Ga naar inhoud

onderzoek snelheid ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

http://www.nu.nl/news/1044586/50/%27ADSL_minder_snel_dan_beloofd%27.html Lijkt me een beetje erg kort door de bocht allemaal. Een 20Mbit lijn levert inderdaad bijna nooit 20Mbit en dat is logisch en daar wordt je altijd voor gewaarschuwd als je zo een lijn wil nemen. Dat Casema 'voorbeeldig' de snelheden haalt is leuk voor Casema, maar dat wil niet zeggen dat je als consument beter af bent bij Casema. Ik betaal nog steeds liever 35 euro voor een 10Mbit abonnement waarbij ik ruim 8Mbit haal, dan 33 euro voor een Casema abonnement waarbij je 4,2Mbit krijgt en 4,2 Mbit daadwerkelijk haalt. Uiteindelijk gaat het er om wat je krijgt voor je geld. Dat betekent dus dat het onzin is om Xs4all beter te beoordelen dan een ander omdat het 4,5 Mbit haalt in tegenstelling tot een ander die 4,3Mbit haalt, terwijl beide 6Mbit beloven. Ze vergeten dan even dat het XS4all abo 60 euro kost en de ander 20 euro. Bij wie ben je beter af? Leuk onderzoek, maar de conclusie is weer veels te kort door de bocht en al helemaal wat de pers er dan uithaalt als zijnde 'nieuws'.
Link naar reactie
Ik vindt het anders terecht dat dit wordt aangekaart, dat je met 10Mbit maar 8Mbit effectief haalt dat kan wat mij betreft nog net. Maar kijk eens naar onderstaand resultaat op speedtest: [url]http://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=41&co_id=1502[/url] Dan heb je dus een 20Mbit-abbo bij Versatel en dan kom je dus gemiddeld op 1.000 kb/s (+/- 8Mbit) uit. Dat is nog niet de helft van wat beloofd is en dat soort misleidende reclames mogen ze best aanpakken.
Link naar reactie
Theoretisch haalt ADSL2+ maximaal 24 Mbps. Maar dan moet je in de telefooncentrale gaan wonen. Na 1000m is die snelheid al gehalveerd, en bij 2000m is ie amper sneller dan gewoon ADSL (ca. 8Mbps). Er vanuit gaande dat je een goede storingsvrije lijn hebt. De grap is nu dat 90% van de mensen gewoon veel te ver van de centrale woont, om überhaupt iets aan ADSL2+ te hebben.
Link naar reactie
[quote:ce5344ebf9="PS"]Ik vindt het anders terecht dat dit wordt aangekaart, dat je met 10Mbit maar 8Mbit effectief haalt dat kan wat mij betreft nog net. Maar kijk eens naar onderstaand resultaat op speedtest: [url]http://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=41&co_id=1502[/url] Dan heb je dus een 20Mbit-abbo bij Versatel en dan kom je dus gemiddeld op 1.000 kb/s (+/- 8Mbit) uit. Dat is nog niet de helft van wat beloofd is en dat soort misleidende reclames mogen ze best aanpakken.[/quote:ce5344ebf9]Vergeet niet dat de meeste mensen bij Versatel ook televisie van versatel hebben, en dat snoept capaciteit af van het internet he. Veel mensen vergeten dat even uit te zetten als ze op speedtest zitten. Meting is dan dus ook niet betrouwbaar. Beloofd is overigens een groot woord. Ik ben het met je eens dat de reclames misleidend kunnen zijn, maar op het moment dat jij naar de site gaat om een abonnement af te sluiten dan staat het er wel degelijk bij dat de gehaalde snelheid afhankelijk is van de afstand naar de centrale.
