Ga naar inhoud

Oproep: wie zocht een vintage Philips P5003?


anoniem

Aanbevolen berichten

@derekjong en PS: bingo jullie allebei! Dat was 'm inderdaad. Ik herken hem aan zijn weinig voorkomende naam/alias, dus ik ga hem direct bellen of mailen. Heel erg bedankt. @MV-Software: niet ík heb een ijzeren geheugen, maar derekjong en PS. Ik ben nog een belanghebbende, maar zij herinneren zich iets wat ze jaren geleden 's op het forum hebben gelezen over iemand die een antieke wordprocessor Philips P5003 heeft staan. Petje diep af voor ze. PS: voor de nieuwsgierige die wil weten wat een P5003 is, volg volgende link: http://www.computermuseumgroningen.nl/philips/p5003.html De CPU-kast is formaat tafelkoelkast, de monitor/toetsenbord is loodzwaar en de printer (merk Qume, met geluiddempende kap) is zowat niet te tillen. De floppy's zijn 8" en de taal is exclusief door Philips ervoor ontwikkeld. Een prachtmachine. Kostte zo'n dertig jaar geleden een vermogen, maar hij was dan ook bedoeld voor op kantoor. Logisch, want welke particulier had in die tijd een computer thuis staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...