zoals ik al zei, even van het hart. :(
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Zeg, klein vraagje hoor, maar waar kan ik een jaarabo met de feestkorting bestellen? Daar heb ik nl nogal wat aan nadat ik mijn abo heb opgezegd omdat het te duur werd. Het was de 50 euro dan wel waard, mijn vader dacht daar anders over. Ik ben begonnen met een jaar voor 25 euro 2 jaar geleden en ben toen 1 keer vergeten op te zeggen. Dat geeft mij het recht om een kortingsabonnement te nemen want.... Och laat ook maar, ik dwaal af. Maar iig staat het niet bij Magazine --> Abboneren
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...