Ga naar inhoud

Vuilnisbak ellende :-(


anoniem

Aanbevolen berichten

Als nieuw huis eigenaar ben ik vandaag (weer) geconfronteerd met een lokale folklore in het wijkje waar ik woon: iemand anders "steelt" je grijze rolcontainer of GFT bak van de ophaalplaats om hem vervolgens 2 weken later op de ophaaldag weer propvol terug te zetten. Je zit dan dus 2 weken zonder gftbak of grijze bak :evil: , mateloos irritant natuurlijk. Het probleem schijnt volgens een buurman wel vaker voor te komen en dan vooral met de gftbak in deze tijd van het jaar als mensen hun tuintje gaan bijwerken en dan kennelijk meer afval hebben dan er in hun eigen bak past. Ik zou deze aso grappenmaker (want ik heb het vermoeden dat het slechts 1 persoon is) graag zijn grapjes willen afleren met een aangifte bij de politie van diefstal + een aangifte van illegaal storten(het is in NL strafbaar om je vuil in iemand anders zijn bak te dumpen). Ik zoek een technologische oplossing om "mijn" bak weer terug te vinden. Het is duidelijk dat het ding ergens in de buurt bij iemand in de tuin staat maar aangezien de meeste tuinen geheel afgesloten zijn van de weg vind je hem dus niet zomaar terug. Nu dacht ik aan zoiets als zo'n apparaatje om je sleutelbos weer terug te vinden; je fluit en de sleutelhanger fluit terug zodat je kunt horen waar het ding is. Nadeel van deze dingen die ik in nederland te koop zie is het korte bereik en het zachte piepje dat ze geven. Nu vond ik wel dit: http://www.keyringer.com en dat lijkt wel zo'n beetje te zijn wat ik zoek maar is wel wat prijzig en bovendien alleen in de USA verkrijgbaar. Ik zal 2 setjes nodig hebben voor 2 bakken en met verzend erbij komt dat op zo'n 70,- usd en dat is me een beetje te gek, ik wil wel zoete wraak maar nou ook weer niet tegen elke prijs :wink: Mijn idee is om zoiets op een onopvallend plekje aan de rolcontainer te bevestigen. iemand enig idee voor iets vergelijkbaars of wellicht een andere oplossing? Gr Richard
Link naar reactie
Aangifte doen gaat waarschijnlijk ook een heel gedoe opleveren. Vaak moet je voor aangiftes persoonlijk naar het bureau en ik denk niet dat een geleende gft-bak iets is waar de politie echt actief achteraan gaat. Misschien moet je het in een preventieve maatregel zoeken. Kan je je bak niet een straatje verderop aan de weg zetten? Als het slechts een persoon is ontloop je zo waarschijnlijk z'n praktijken. Ik ben overigens blij dat dit soort grappen niet in onze buurt voorkomen. We zitten op de grens van twee ophaalgebieden. Dus je kan je bak op dinsdag voor je eigen deur zetten, weer volgooien, en een dag later twee straten verder opnieuw aanbieden.
Link naar reactie
In mijn woonplaats zijn er sinds kort van die groene vlakken op de weg waar je je container exact op moet zetten met het deksel naar de weg gericht en de vuilnisauto is zo'n volautomatische zijlader die door 1 persoon (de chaufeur) wordt bedient, er zijn dan dus ook geen mee-rijders meer die de containers aan de auto moeten haken-dat doet de auto zelf helemaal volautomatisch. Dat betekent dus dat er op de straat exact evenveel groene vlakken zijn als dat er containers/huizen zijn. Je bak ergens anders neerzetten gaat dus niet, hij wordt niet geleegd en als het ff tegenzit krijg je wellicht nog de gemeente achter je aan wegens het illegaal aanbieden van je bak. Mijn idee is ook om eerst de bedrieger te ontmaskeren/vinden met evt. een foto van "mijn" container in zijn achtertuin en daarna pas naar de politie/gemeente te gaan. Als de aangifte niet te doen is dan zou ik als laatste middel de aso er zelf op kunnen aanspreken, wellicht in samenwerking met wat andere bewoners, om zo mijn bak terug te krijgen en hopen dat de schaamte van de ontdekking genoeg is om diegene er te van weerhouden het nogmaals te doen. Vandaar dat ik dus iets zoek om mijn bak terug te vinden.
