Ga naar inhoud

Alternatief HCC Dagen 2007 ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vind je dat nou echt zo'n gemis, dat niet doorgaan dit jaar? Ik ben er twee jaar geleden geweest, uit nieuwsgierigheid na meer dan 10 jaar lidmaatschap van de HCC, en ik kom er NOOIT weer. Wat een rotbende zeg, verknoeide tijd. Eindelijk verstandig met dat niet doorgaan, en als ik anderen er over hoor hadden ze dit al jaren eerder moeten doen. Volgend jaar toch weer? Dan hoop ik van harte op een totaal andere opzet! Het speelt zich af in de jaarbeurs, maak er dan ook een echte beurs van, en niet een rommelmarkt.
Link naar reactie
naar het schijnt gaat het spellen-onderdeel van vorig jaar wel door, maar dat was dan ook zogenaamd een 'aparte' beurs. Het zou leuk zijn als ze dat in een fatsoenlijke beurs wisten om te toveren (meer licht, minder lawaai en meer ruimte om te lopen). Wat mij betreft begaat de HCC een grote fout door de beurs compleet op te heffen dit jaar, omdat het (eigenlijke/echte) HCC-deel van/voor en door de paar (actieve) leden daardoor ook van de baan is. Dat zou nog wel eens een groter probleem kunnen betekenen, tenzij de HCC tegenwoordig echt niks meer wil zijn dan een aanhangsel van het tijdschrift Computer!Totaal ...
Link naar reactie
@KeesA: Hehe, De efteling... Nee, maar toch bedankt. Al vaak genoeg geweest ;) @J. de Boer: Ja, eigenlijk best wel. Het is zeg maar "ons jaarlijke uitstapje" sinds 2002.. De afgelopen 2 jaren vielen de HCC Dagen idd tegen, maar daarvoor was het toppie, in mijn ogen dan. Volgend jaar zou de HCC Beurs er weer zijn, volgens het mailtje... ben benieuwd wat er dan allemaal zo veranderd is. @JaFO: Het game gedeelte van vorig jaar was bezeikte boel, omdat je normaal gratis toegang had tot dit gamegedeelte als bezoeker van de HCC Dagen. Echter, vorig jaar hing er een prijskaartje van 12,50 euro aan ! "De HCC" gaat op deze manier steeds minder voorstellen, eerst geen ISP meer zijn en nu dit jaar de jaarlijkse hcc dagen overslaan... pff... Volgende stap is zeker, dat ze de kleinere cluppies bij de HCC opdoeken, omdat er te weinig leden zijn ?
Link naar reactie
Doodsteek voor de HCC-dagen, afgelopen jaar was het al niet veel en na een jaar afwezigheid hoeven ze helemaal niet meer terug te komen. Gelukkig dat ze het netjes op tijd laten weten, kan je eventueel nog je lidmaatschap voor volgend jaar opzeggen. Edit: Om toch onttopic te blijven PC Dump in de RAI (verschillende data) vindt ik ook een leuke beurs.
Link naar reactie
die PC-dump en Computerbenelux-dagen zijn ook niet meer wat ze (vroeger) waren. Er is gewoon geen winst meer te behalen in de hardware-handel en het enige waar marge op zit (zoals inkt en brandbare schijfjes) heeft een 'sjofele sjakie en co'-imago (ie : als dat spul niet voor de illegale handel van software en andere media nodig was dan kocht niemand het). Of maakt er hier iemand serieus dagelijkse backups op cd/dvd ? oh ja ... opzeggen moet inderdaad op tijd, want anders zit je er weer voor een jaar aan deze club vast. Ze eisen ook nog eens dat je het op papier stuurt en pas na een bepaalde datum ook meen ik me te herinneren. Toch eens ff opzoeken die dingen, want ik was vorig jaar te laat ... :evil:
Link naar reactie
[quote:a179db519a="JaFO"] Of maakt er hier iemand serieus dagelijkse backups op cd/dvd ?[/quote:a179db519a]Jazeker. Gebruik ze heel veel, stuur vaak megafiles voor supersize-prints naar een fotovaklab. Ook nog ‘s fijn voor het archief [quote:a179db519a="JaFO"] oh ja ... opzeggen moet inderdaad op tijd, want anders zit je er weer voor een jaar aan deze club vast. Ze eisen ook nog eens dat je het op papier stuurt en pas na een bepaalde datum ook meen ik me te herinneren. Toch eens ff opzoeken die dingen, want ik was vorig jaar te laat ... [/quote:a179db519a]Uiterlijk 2 maanden vóór verstrijken datum abonnement. (Ik ga het dit jaar nog maar 's proberen, voor de 3e keer volgens mij) :-? Grappig dat ze dit tussen haakjes expliciet aangeven: '...uitsluitend schriftelijk (zoals wettelijk verplicht is bij iedere vereniging in Nederland)...' Waarschijnlijk veel boze reacties gehad. :lol:
Link naar reactie
De PC Dump is idd ook niet jé van het... 1 miezertig halletje :(... Men zeikt en zeurt wel vaak over de HCC Dagen dat het prut is, maar er is geen fatsoenlijke vervanger voor deze reuze "PC rommelmarkt cq geeks trefpunt" Overigens, ik backup ONLINE via Mozy... DVDtjes ? Meeh das ouderwets joh :P
Link naar reactie
[quote:adebf12bfb="THE_GAME_MEN!"]De PC Dump is idd ook niet jé van het... 1 miezertig halletje :(... [/quote:adebf12bfb] In die drie hallen met kraampjes van HCC was het afgelopen jaar anders niet echt kwalitatief meer aanbod dan op PC Dump. Als je een beetje oplet zie je dat bepaalde verkopers gewoon in elke hal 1 a 2 kramen hebben, kan geen inkt-refillkraam meer zien. Volgens mij zit in die hallen ook het grote probleem voor HCC. Ze zijn populair geworden doordat je 3 dagen per jaar goedkoop kon inkopen (en de rest van het jaar in de winkel veels te veel betaalde :wink: ). Vanwege de opkomst van internet en de lagere marges op hardware is er eigenlijk geen voordeel te behalen en verlies je als evenement je bestaansreden. Kon er zojuist achter dat het eerder uitgestelde [url=http://www.zoomexperience.nl/]ZOOM-experience[/url] (van het collegablad van C!T) de dagen van de HCC in november heeft overgenomen. Lijkt me op zich ook wel leuk, hopelijk kan de HCC ter compensatie entreekaarten regelen?
Link naar reactie
tja ... zoals ik al zei : op inkt zit nog wat marge, hardware niet. Geen wonder dat x keer zo groot als PC-dumpdagen betekent dat je gewoon x keer zoveel van die inkt-kraampjes ziet. Ik denk dat men om dit 'probleem' te voorkomen men al jaren geleden had moeten ingrijpen. De teruglopende belangstelling is niet iets dat pas kort speelt. Je zou toch ook als organisatie moeten beseffen dat bij het afhaken van de 'grote' bedrijven zoals die 'normaal' op de HCC stonden dat er iets aan de hand is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...