Link naar reactie
[quote:59cc3e01b5="gerben"]Theoretisch haalt ADSL2+ maximaal 24 Mbps. Maar dan moet je in de telefooncentrale gaan wonen. Na 1000m is die snelheid al gehalveerd, en bij 2000m is ie amper sneller dan gewoon ADSL (ca. 8Mbps). Er vanuit gaande dat je een goede storingsvrije lijn hebt. De grap is nu dat 90% van de mensen gewoon veel te ver van de centrale woont, om überhaupt iets aan ADSL2+ te hebben.[/quote:59cc3e01b5]niet mee eens dat 90% te ver woont. 80% van de Nederlanders woont in grote steden waar genoeg centrales staan, en dus hebben die wel degelijk iets aan ADSL2+. Dat niet iedereen het maximum haalt is duidelijk. Je vergeet overigens ook even dat als je 2000 meter van een ADSL2+ centrale afwoont je vast niet naast een gewone ADSL centrale woont, dus dan haal je met gewone ADSL nooit 8Mbit, maar gerust maar 4MBit. Derhalve heb je er dus nog steeds iets aan.
Link naar reactie
[quote:7433067ec4="Yocto"]Vandaag in een pc blad een test gezien met adsl verbindingen . De snelste gemeten verbinding was 13.000 ,wat 20.000 moest zijn eigenlijk. Tiscali met hun T12 haalde ook maar 8000 in hun test[/quote:7433067ec4] Ik vind dit een heel leuk topic. Waarom? IK werk 32 uur op de klantenservice van Tele2/versatel afdeling compleet ofwel alle ADSL2+verbindingen. Ik zie elke dag een stuk of 30 verbindingen langskomen, van 1 MB tot 20MB. Ik zie verbindingen met 1MB die niet gecapped zijn en 18MBit halen, en mensen met een 20MB verbinding die net 6MB halen. Het merendeel zit echter op dit moment tussen de 10 en 15MB. Ik zie ze echter langskomen die naast de wijkcentrale wonen(*oh is dat dat gebouwje naast mijn huis!!*) en 22MB halen, maar ook 3MB halen vanwege een baggere aansluitsituatie in het huis. Zie ze echter ook op 3KM die nog een ruime 14MB halen. Of het dus rechtevenredig te zeggen is dat zoveel km zoveel snelheid is, betwijfel ik. Ook twijfel ik of de tests gedaan door consumenten goede tests zijn. Voor de decoder reserveren wij op dit moment 6MB. Voor de telefonie(VoIP) 2MB. Met een beetje geluk gaan we binnen niet al te lange tijd over op een andere codec waardoor televisie nog maar 2MB vraagt. Stel je test met de TV aan en aan het bellen, hebt een 12MB verbinding, en er blijft maar 6MB download over. Lijkt weinig, maar klopt toch wel zeker! Mijn mening, persoonlijk, maar ook professioneel vanuit mijn werk: leuke test, maar niet betrouwbaar en zeker te nemen met een korrel zout. Of Tele2 de beste is hoef ik niet aan te twijfelen, maar of hij tot de slechste behoort zet ik weer mijn vraagtekens bij. Dit geld overigens ook wel een beetje voor Orange.
Link naar reactie
mooie samenvatting van wat ik al eerder zei over tele2 :wink: de test gaat vrij kort door de bocht en houdt inderdaad nul rekening met afstand tot centrale, prijzen, thuissituatie en ander gebruik gelijktijdig op de lijn. Als je dat wil uitschakelen dan moet je zelf testen met een standaard systeem, op gelijke afstanden van centrales. Maar goed, mensen worden toch weer fijn op het verkeerde been gezet. Ten eerste door providers die maximum snelheden opgeven, en ten tweede door dit gekleurde onderzoek waar je al helemaal niks aan hebt. Enige wat interessant is is de prijs/kwaliteit- (en dus o.a. snelheid)verhouding, dat zijn veel interessantere tests.
Link naar reactie
Dan mag ik toch blij zijn, dat in al die flats die om mijn flat heenstaan (en dat zijn 5 kleine en 2 grote flats) er maar 3 mensen zijn, inclusief ikzelf, die ADSL hebben. En laat dat huisje nou net pal voor mijn flat staan ;) .. Ik heb 20mbit, en dat komt hier binnen op zo'n 15-16mbit. Haal (via nieuwsgroepen) nét geen 2mb/s, meestal ligt het zo tussen de 1.89 en 1.94mb/s ;) ..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...