Ga naar inhoud

schokkende auto


anoniem

Aanbevolen berichten

Er is vast wel iemand op't forum die iets meer verstand heeft van auto's als ik.... Mijn auto schokt de laatste tijd wat, hij pakt de toeren niet meer helemaal lekker. ik geef gas, en blijft hij zo rond de 2000 toeren hangen, om na een aantal seconde ineens weg te schieten. Zouden dat de bougies kunnen zijn? of het brandstoffilter? Wellicht heeft iemand er een idee over voor ik naar de garage ga. alvast bedankt.
Link naar reactie
Het is al een oudje, dus er word zowieso wel iets gevonden bij de koppeling denk ik. Het schakelen gaat ook wat losser allemaal. Maar het zou heel goed kunnen inderdaad. Vooral omdat die toeren even blijven hangen. Ik kan zelf de bougies wel vervangen e.d. Maar meer geld ga ik er niet in steken :lol: En dan te bedenken dat ik een wereld auto heb moeten inleveren voor dit stuk schroot.. :cry: Mja... recessie he.... Ik had eerst de bovenste, en nu de onderste... :cry: Voor: [img:9c6092ae4c]http://www.headoncountry.com/DC.jpg[/img:9c6092ae4c] En nu deze: [img:9c6092ae4c]http://headoncountry.com/MC.jpg[/img:9c6092ae4c]
Link naar reactie
:lol: Nog wel ja, mijn open dakje begint ook al wat te lekken... lol Mja, het is wel **** hoor.. Die dodge is wel een vette bak! evenwel ook erg zuinig. 1:19, en dat voor een 1500kg 2.0 diesel. Het gene wat zeer doet is dat ik een perfecte staat auto moet inleveren voor een ... nou ja.. dit... lol Ik laat je weten hoe het afloopt.
Link naar reactie
Tja, dan houdt het op. We vormen samen niet een forum van helderzienden. Mogelijkheden zijn inderdaad de bougies als die er al ettelijke duizenden kilometers inzitten. Maar verder vrees ik dat als je er zelf helemaal geen verstand van hebt, dat iemand die dat wel heeft er even naar kijkt. En let wel, die is op afstand ook geen helderziende. Hij zal dus echt even poolshoogte moeten nemen. Overigens rijden er nog wel veel oudere bakken rond, die nog in uitstekende staat zijn. Kan dus best zijn dat het een kleinigheid is.
Link naar reactie
[quote:5e8b0e4af7="J. de Boer"]Overigens rijden er nog wel veel oudere bakken rond, die nog in uitstekende staat zijn. Kan dus best zijn dat het een kleinigheid is.[/quote:5e8b0e4af7]Onderhoud is bij zulks het sleutelwoord. Ik rij een 14 jaar oude fiat, maar die is nog een prima staat (al moet er inmiddels wel een nieuwe koppelingsplaat in, maar da's normale slijtage en kost nog geen 100 euro). Bougies moet je inderdaad met enige regelmaat vervangen. Afhankelijk van de auto en de gebruikte bougies moet je rekenen op een levensduur van 30.000 tot 60.000 km. Hierbij is het overigens ook van belang dat de elektrodenafstand juist wordt afgesteld volgens de specificaties van de motorenfabrikant. Dit bepaalt namelijk de vonkgrootte en vonktijd en is essentieel voor je verbranding. Een te kleine vonk kan resulteren in een achterwege blijvende ontsteking terwijl een te grote vonk ten koste kan gaan van de vonktijd waardoor een ontsteking ook niet of niet volledig plaatsvindt. Als je dus een beun hebt gehad die niet goed heeft gekeken naar bougies maar ze er gewoon in heeft geschroeft, dan kan dat ook al gewoon de oorzaak van je probleem zijn. Overigens: je noemt dat je eerst een diesel had. Is je huidige auto ook een diesel? In dat geval is het hele bougie-verhaal zinloos, want diesels hebben geen bougies...
Link naar reactie
[quote:e1ff563e26="Ger"][quote="JOverigens: je noemt dat je eerst een diesel had. Is je huidige auto ook een diesel? In dat geval is het hele bougie-verhaal zinloos, want diesels hebben geen bougies...[/quote:e1ff563e26] :lol: nee, dit is benzine. Mja, ik zal wel even rondkijken of er iemand naar kan kijken voor weinig.
Link naar reactie
[quote:879baeb445="eduard33"]het gaat er niet om of ik door kan rijden, Het gaat er om dat die auto stottert. En naarmate hij warmer wordt, word dat minder. [quote:879baeb445]Nee, ik zou er ff een monteur naar laten kijken[/quote:879baeb445] Doe mij ff wat monteur centjes dan........ Je kan me pb'en voor mijn rekening gegevens :roll:[/quote:879baeb445] Dat is t nadeel van n auto he; kost geld. Moet je niet bij mij komen klagen dat je t niet hebt :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...