Ga naar inhoud

oude bankafschriften opvragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat ik ontdekt heb dat ik een gat in mijn bankarchief heb wilde ik oude bankafschriften downloaden c.q. opvragen. Natuurlijk kan ik bij mijn bank, de sns, via online bankieren terug kijken en data als csv downloaden. Helaas gaat dat maar tot 16 maanden, een paar maanden heb ik dus niet in huis. Nu kom ik bij de reden van deze post. Wil ik oudere afschriften hebben dan moet ik daar voor betalen, 10 euro per opgevraagde maand. Onduidelijk is in welk formaat ik dit dan krijg. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij andere banken geregeld is. Kunnen jullie daar iets over zeggen?
Link naar reactie
Net ff gekeken bij internetbankieren van de ING en die gaan terug tot en met 2005 (5 jaar). Je kan de opdrachtregels dan downloaden naar bijvoorbeeld excel. Verder heb je een optie afdrukken waarbij je per maand de gegevens in bankafschriftlook krijgt, dit zou je dan uiteraard als pdf kunnen opslaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de service van SNS op dit punt schandalig vindt, je moet toch 5 jaar terug kunnen aangezien dat de termijn is dat de belastingdienst nog om bewijsstukken bij je (particuliere) aangifte kan langskomen. Ik zou in jouw geval ook pas iets tegen betaling gaan opvragen als er een blauwe envelop langs komt die dat vereist.
Link naar reactie
Het online overzicht en mogelijkheid te downloaden is bij mij gelijk, beide tot 16 maanden terug. Verder terug kost dus 10 euro per opgevraagde maand. Moet maar eens ga nadenken over een andere bank. Lost dit probleem natuurlijk niet op maar de service van de SNS is de laatste jaren snel achteruit gegaan. Kan niet eens meer cash naar de bank brengen. Dat moet dan via een verzekerde sealbag verstuurd worden. De klant betaald.
Link naar reactie
[quote:8bd6592f32="tomvdlee"][quote:8bd6592f32="vuurtoren"]Kan niet eens meer cash naar de bank brengen. Dat moet dan via een verzekerde sealbag verstuurd worden. De klant betaald.[/quote:8bd6592f32] Bij de Rabobank hebben ze hievoor een mooi stortingsapparaat. Kan je zonder kosten cash geld storten.[/quote:8bd6592f32] Bij de ABN-AMRO ook :)
Link naar reactie
[quote:b89be555cf="The Dragon"][quote:b89be555cf="tomvdlee"][quote:b89be555cf="vuurtoren"]Kan niet eens meer cash naar de bank brengen. Dat moet dan via een verzekerde sealbag verstuurd worden. De klant betaald.[/quote:b89be555cf] Bij de Rabobank hebben ze hievoor een mooi stortingsapparaat. Kan je zonder kosten cash geld storten.[/quote:b89be555cf] Bij de ABN-AMRO ook :)[/quote:b89be555cf] Bij de Rabobank kan dat 6 maal per jaar gratis, daarna betaal je 6,95 per gestorte bedrag ;)
Link naar reactie
[quote:1162646d27="MV-Software"] Bij de Rabobank kan dat 6 maal per jaar gratis, daarna betaal je 6,95 per gestorte bedrag ;)[/quote:1162646d27] Op zich een redelijke regel, voor de gemiddelde particulier meer dan genoeg. (hobby)ondernemers die geregeld inkomsten af moeten storten, betalen zo extra of kunnen een ondernemerspakket nemen. [quote:1162646d27="vuurtoren"] Moet maar eens ga nadenken over een andere bank. Lost dit probleem natuurlijk niet op maar de service van de SNS is de laatste jaren snel achteruit gegaan. Kan niet eens meer cash naar de bank brengen. Dat moet dan via een verzekerde sealbag verstuurd worden. De klant betaald.[/quote:1162646d27] Blijft altijd een lastige overweging, zeker als je veel maandelijkse incasso's e.d. hebt lopen gaat er de nodige tijd in zitten om je bankzaken netjes via de nieuwe bank te laten lopen. Bovendien zijn alle banken de laatste jaren fors in service aan het minderen, ik ken eigenlijk geen bank waar ze niet zo nu en dan met dit soort ongein om de hoek komen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...