Ga naar inhoud

HME 2009: hcc-dagen weer in de herkansing?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

weer on-topic dan maar :) bezoekersaantal blijkt 53.000, dus 1.000 meer dan verleden jaar. Op de officiele site dus een jubelverhaal over het succes (financieel zeker?) en dat het evenement een blijvertje is (maar ff vergeten dat er vroegah 120.000+ bezoekers naar de HCCdagen kwamen). Verwacht voor volgend jaar dus geen verbeteringen, men blijft de formule uitmelken zo lang de bezoekers de entree blijven neerleggen en er standhouders zijn die de belachelijk hoge standprijs willen ophoesten. Met name dit laatste is de reden dat veel bekende partijen (en ook de kleine handelaar met tweedehands spul) niet meer op de dagen staan.
Link naar reactie
De animo voor al de computerbeursen is afgelopen, dus zal het bij de " HCC " beurs het wel niet anders zijn. Landelijk zijn er ook veel minder beursen, zowel computer als b.v. meubels, witgoed etc. De internet verkoop stijgt met de dag, het gebruik van computers is een normaal artikel in je woonhuis, de hobbyist verdwijnt daardoor zeer snel en blijft er alleen nog een gamer over die als laatste een computer koopt maar sneller naar een echte gamecomputer zoals de wii. En als je de media hoort is het zelf een noodzakelijk aparaat, een computer in je levensbehoefte. Daarom blijft er maar weinig publiek over om naar zo,n beurs te gaan en zal ook de HCC op den duur verdwijnen. De hobbyisten verdwijnen en komen nooit meer terug. John
Link naar reactie
[quote:e54fa5d222="osjohn"]... De hobbyisten verdwijnen en komen nooit meer terug. John[/quote:e54fa5d222] De hobbyist is al jaren geleden verdwenen/uitgestorven. Je merkt er echter nu pas het resultaat van doordat de clubs nu echt geen vrijwilligers meer kunnen vinden voor het werk (waarom dacht je anders dat het vereniging-deel voornamelijk door 55+ers bevolkt werd ... (*)) (*) ik wil niemand beledigen ... maar ik kan me nauwelijks herinneren dat er echte jeugd op de HCC-beurs aanwezig was.
Link naar reactie
[quote:75fc7640cd="JaFO"][quote:75fc7640cd="osjohn"]... De hobbyisten verdwijnen en komen nooit meer terug. John[/quote:75fc7640cd] De hobbyist is al jaren geleden verdwenen/uitgestorven. Je merkt er echter nu pas het resultaat van doordat de clubs nu echt geen vrijwilligers meer kunnen vinden voor het werk (waarom dacht je anders dat het vereniging-deel voornamelijk door 55+ers bevolkt werd ... (*)) (*) ik wil niemand beledigen ... maar ik kan me nauwelijks herinneren dat er echte jeugd op de HCC-beurs aanwezig was.[/quote:75fc7640cd] Ik ben zelf ook bijna 60 jaar en nog steeds hobbyist, mijn kinderen lachen mij uit omdat zij de computer als gebruiksvoorwerp zien die het altijd zonder problemen moet doen. Dan betreffent de HCC-Club, b.v. Nijmegen geeft een cursus Adobe CS2, niets op tegen maar als je Adobe moet kopen dan zal je toch wel diep in de buidel moeten tasten, wat er voor vele niet is weggelegt. Het is ook erg moeilijk om de jonge mensen met onze hobby aan te sporen, er zijn zoveel ontspannings mogelijkheden, die mogelijk nog leuker zijn waar ze hun vrije tijd in spenderen. John
Link naar reactie
Heb vanavond een klachtmailtje gestuurd. E.e.a. vanwege het feit dat hun mailserver het weer eens laat afweten. XS4All was te duur, maar met welke hobbyist ze eigenlijk daarna in zee zijn gegaan......? Geen idee! Maar ook dat is een ramp. Enne.....: 0,60 Euro/ minuut voor contact met de support is ook niet van deze tijd!
