Ga naar inhoud

Consumentenbond 4200 klachten ontvangen over Windows Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

in vier weken tijd heeft de Consumentenbond 4200 klachten ontvangen over Windows Vista. De bond noemt het OS 'nog geen volwaardige vervanging van XP'. Microsoft kwalificeert wat een sprong in het diepen van de consumenten bond . er zijn 1.000.000 vista paketten verkocht in Nederland . en van die 1.000.000 zijn er 4200 klagers bekend . en van die 4200 klagers zijn er zeker 4199 mensen die totaal geen verstand hebben van een opstart systeem . en een dell pachkard bell tec tec bij de witgoed boer tussen de drogers en de vaatwasser s . een pc hebben gekocht . en nu zeiken dat het niet wekt . hoe komt zo een consumenten organisatie aan zo een oordeel . graag een mening over dit onderwerp
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou Dat er van de 4200 klagers zeker 4199 mensen totaal geen verstand hebben van een opstart systeem, Is wellicht ook wat overdreven :lol: Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet aan vista begin. En dan haal ik mijn info over vista eigenlijk alleen nog maar van dit forum. Ik heb mij er niet zo in verdiept verder, Maar aan de hand van de problemen die ik lees op dit forum over vista, Ga ik eerst wachten tot de kinder ziektes weg zijn. En ik denk dat er tegen die tijd alweer een nieuw besturingssysteem is :wink: Misschien kun je het vergelijken met de voorloper van XP. Ik meende dat dat ME was? windows ME was toch ook een vreselijk systeem? Dat heeft nooit goed gedraaid zover ik weet. En vista vergelijk ik met ME. En zoals je aangeeft, Er zijn van de 1.000.000 4200 klagers bekend. Ik denk dat er minstens nog 4200 zijn zoniet meer. maar die hebben hun beklacht niet gedaan en zijn gewoon weer terug gegaan naar XP, Of leven ermee.
Link naar reactie
ik ben zelf heel tevreden met vista . het start sneller op het is mooier en zeker veiliger dan xp . en er is voldoende ondersteuning . het zijn de grote jongens die geen drivers beschikbaar stellen voor hardware van drie jaar en ouder . hp printer drivers en hp scanner drivers . en zo zijn er wel meer hardware fabrikanten die het zo spelen . wat voor windows versie geeft zomaar de kans om het os in een andere taal te zetten . voor niets en het werkt perfect . voor mij zijn het 4200 zeikers die echt niet verder kijken dan hun neus lang is
Link naar reactie
Ik zie nog niet direct waarom Vista nog geen volwaardige vervanger zou zijn. Er zijn problemen met Vista. Maar die waren er met XP toch ook. Die toch minimaal SP1 nodig bleek te hebben, om te kunnen werken met hardeschijven groter dan 131 GB, en om te kunnen werken met USB 2.0. Om veilig te kunnen internetten bleek zelfs SP2 vereist. En je herinnert je vast nog wel dat er [url=http://support.microsoft.com/kb/842242]waslijst applicaties[/url] waren, die nog niet compatible waren met SP2. Ik ga er vanuit dat de meeste problemen wel opgelost zijn, wanneer Vista SP1 uitkomt.
Link naar reactie
heb mijn directeur al tientallen keren aan de telefoon gehad afgelopen ivm weigerende software en printer bij Vista dat door Dell geinstalleerd is op zijn nieuwe pc. Printer is door Dell geleverd bij de pc, en toch print deze regelmatig gewoon niet.... Software die geschikt zou moeten zijn voor Vista hangt ook regelmatig waardoor alle wijzigingen die je hebt uitgevoerd weg zijn. Hij is inderdaad niet de allerhandigste, maar voor 99% van de mensen is een computer een gebruiksvoorwerp dat gewoon moet werken zonder cursus te moeten volgen.... Ik weet wel dat ik er voorlopig nog niet aan begin. Aan het eind van het jaar gaat mijn pc de deur uit voor een nieuwe, maar 90% kans dat er gewoon weer XP opgaat.
Link naar reactie
[quote:6714329ad3="plextor"]het zijn de grote jongens die geen drivers beschikbaar stellen voor hardware van drie jaar en ouder . hp printer drivers en hp scanner drivers[/quote:6714329ad3] Met de uitzondering van de HP PSC 750xi die ik in december 2002 kocht. Ik heb deze getest in zowel Vista 32- & 64 bit versie. Deze werkt bij mij "out of the box". (Nadat de drivers via Windows Update zijn geïnstalleerd.) Weliswaar zal de mogelijkheden in Vista beperkter zijn, dan onder XP SP2. Maar toch voldoende om te kunnen printen en scannen.