Link naar reactie
Om te beginnen zou ik ervoor zorgen dat jouw bak ook herkenbaar is als "jouw" bak. Adres erop, stickers erop, deksel ander kleurtje oid? Als ie dán nog meegenomen wordt kan je aan de slag... Even mijn idee: oude gsm, oude/prepay sim, voicemail uit, beltoon op 10000. Ding onder die bak lijmen / vastmaken. Bak weg, wachten tot s'avonds (is het stil) en dan jezelf bellen :) t.
Link naar reactie
Moet je in zo'n geval betalen voor een nieuwe? Mijn bak is duidelijk gemerkt (koeieletters uit een spuitbus)met de straat en nummer maar dat helpt dus niet. In ben er van overtuigt dat het ook niet "per ongeluk" gaat, er is duidelijk opzet in het spel. De oplossing van teacher is wellicht te overwegen, ik heb nog wel ergens een oude nokia liggen, es kijken of ie het nog doet en of ie ergens te verbergen is aan de bak..... Thnx!
Link naar reactie
Ik heb sinds kort een leuk compact gps/gsm aparaatje hier (tracking & tracing handel), is alleen wat prijzig voor 500 euro hehe Dat sleutelding is wel handig, maar die 106 dB verklaart wel waardoor die hier niet verkocht word. Ben benieuwd of het gaat lukken met teacher z'n suggestie. Suggestie om iemand te betrappen, richt een webcam op de vuilnisbak en laat hem lekker opnemen? Je hoeft pas te kijken wanneer die weg is....
Link naar reactie
Als hij 'kwijt' is, dan moet je idd wel aangifte doen om een nieuwe te krijgen. Mijn grijze bak was laatst ook gejat, zag hem na twee weken weer langs de weg staan, maar voordat hij koud geleegd was en ik hem dus wilde ophalen wastie alweer weg. Toen ben ik maar eens gaan zoeken hier in de buurt. Bleek dat hij gewoon bij iemand in de tuin stond die ging verhuizen en extra dumpruimte nodig had [zijn eigen bak stond ook in zijn tuin]. Heb hem maar uit die tuin gehaald. Overigens moet die dude echt blind zijn geweest [hij gooide het erop dat hij dacht dat hij er twee had, en dat ze allebei van hem waren] want er staat in GOUD mega groot mijn huisnummer op, wat in niets leek op het zijne. Heh Was ook niet eerste keer, al eens mijn groene bak ook kwijtgeweest, wat wel een eerlijke fout van iemand was, zo gaat dat soms he. Overigens worden steeds meer kliko's uitgerust met kleine 'opspoor zendertjes'. Vind de oplossing van Teacher erg creatief, wie gaat het proberen? :P
Link naar reactie
[quote:a03e2ebf18="rwilligen"]Moet je in zo'n geval betalen voor een nieuwe? Mijn bak is duidelijk gemerkt (koeieletters uit een spuitbus)met de straat en nummer maar dat helpt dus niet. In ben er van overtuigt dat het ook niet "per ongeluk" gaat, er is duidelijk opzet in het spel. De oplossing van teacher is wellicht te overwegen, ik heb nog wel ergens een oude nokia liggen, es kijken of ie het nog doet en of ie ergens te verbergen is aan de bak..... Thnx![/quote:a03e2ebf18] Nee hoor je krijgt gratis een nieuwe. :D
Link naar reactie
Tja, zoals ik al zei staat mijn adres met koeieletters op de bak en dat lost het dus niet op, ik ben er dus ook wel van overtuigt dat het niet "per ongeluk gebeurt" Ik wacht het even af tot volgende week om te zien of mijn bak terug gezet wordt en zo niet dan zal ik idd maar een nieuwe moeten bestellen. Het idee van teacher ga ik proberen maar dat kan nu ff niet want ik ben aan het verhuizen en de nokia die ik daar voor in gedachten heb zit ergens in een doos op een plek waar ik niet zo maar bij kan komen. Eerst ff zien wat er volgende week gebeurt..... Iig allen bedankt voor de goede tips en hulp
Link naar reactie
[quote:fd39355be5="teacher"] Even mijn idee: oude gsm, oude/prepay sim, voicemail uit, beltoon op 10000. Ding onder die bak lijmen / vastmaken. Bak weg, wachten tot s'avonds (is het stil) en dan jezelf bellen :) t.[/quote:fd39355be5] Straks neemt die lol broek (dief) nog op,"hallo met de vuilnisbak" :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...