Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van dit....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vind het allemaal maar een boel gezeur.. Ik ben zelf muzikant notabene, Maar als ik als songwriter mijn songs weet te verkopen? Verdien ik alsnog tussen de 20 en 40 miljoen per jaar. Dus waar gaat het nou eenmaal over? Ik heb al eens een idee bedacht: als nou iedereen met een internet verbinding 2,50 meer zou betalen voor het abonnement? En die 2,50 direct naar de film en muziek industrie gaat? Dan wordt er volgens mij nog meer aan verdiend dan nu. En kan iedereen naar hartelust downloaden! Noem mij is iemand die daar geen 2,50 voor over heeft?
Link naar reactie
Als downloaden van films en dvd's echt zo'n probleem was ... waarom was dan vandaag in het nieuws dat er meer dvd's verkocht zijn dan ooit ? En dat met name series goed lopen ? Je zou denken dat mensen die toch al downloaden om van die idiote reclame, zenderwisselingen en onaangekondigde herhalingen af te zijn. Als ik namelijk ergens kotsmisselijk van wordt dan is het hoe onbeschoft de zenders met alles om gaan dat geen reality-show is. Ik kan bijna geen serie meer noemen die geen slachtoffer is van de willekeur in Hilversum/luxemburg. Van CSI tot Deepspace 9 tot Lost en straks beslist ondergaat ook Heroes beslist nog die behandeling. Alsof dat kwartier reclame nog niet genoeg was om het tv-genot te verzieken. Ik geef de minister geen ongelijk dat hij die wet wil aanpakken, want laten we eerlijk zijn ... de bedoeling was absoluut niet dat het willekeurig downloaden van illegaal materiaal daardoor ineens mocht. Het is niet de minister van nu die in de jaren 50 leeft, maar diegenen die die wet ooit zo opgeschreven hebben. Het is werkelijk triest dat iedereen maar denkt te kunnen graaien als het niet uitdrukkelijk genoeg verboden is. Aan de andere kant is het hypocriet van de media-maatschappijen om *en* geld te vangen voor de verkoop van de diverse media *en* daarbovenop nog een 'vergoeding' voor alle beschrijfbare media. Geen wonder dat je daarmee bij de consument de indruk wekt dat downloaden geen probleem is ... Ik zou geen probleem hebben met het verbieden van downloaden zoals dat in de betreffende wet beschreven is, maar dan wel op de voorwaarde dat we alle kopieer-vergoedingen en vergelijkbare opslagen meteen tot 0 cent terug brengen. En over die 'vergoedingen' gesproken ... kent iemand een niet top40 artiest/schrijver/etc die ooit wat van zulke kopieer-vergoedingen heeft gezien ? Ik durf zelfs te wedden dat een 'beroemdheid' als Marco Borsato geen rooie cent heeft gezien en dat alles gewoon in de zakken van de stichtingen en managers is verdwenen.
Link naar reactie
[quote:eb5c2add4a="JaFO"]Ik durf zelfs te wedden dat een 'beroemdheid' als Marco Borsato geen rooie cent heeft gezien en dat alles gewoon in de zakken van de stichtingen en managers is verdwenen.[/quote:eb5c2add4a] Die weddenschap ga je verliezen :wink: Ik krijg zelf van Buma & Stemra elk jaar uitbetalingen van zulke vergoedingen. ze zijn echter wel minimaal, Maar ik zie ze toch.
Link naar reactie
@Jafo juist!! Zo heb ik de afgelopen week de volledige serie Farscape binnengeslurpt 4 seizoenen(26 DVD's) 1.1/5 seizoen is ooit uitgezonden toen is men er hier in Nederland weer mee gestopt.........Tja en daar zit je dan als fan. Ik naar Bol.com om de serie te bestellen; wat bleek de serie kostte zo'n 179 euro per seizoen. wat in totaal dus zou uitkomen op zo'n 640 euro.......... *by the way ik koop muziek en games die ik goed vind gewoon hoor!! en produceer zelf ook en breng dat uit.....nog geen cent gezien*
Link naar reactie
[quote:923b4fb73f="eduard33"] Die weddenschap ga je verliezen :wink: Ik krijg zelf van Buma & Stemra elk jaar uitbetalingen van zulke vergoedingen. ze zijn echter wel minimaal, Maar ik zie ze toch.[/quote:923b4fb73f] Buma & Stemra daar zit idd het probleem niet. Dat zit vooral bij de stichting thuiskopie, dus de extra toeslag die je op elke blanco cd/dvd betaalt. Die heffing betaal je al jarenlang en pas recentelijk heeft de minister er werk van gemaakt dat dit geld ook bij de rechthebbenden komt: [url]http://www.nu.nl/news/1023852/50/Minister_grijpt_in_bij_stichting_Thuiskopie.html[/url] Overigens vindt ik wel dat deze heffing op de schop moet als dit downloadverbod er daadwerkelijk komt. Je kan niet aan de ene kant iets verbieden en andere kant iedereen maar een heffing laten betalen voor het geval ze de regels overtreden. Maar dit is typisch het van twee walletjes willen eten van de auteursrechtenorganisaties.
Link naar reactie
Ja het gaat nergens over. Ik ben altijd al van mening geweest dat ze het beter kunnen legaliceren tegen een kleine vergoeding. Overgens word er nog voldoende verdiend in de muziek en film industrie. Anders zou ik er niet eens aan hoeven beginnen :-? Als je nagaat dat mijn inverstering een ruime 21000,- bedroeg over de afgelopen 2 jaar, Dan zit er nog geld genoeg in die business....
Link naar reactie
Er zit zeker genoeg geld in ... je hoeft op MTV maar een aflevering van 'Cribs' te bekijken dat er zelfs door artiesten miljoenen verdiend kunnen worden. Helaas gaat het meeste richting de foute mensen (ie : het management en al de graaiers in de tussenhandel) en komen de meeste artiesten er met een fooitje vanaf. En daarbovenop dumpen ze zelf een hele hoop middelmatige muzak op de markt ... geen wonder dat het steeds moeilijker wordt om een artiest winstgevend te maken voor langer dan een eendagsvlieg. // kompod : Is die serie ooit op de Nederlandse tv geweest ? Ik heb hem voor zover ik weet compleet op de BBC gezien ... lekker zonder reclame ook nog. (voor mij de reden om nauwelijks nog nederlandse tv te kijken) Overigens : je weet dat er nog een mini-serie is gemaakt die begint waar de allerlaatste aflevering eindigt ? Ik vond de laatste seizoenen niet zo sterk overigens, omdat het allemaal 'te normaal' werd. Het 'alien' gevoel was er af. Farscape heb ik ook nog nooit als complete box gezien. Dus ik kan mij voorstellen dat het niet bepaald goedkoop is om die compleet te krijgen. Vooral omdat er voor zover ik weet twee verschillende soorten sets in omloop zijn/waren. In de winkel heb ik ze in ieder geval niet compleet gezien.
Link naar reactie
Historisch gezien verdienden artiesten hun geld met live optredens. Pas met de introductie van opnametechnologie ontstond de huidige muziekindustrie die geld verdient met distributie van nummers. Maar daarmee leveren ze een dienst die steeds minder interessant wordt, omdat distributie via P2P en cd rippen voor iedereen gratis en eenvoudig toegankelijk is. In de toekomst zullen artiesten hun geld weer verdienen met live optredens, en P2P gebruiken als marketingtool om hun muziek onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Recordlabels worden als telegraafkantoren in de tijd dat iedereen een mobieltje heeft: Duur en overbodig. Maar tot die tijd zullen ze zich hand en tand verzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...