Ga naar inhoud

HCC laat je niet los


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a2af03c749="MReLecTro"][lol mode]gewoon alles retour afzender sturen. met een beetje geluk ben je er dan binnen een jaar af :P [/lol mode][/quote:a2af03c749]Dacht je. Ik krijg al 2 jaar post van Debitel gericht aan een voormalige bewoner van mijn adres, al vele keren retour afzender gestuurd met de melding dat de beste man verhuisd is, maar Debitel blijkt niet de snuggerste...
Link naar reactie
Mijn pa heeft ooit een blad opgezegd, maar bleef het gewoon krijgen. De tweede keer per aangetekende brief opgezegd, maar wederom bleef hij het krijgen. Als derde ging er een bedankbriefje de deur uit. "Aangezien ik mijn lidmaatschap twee keer heb opgezegd en u me het blad toch blijft toesturen beschouw ik dit als een geschenk van u aan mij. Daarvoor mijn dank" Er is nooit meer iets gekomen :-)
Link naar reactie
Toch nog maar eens weer een telefoontje gepleegd met de HCC ledenadministratie (na 4 in boosheid groeiende mails, die trouwens wel beantwoord werden door de ledenadministratie en na 2 telefoontjes met diezelfde admini). Wat blijkt: ze houden er een dubbele boekhouding op na! Je wordt aangeraden op de site je gegevens bij te houden en te wijzigen, maar daar kijkt alleen de helpdesk naar. De ledenadministratie heeft een eigen gegevensbank. En daar staan dus andere gegevens in! Ze zouden me er nu uit halen.
Link naar reactie
Ik heb ook nog een leuke, echt waar gebeurde anekdote (hoe raar ze ook klinkt !) Een vriend van me kreeg toen, die 18 of 21 was, een donorformulier toegestuurd. Hij wilde echter helemaal geen donor worden en dacht dus van "dan hoef ik het ook niet in te vullen". Dat was niet zo. Vrijwel om de 2 weken lag er weer een nieuw donorformulier in de bus... na een stuk of 4-5 donorformulieren was ie het zat. Hij had nooit om een donorformulier gevraagd en stuurde het daarom retour afzender met de mededeling, ik wil geen donor worden. Dat snapte ze blijkbaar ook niet. Na weer een aantal donorformulieren te hebben ontvangen was de maat vol. Hij heeft letterlijk z'n "reet" ermee afgeveegd en retour gestuurd. Hij heeft er nooit meer iets van gehoord. Kun je ook eens uitproberen, bij hem heeft het dus geholpen :P (En ja nogmaals is echt gebeurd, ik kan er tot op de dag van vandaag nog heel hard om lachen, schitterende actie)
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: - het gaat om het toezenden van elektronische nieuwsbrieven, die ik niet meer wens te ontvangen - de HCC blijkt er een vreemde manier van boekhouden op na te houden, waarbij de ene dienst niet weet wat de andere doet - en in tegenstelling met wat me een paar dagen geleden door een vriendelijke mevrouw werd meegedeeld: de toezending is nog steeds niet gestopt. Ik kan nog steeds inloggen en mijn gegevens zijn nog steeds aanwezig in de database.
Link naar reactie
[quote:8f457bc1be="johrog"]Even voor de duidelijkheid: - het gaat om het toezenden van elektronische nieuwsbrieven, die ik niet meer wens te ontvangen ......... [/quote:8f457bc1be]In dat geval, waarom al die ergernis? Maak je toch niet druk, één berichtregeltje in je e-mailprogramma en je krijgt het helemaal niet meer binnen. Je ziet het zelfs niet, want het wordt op het moment dat je andere mail binnenhaalt van de server verwijderd. En THE_GAME_MEN!, je mag dit dan wel een geslaagde actie vinden, voor mij getuigt het van nul komma nul beschaving. Die oproep voor donorschap was volkomen legaal. Die vriend van je had gewoon het bijgevoegde formulier kunnen invullen met "Nee".
Link naar reactie
[quote:305e43ce84="Ger"][quote:305e43ce84="MReLecTro"][lol mode]gewoon alles retour afzender sturen. met een beetje geluk ben je er dan binnen een jaar af :P [/lol mode][/quote:305e43ce84]Dacht je. Ik krijg al 2 jaar post van Debitel gericht aan een voormalige bewoner van mijn adres, al vele keren retour afzender gestuurd met de melding dat de beste man verhuisd is, maar Debitel blijkt niet de snuggerste...[/quote:305e43ce84] Uit ervaring weet ik dat de term ""overleden" op de retourenvelop meer motivatie geeft om zorgvuldig de database aan te passen. :wink: Zeker bij aanmaningen wordt er niks gedaan aan de verhuisd-opmerking omdat sommige wanbetalers dit als truc gebruiken om onder de betaling uit te komen.
