Ga naar inhoud

Usenet/Newsgroups.. de verborgen schatkamer van internet ?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:0468adf08f="geldermalsen"]ik wil ook weer gaan downloaden via newsgroepen en dan via planet ik weet dat het nova.planet dan de server moet heten of binaries.planet.nl maar hij wilt maar niet connecten waar kan dit aan liggen[/quote:0468adf08f] Het is: [b:0468adf08f]nova.planet.nl[/b:0468adf08f] Het adres dat PS noemde, binaries.news.planet.nl, is wel officieel een binaries nieuwsserver van Planet, maar die is een stuk slechter dan Nova. Het enige nadeel van Nova is dat het officieel een testserver blijft, en dus af en toe eruit kan liggen.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:0cbfa54dfc="THE_GAME_MEN!"][quote:0cbfa54dfc="jur!"]Wat houdt dat delen precies in? Dat je allebei de helft van de snelheid hebt? Zit er ook aan te denken om dat van Hitnews te proberen, zit alleen te denken of mijn internet er wel snel genoeg voor is, de rest van de mensen hier moeten namelijk ook nog wel snel kunnen internetten. Mijn internet is Tiscali T2, 2mbit dus. 30 dagen retentie is toch helemaal niet zo slecht? Als je op binaries4all.nl kijkt hebben ze het daar bij nieuwsservers van providers over retenties van 3/5 dagen, ik vind 30 dan toch nogal veel.[/quote:0cbfa54dfc] FTI en ik delen een payserver accountje. Dat houdt in dat wij een van ons tweën een account gekocht heeft bij Hitnews en dit dan met mij deeld. Wij beiden krijgen de helft van de snelheid tot onze beschikking. Het voordeel hiervan is dat je de kosten kunt delen over 2 man, alhoewel dit nou ook geen wereldbedragen zijn. Maar als het kan, waarom dan niet he :) ? Ik kan nooit 10mbit halen (Speedlimit van Hitnews), dit halen FTI en ik samen nog niet eens, samen rond de 7Mbit, houden we nog over. 2Mbit moet te doen zijn, 256Kb/s... wat heb je effectief ? Dus wat is de snelheid die jij echt kan halen ? 30 Dagen retentie is voor een payserver naar mijn weten matig... Giganews heeft bijvoorbeeld een retentie van 120 Dagen ! Dat klopt, maar we hebben het nu niet over de nieuwsserver van je provider, maar over een payserver, ofwel een dienst waarvoor je betaald. :)[/quote:0cbfa54dfc] Ja dat van die retentie heb je wel gelijk in, had er ff niet aan gedacht dat je bij die providers er natuurlijk niks voor betaald. Maarja, voor mij alsnog voldoende die retentie. Met speedtest getest, en dr kwam 258kb/s uit. Niet heel erg hoog, maar ik geloof dat we overgaan naar T6/T5, dan zal het wel een stukje sneller gaan. Denk dat ik ook nooit die 10mbit ga halen, dus misschien ook met iemand delen :P Bedankt voor je uitleg, snap het nu wel!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...