Link naar reactie
[quote:dd8a6d0a81="osjohn"] Het is ook erg moeilijk om de jonge mensen met onze hobby aan te sporen, er zijn zoveel ontspannings mogelijkheden, die mogelijk nog leuker zijn waar ze hun vrije tijd in spenderen. [/quote:dd8a6d0a81] Pakweg 10-15 jaar geleden waren er even goed veel zaken om je vrije tijd aan te besteden, maar toch meer jongeren die computerhobbyist waren (en veel minder jongeren die een computer tot hun beschikking hadden). Ik denk dat je je moet afvragen wat de hobby eigenlijk nog is. In met name het dos-tijdperk was het een echte hobby om gewoon met dat apparaat bezig te zijn en van alles uit te proberen/ontdekken. De eerste HCC-ers bouwden zelfs de computer zelf. Tegenwoordig is de computer een veel meer kant-en-klaar product en bestaat de hobby niet zo zeer uit het bedienen van het apparaat maar is een middel om tot de echte hobby(gamen, fotograferen&bewerken, etc.). Ik zie op zich wel toekomst voor een evenementen die zich daar op richten (uiteraard kleinschalliger). Mooi voorbeeld is natuurlijk de [url=www.zoomexperience.nl]Zoom Experience[/url] waar je als digitaal fotograaf terecht kan. En ook een game-event als [url=http://www.firstlookevent.nl/]First Look[/url].
Link naar reactie
[quote:5429248474="andre@home"]Doet het nu weer.... Was tussen ca 22 uur en 23:30 niet bereikbaar... :oops:[/quote:5429248474] Heel fijn! De laatste tijd is het vaker hommeles! Nadat ik de laatste keer minuten in de wacht had gestaan, en meldde dat de mailserver reageerde met een pop-up "gebruikersnaam en wachtwoord" (welke uiteraard in orde waren!) hoorde de medewerker mij aan, verdween en kwam minuten later terug met de mededeling dat-ie het wachtwoord had gereset!! :evil: :evil: :evil: Regelmatig ook verificatie problemen. In de XS4All tijd was het stukken beter. :roll:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Beter laat dan nooit, maar hier ook even de mening van een PC tweaker en gamer: Er was geen kloot aan (punt). Leuk, die Modern Warfare 2 stand, maar ik heb nergens gezien waar je het spel daadwerkelijk ook voor de PC kon aanschaffen, wel voor de 360. En jongens, kom op. Sinds wanneer vallen helikopters onder computer hardware ? Ik dacht dat jullie wel zouden geleerd hebben van vorig jaar. Het waren er iig minder, dat dan weer wel. Mijn klomp brak echter helemaal toen ik een stand tegenkwam die een baby born verkocht. Toen heb ik me nog een bakkie koffie gehaald en ben de hal uitgelopen. Dat sloeg echt alles.. Just my 2 cents. Weet dat de bazen zich er toch geen fcuk van aan zullen trekken, maar ik moest het gewoon even gezegd hebben.
Link naar reactie
[quote:5caba6c531] Ik denk dat je je moet afvragen wat de hobby eigenlijk nog is. ... het apparaat maar is een middel om tot de echte hobby(gamen, fotograferen&bewerken, etc.). [/quote:5caba6c531] Een heel goed punt. 'vroeger' was alles nieuw en had je enige experimenteer-drang nodig om iets te kunnen met het ding dat '(personal) computer' genoemd werd. Dat was leuk omdat je wist dat je net als de rest van de wereld het apparaat aan het ontdekken was. 'nu' koop je zo'n ding en kun je (bijna) alles en als het niet werkt dan is het eerder een kwestie van het ding laten repareren en/of het lezen van de handleiding. En dat is best logisch, want alles wat je er mee kunt is al eens door iemand gedaan en beschreven ...