Link naar reactie
Die oproep om donor te worden is aan iedere Nederlander gestuurd en was als nationale actie volkomen legaal. Natuurlijk kan niemand je [i:4c3a68deb6][u:4c3a68deb6]verplichten[/u:4c3a68deb6][/i:4c3a68deb6] om te reageren en als je goed las beweerde ik dat zoals je kunt zien ook niet. Maar om verder aandringen te voorkomen is dat terugsturen van dat antwoordformulier wel de [i:4c3a68deb6]manier[/i:4c3a68deb6] om aan te geven dat je dit niet wilt, gemakkelijker zelfs voor hun [i:4c3a68deb6][u:4c3a68deb6]en[/u:4c3a68deb6][/i:4c3a68deb6] voor je zelf, omdat alleen dan het automatisch wordt verwerkt. De persoon over wie het ging had voorzover ik begrijp wel geantwoord, maar op een voor beide partijen moeilijke manier.
Link naar reactie
[quote:8635f99ba9="J. de Boer"]Die oproep om donor te worden is aan iedere Nederlander gestuurd en was als nationale actie volkomen legaal. Natuurlijk kan niemand je [i:8635f99ba9][u:8635f99ba9]verplichten[/u:8635f99ba9][/i:8635f99ba9] om te reageren en als je goed las beweerde ik dat zoals je kunt zien ook niet. Maar om verder aandringen te voorkomen is dat terugsturen van dat antwoordformulier wel de [i:8635f99ba9]manier[/i:8635f99ba9] om aan te geven dat je dit niet wilt, gemakkelijker zelfs voor hun [i:8635f99ba9][u:8635f99ba9]en[/u:8635f99ba9][/i:8635f99ba9] voor je zelf, omdat alleen dan het automatisch wordt verwerkt. De persoon over wie het ging had voorzover ik begrijp wel geantwoord, maar op een voor beide partijen moeilijke manier.[/quote:8635f99ba9]Ik had het over "dwingen"; als aan het niet-beantwoorden van ongevraagd drukwerk dergelijke bedreiging tot "rompslomp" hangt dan zou ik minstens een klacht indienen bij de "reclamecode" of hoe die instantie ook precies nog zich noemt. Men heeft mij maar met rust te laten, opzouten die zulken. [url]http://www.reclamecode.nl/[/url] Ik vermoed trouwens dat de EU op dit punt eerdaags wel het een en ander zal "harmoniseren" want de brievenbusterreur loopt wat uit de klauwtjes. Ik ben burger van dit land en dat is niet zomaar te vertalen naar [b:8635f99ba9]eigendom[/b:8635f99ba9] van (semi-)staatsinstellingen cq enige bio/recyclings-industrie met of zonder statiegeld. [url]http://www.metaseek.nl/search/nl/1/organen+handel[/url]
Link naar reactie
[quote:9772b6b2a0="Harmen015"]Gewoon 80 keer bellen en vragen of ze ophouden :lol:[/quote:9772b6b2a0]Nee, afgezien van de inspanning kost je dat ook nog telefoongeld en niet zelden hebben ze daarvoor een gedeeld terugvang-tarief dus alle belang erbij om jou zo lang mogelijk in een duur wachthokje aan de lijn te houden. Echt, die practijken kunnen niet genoeg bestreden en aan de kaak gesteld worden.
Link naar reactie
[quote:a3e17d605f="willem1940"][quote:a3e17d605f="Harmen015"]Gewoon 80 keer bellen en vragen of ze ophouden :lol:[/quote:a3e17d605f]Nee, afgezien van de inspanning kost je dat ook nog telefoongeld en niet zelden hebben ze daarvoor een gedeeld terugvang-tarief dus alle belang erbij om jou zo lang mogelijk in een duur wachthokje aan de lijn te houden. Echt, die practijken kunnen niet genoeg bestreden en aan de kaak gesteld worden.[/quote:a3e17d605f] Daar zeg je me wat Willem. Wat moet je dan doen om af te melden een openhaard voor de deur zetten ofzo ? :lol:
Link naar reactie
Er is te laks toezicht op die dingen en burgers zijn nog te goed van vertrouwen of reeds suf-geargumenteerd. De beste manier is: lawaai hierover, bedrijvers met naam en toenaam benoemen, slechte publiciteit voor die boosdoeners. Consumentenbond, radio-inbelprogramma's en tv-dingen zoals koning klant of kassa en noem maar op en daaroverheen het nogal langzaam, maar wel grondig werkend [url]http://www.reclamecode.nl/[/url] Ik zie dit soort zaken als een klein onderdeel van de wereldwijde verloedering waaraan we de huidige crisis te danken hebben, ten nauwste verwant aan oplichting. Goed nadenken dus hoe je het schorem zo veel mogelijk last kunt bezorgen en vooral negatieve publiciteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...