Ga naar inhoud

Usenet/Newsgroups.. de verborgen schatkamer van internet ?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb zelf sinds een week Casema en het enige nadeel is dat je een limiet hebt van 10GB (goedkoopste abbo). De newsserver zelf is gewoon in orde, want dat is gewoon aan Giganews gekoppeld. Ik heb in die week echter wel doorgekregen dat dit mooier speelgoed is dan bittorrent. ;) Optie is m'n abbo upgraden, en 12,95 voor 40GB extra betalen. Andere optie is een goedkoop abbo bij bijv. Ewaka. Zijn er overigens geen aanbieders waarbij je bijvoorbeeld een x aantal GB download met onbepaalde tijdsduur kan kopen, zodat ik daarmee maandelijks kan aanvullen?
Link naar reactie
[quote:de04d9a284="PS"]Ik heb zelf sinds een week Casema en het enige nadeel is dat je een limiet hebt van 10GB (goedkoopste abbo). De newsserver zelf is gewoon in orde, want dat is gewoon aan Giganews gekoppeld. Zijn er overigens geen aanbieders waarbij je bijvoorbeeld een x aantal GB download met onbepaalde tijdsduur kan kopen, zodat ik daarmee maandelijks kan aanvullen?[/quote:de04d9a284]Ja dat kan bijvoorbij bij astraweb, ook een topserver. heeft een retentie van 68 dagen. http://www.news.astraweb.com/ Hier kan je bijvoorbeeld gewoon 25GB kopen, die je net zo lang kan gebruiken tot het op is, al doe je er 2 jaar over... P.S. 1 Casema en Wanadoo knijpen ook nog eens de snelheid, denk je een leuke 6,4Mbit lijn te hebben kan je maar met 2Mbit downloaden ofzo. In jouw geval met een Midi abonnement kan je maar met 512kb downloaden, dat is dus 64KB per seconde. Daarom ben ik er ook vanaf gestapt. En 10GB limiet, wtf, 2 dvd's downloaden en je bent er door heen. Dat is niet van deze tijd. P.S. 2 Neem anders een abo bij Tweaknews voor 7,95 per maand http://www.tweak.nl/?page=news/home
Link naar reactie
Bedankt voor de link, zoiets bedoelde ik. Op zich heb je gelijk dat dat afknijpen en datalimieten niks is. Aan de andere kant kan je ook niet veel verwachten bij een instapabbo. Ik neem aan dat Casema ook moet betalen aan Giganews. :wink: [quote:fff9e85790]Per abonnement geldt de respectievelijke downloadsnelheid. Uiteraard kunt u alleen de snelheid halen indien de lijnsnelheid van uw ADSL lijn toereikend is. Daarnaast kan het abonnement alleen gebruikt worden indien u vanuit het Tele2 netwerk komt. [/quote:fff9e85790] Het lijkt erop dat Tweaknews alleen via Tele2 werkt? jammer.
Link naar reactie
nee hoor, werkt via elke provider. Weet niet waar jij dat leest, maar dat is denk het abonnement dat je met korting kan afsluiten als je een abo hebt bij tele2. Tweaknews kan je krijgen bij elke provider (had ik zelf ook in combinatie met casema). hier je kan het 10 dagen gratis uitproberen, wordt automatisch beëindigd, je zit nergens aan vast. http://www.tweak.nl/?page=news/subscriptions Tja casema moet giganews betalen maar als je dan bedenkt dat je bij een 35 euro abo van Casema ook maar een snelheid van 1 Mbit krijgt op de newsserver terwijl je bij Tweakdsl een gratis abo krijgt op Tweaknews met een snelheid van 10Mbit en dan nog ongelimiteerd ook.... voor diezelfde 35 euro... dan weet je dat Casema veels te duur is.
Link naar reactie
hej dat is raar. maar weet je zeker dat je op casema zit nu dan?? want het lijkt er op dat hij jouw lijn herkent als zijnde een Tele2 lijn? Als ik namelijk op jouw link klik dan kom ik weer bij de abo's terecht waar ik naar verwees en niet bij Tele2.... Dus op een of andere manier zit er bij jou iets verkeerd? wis anders je cookies eens en je internet temp files.
Link naar reactie
Wat houdt dat delen precies in? Dat je allebei de helft van de snelheid hebt? Zit er ook aan te denken om dat van Hitnews te proberen, zit alleen te denken of mijn internet er wel snel genoeg voor is, de rest van de mensen hier moeten namelijk ook nog wel snel kunnen internetten. Mijn internet is Tiscali T2, 2mbit dus. 30 dagen retentie is toch helemaal niet zo slecht? Als je op binaries4all.nl kijkt hebben ze het daar bij nieuwsservers van providers over retenties van 3/5 dagen, ik vind 30 dan toch nogal veel.
Link naar reactie
[quote:ac6a3bbc6b="jur!"]Wat houdt dat delen precies in? Dat je allebei de helft van de snelheid hebt? Zit er ook aan te denken om dat van Hitnews te proberen, zit alleen te denken of mijn internet er wel snel genoeg voor is, de rest van de mensen hier moeten namelijk ook nog wel snel kunnen internetten. Mijn internet is Tiscali T2, 2mbit dus. 30 dagen retentie is toch helemaal niet zo slecht? Als je op binaries4all.nl kijkt hebben ze het daar bij nieuwsservers van providers over retenties van 3/5 dagen, ik vind 30 dan toch nogal veel.[/quote:ac6a3bbc6b] FTI en ik delen een payserver accountje. Dat houdt in dat wij een van ons tweën een account gekocht heeft bij Hitnews en dit dan met mij deeld. Wij beiden krijgen de helft van de snelheid tot onze beschikking. Het voordeel hiervan is dat je de kosten kunt delen over 2 man, alhoewel dit nou ook geen wereldbedragen zijn. Maar als het kan, waarom dan niet he :) ? Ik kan nooit 10mbit halen (Speedlimit van Hitnews), dit halen FTI en ik samen nog niet eens, samen rond de 7Mbit, houden we nog over. 2Mbit moet te doen zijn, 256Kb/s... wat heb je effectief ? Dus wat is de snelheid die jij echt kan halen ? 30 Dagen retentie is voor een payserver naar mijn weten matig... Giganews heeft bijvoorbeeld een retentie van 120 Dagen ! Dat klopt, maar we hebben het nu niet over de nieuwsserver van je provider, maar over een payserver, ofwel een dienst waarvoor je betaald. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...