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
FF dit topic een gigantische schop geven: [url]http://www.hme10.nl/[/url] De (opvolger van) de HCC-dagen is voor dit jaar gecancelled, mede door een gebrek aan standhouders. Opvallend dat de schuld bij de economische situatie wordt gelegd ipv de redenen die eerder in dit topic al uitgebreid zijn aangehaald. Die crisis heeft hoogstens het onvermijdelijke iets versneld. Na het eerder stopzetten van de pc dumpdag is het fenomeen computerbeurs dus definitief ten einde in NL. Op zich jammer. Hoewel webshops uiteraard al een eeuwigheid stukken goedkoper waren, vond ik het toch altijd wel aardig om een beetje langs de kraampjes te wandelen. Een beetje winkelen voor mannen. :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
En wat lees ik nu weer....? :o :o http://www.nu.nl/tech/2339579/hcc-dagen-gaan-toch.html Daar zakt je broek van af. Wispelturigheid kent geen grenzen! Het meest verbazingwekkende is de enorme chaos binnen de HCC gelederen, want de HCC "CompUsers" (voorheen "DOS Gebruikers Groep"), liet in z'n nieuwsbrief deze week het volgende weten: ---citaat--- [i:126767f67e]Eind augustus werd bekend dat de HME-dagen (Het Multimedia Event) in november in de Jaarbeurs zijn afgelast. Daar maakten de HCC!dagen onderdeel vanuit, zodat hiermee ook de HCC!dagen op losse schroeven kwamen te staan. Jammer voor de vele CompUsers-leden die ons daar opzoeken. Dat waren in 2009 ongeveer 5.000 leden! De HCC!dagen zijn voor CompUsers hét evenement waar de meeste leden op af komen en voor ons dus dé gelegenheid om zo veel mogelijk van onze leden te ontmoeten. En van de gehele HCC kwamen 10 tot 15.000 leden naar de Jaarbeurs. CompUsers heeft actief met de HCC overlegd over een alternatief voor de HCC!dagen, meer gericht op kennis en informatie en waar de HCC zich in de volle breedte kan ontplooien. De HCC was al op zoek, maar helaas is er nog geen nieuws hierover te melden. De MegaCompUsersDagen zullen deze grote aantallen bezoekers niet kunnen verwerken. Maar het aanbod wordt steeds meer 'Mini HCC!dagen'. Niet alleen CompUsers pakt op dit jaarlijkse evenement extra uit, maar ook zo'n 15 HCC!interessegroepen zijn onze gast. De MegaCompUsersDag biedt deze groepen de gelegenheid om hun activiteiten te demonstreren en lezingen te geven. Ook worden de gastgroeperingen door CompUsers financieel ondersteund om te kunnen deelnemen. En daar blijft het niet bij. Er is ook een klein aanbod van leuke artikelen tegen aantrekkelijke prijzen.[/i:126767f67e] ---einde citaat--- Ik krijg de indruk dat de hele zaak als los zand aan elkaar hangt... :roll:
Link naar reactie
En dit is de laatste informatie: [i:f55d9a977c] Je ontvangt deze e-mailing als relatie van HCC Beste heer ....., Graag nodigt HCC je uit voor het digitale kennisevenement HCC!digital, op vrijdag 5 en zaterdag 6 november aanstaande in de Jaarbeurs Utrecht. Laat je informeren over de laatste digitale ontwikkelingen, bekijk gadgets, deel ervaringen en verbreed je kennis. In het HCC-paviljoen volg je presentaties over de thema’s Games, Hard- en Software, Digitale Fotografie, Mobile life, Home Entertainment HD/BluRay/3D, Veilig gebruik van Internet, Social Media en andere maatschappelijke thema’s in samenwerking met partners van HCC. Ook is er een markt van zo’n 2.000 m2 waar innovatieve producten gedemonstreerd en verkocht worden. Bezoek ook HCC!digital - Volg workshops en demonstraties - Bekijk en koop, zo vlak voor de feestdagen, de nieuwste digitale gadgets - Beleef en ervaar de digitale wereld HCC-leden betalen slechts ¤ 2,95 entree Uiteraard ontvangen HCC-leden een flinke korting op het entreebewijs voor HCC!digital. Tijdens de online voorverkoop kost een kaartje voor leden ¤ 2,95 in plaats van ¤ 9,95. Aan de kassa kost een kaartje op vertoon van de ledenpas ¤ 5,-; niet-leden betalen ¤ 12,50. De voorverkoop is reeds gestart. Koop nu een kaartje! Praktische informatie Locatie: Jaarbeurs Utrecht, Jaarbeursplein 6, Utrecht. Data: Vrijdag 5 en zaterdag 6 november 2010 van 10.00 uur tot 17.00 uur Site: www.hccdigital.nl Blijf op de hoogte van de nieuwste digitale ontwikkelingen: bezoek HCC!digital[/i:f55d9a977c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...