Link naar reactie
Waarom zouden we in hemelsnaam moeten accepteren dat een computer die kant en klaar verkocht wordt nog serieuze problemen heeft ? Misschien dat jij daar mee kunt leven, maar ik geef de klagers groot gelijk. Als ze die spullen in zo'n dombo-winkel verkopen dan moet het gewoon werken zonder allerlei gerotzooi met drivers en programma's die achteraf niet blijken te werken. Vooral als de *standaard* zooi die Dell & co installeren problemen geeft *moet* er geklaagd worden. Stel je voor dat we dit van auto-fabrikanten accepteerden. Dan zouden we niet alleen moeten bellen of we aub met de zojuist door ons gekochte auto mochten rijden, maar dan moesten we ook accepteren dat de motor er zo maar mee ophield omdat je een groot koffer in je bagageruimte had gelegd. Om maar te zwijgen over het feit dat je te maken hebt met een alarm-systeem dat je auto uitschakeld en je dan ten onrechte als crimineel aanwijst omdat de server bij de fabrikant overbelast is. Het wordt echt tijd dat we niet langer die overbodige fouten in software-producten accepteren. Of ze maken de pc "idioten-sicher" / fool-proof ... of ze stoppen met het verkopen van pc's aan mensen die geen verstand van IT hebben. Een van die twee .. tot die tijd vind ik dat organisaties als de consumentenbond groot gelijk hebben als ze klagen over uitermate gebrekkige software zoals Vista.
Link naar reactie
[quote:851ff8a8e5="JaFO"]Vooral als de *standaard* zooi die Dell & co installeren problemen geeft *moet* er geklaagd worden.[/quote:851ff8a8e5] Helemaal mee eens. En Jolo merkt terecht op dat XP in het begin ook problemen had. Maar het verschil is dat de beschikbare alternatieven in die tijd nog slechter waren - de onstabiliteit van 98/Me of de nog slechtere compatibiliteit van 2000. Het probleem is niet dat Vista zo slecht is, maar dat het alternatief in de vorm van XP SP2 zo goed is.
Link naar reactie
[quote:f02829658f="egslim"]maar dat het alternatief in de vorm van XP SP2 zo goed is.[/quote:f02829658f] Waarbij je je dus kunt afvragen of de stap naar vista nu echt nodig is? Want waarom van een stabiel draaiend systeem naar een met kinderziektes gevult systeem overstappen? Voor mij is er nog geen aanleiding in iedergeval. [i:f02829658f]aangepast by egslim: quote gefixt[/i:f02829658f]
Link naar reactie
[quote:0d5f15362c="eduard33"]Waarbij je je dus kunt afvragen of de stap naar vista nu echt nodig is? Want waarom van een stabiel draaiend systeem naar een met kinderziektes gevult systeem overstappen? Voor mij is er nog geen aanleiding in iedergeval.[/quote:0d5f15362c] Precies. En behalve kinderziektes is Vista ook geïnfecteerd met DRM rotzooi. Zolang XP nog ondersteund wordt en 2GB geheugen voldoende is blijf ik daarbij, laat anderen maar voor Vista proefkonijn spelen. Dat een product nieuw is kan me geen hol schelen, ik schaf het alleen aan als ik er beter van wordt. Eigenlijk zeggen de "pluspunten" die plextor noemt al genoeg: sneller opstarten (paar seconden, eenmaal per dag), mooier (who cares, het is een OS) en veiliger (gruwelijk irritante beveiligingswaarschuwingen - hoeveel veiliger dan XP blijft Vista als je die uitzet?). Zelfs als je alleen de pluspunten van Vista meerekent wordt je er nauwelijks beter van.
Link naar reactie
[quote:776535b1a2="plextor"]........en van die 4200 klagers zijn er zeker 4199 mensen die totaal geen verstand hebben van een opstart systeem . ............en nu zeiken dat het niet we[b:776535b1a2]r[/b:776535b1a2]kt . hoe komt zo een consumenten organisatie aan zo een oordeel . graag een mening over dit onderwerp[/quote:776535b1a2]Ook voor die categorie gebruikers moet het meteen werken. Als ik een nieuwe auto koop, wil ik er ook niet eentje waar ik alleen maar fatsoenlijk in kan rijden na een uitgebreide cursus motortechniek. MS pretenteert gebruiksvriendelijke software te leveren. Dat betekent in mijn beleving inschakelen die handel en gebruiken. Overigens wat betreft die opmerking over Windows ME, dit komt niet overeen met mijn ervaring. Ik heb ruim 5 jaar ME zonder ook maar één probleem intensief gebruikt.[/b]
Link naar reactie
[quote:484745723d="J. de Boer"][quote:484745723d="plextor"]........en van die 4200 klagers zijn er zeker 4199 mensen die totaal geen verstand hebben van een opstart systeem . ............en nu zeiken dat het niet we[b:484745723d]r[/b:484745723d]kt . hoe komt zo een consumenten organisatie aan zo een oordeel . graag een mening over dit onderwerp[/quote:484745723d]Ook voor die categorie gebruikers moet het meteen werken. Als ik een nieuwe auto koop, wil ik er ook niet eentje waar ik alleen maar fatsoenlijk in kan rijden na een uitgebreide cursus motortechniek. MS pretenteert gebruiksvriendelijke software te leveren. Dat betekent in mijn beleving inschakelen die handel en gebruiken. Overigens wat betreft die opmerking over Windows ME, dit komt niet overeen met mijn ervaring. Ik heb ruim 5 jaar ME zonder ook maar één probleem intensief gebruikt.[/b][/quote:484745723d] Dat was toen je de computer 5 jaar uit had staan, toch ?
Link naar reactie
Zielige opmerking MrElectro. On topic: Vista voldoet niet aan de verwachtingen die Microsoft schept. Ze beloven een systeem dat jouw computer laat werken. Een enkele fout hier en daar, die ontstaat door verkeerd gebruik mag je accepteren. Om weer de populaire vergelijking met auto's te trekken: het is toelaatbaar dat je motor stilvalt als je zonder gas te geven het koppelingspedaal loslaat. Het is [b:d40f2882ba]on[/b:d40f2882ba]toelaatbaar als de motor uitvalt terwijl je met 120 over de snelweg gaat en je alleen maar de radio uitzet (vergelijk: een programma afsluit en windows loopt vast).
Link naar reactie
Waarom is het zo ongeloofelijk dat iemand ME stabiel had ? Ik heb zelf nooit echte problemen gehad met de Win98SE, terwijl anderen continue ellende hadden met crashes en onwillige drivers. // --- Overigens vind ik Vista veel slechter beveiligd is dan Win9x. Wat heb je aan die constante vragen of je iets mag doen, als je na verloop van tijd toch blindelings op 'ja doe maar' drukt of de vragen an sich uitschakeld ? Da's zoiets als je huis van een kluisdeur en alarm voorzien om vervolgens de sleutel en wachtwoorden onder de deurmat leggen omdat je de codes niet kunt onthouden. Dit is nog erger dan niet beveiligen omdat het een schijnveiligheid oplevert. En die eis om programma's van een certificaat te voorzien is al helemaal belachelijk. Die certificaten worden aan iedereen gegeven die er het geld over heeft. Er is dus geen enkele controle (in theorie wordt je wel gecontroleerd, maar gezien de grote hoeveelheid die ze moeten controleren kan dat slechts door steekproeven). Sterker nog ... je hebt straks beslist gecertificeerde virussen voor Vista. ;) Om nog maar te zwijgen over het feit dat je als hobbyist echt geen zin hebt om bijna 200 Euro PER JAAR te betalen voor dat geintje. Er schijnt een organisatie te bestaan die dit gratis doet, maar dan nog vraag ik me serieus af of zoiets echt zekerheid kan bieden.
Link naar reactie
[quote:a7b50786a9="JaFO"]Waarom is het zo ongeloofelijk dat iemand ME stabiel had ? [/quote:a7b50786a9] Ik geloof wel dat Windows Millennium bij iemand stabiel zou kunnen draaien. Bij degenen waar Windows Millennium niet stabiel draaiden, had dat te maken met incompatibele drivers. Dus drivers die eigenlijk voor Windows 98 bedoelt waren. Zie WikipediA http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME [quote:a7b50786a9="JaFO"]Wat heb je aan die constante vragen of je iets mag doen, als je na verloop van tijd toch blindelings op 'ja doe maar' drukt of de vragen an sich uitschakeld ? [/quote:a7b50786a9] Die UAC in Vista kan zonder problemen worden uitgeschakeld. Zolang de gebruiker maar wel een beperkte rechten account aanmaakt. Waarbij zowel de Administrator en de beperkte rechten account een sterk wachtwoord hebben. Het doel daarvan is dat een applicatie niet zonder toestemming van de gebruiker, een systeembeheer taak kan uitvoeren. [quote:a7b50786a9="eduard33"]Waarbij je je dus kunt afvragen of de stap naar vista nu echt nodig is? [/quote:a7b50786a9] Alleen voor nieuwe PC's in ieder geval. Overigens is de installatie procedure van Vista eenvoudiger dan die van XP. Bovendien 1 van de voordelen van Vista is dat de de meeste drivers, inclusief de grafische drivers, in ‘user mode’ zullen draaien, en daardoor stabieler is dan XP. Zie dit artikel http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1021919
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...